| jackie12345 a întrebat:

Bună TPU.
Ce se întâmplă dacă pui ulei la motor 5w40 in loc de 5w30?
Am o skoda Fabia HTP din 2006.
Cand am cumpărat-o nu a scris nicăieri când s-a schimbat uleiul și ce ulei a fost pus înainte.

Răspuns Câştigător
| Nemessys a răspuns:

Prima valoare se refera la vascozitate iar a doua se refera la plaja de temperatura. Mai detaliat: un ulei "obisnuit" (10W sau 15W) la temperatura normala are o anumita vascozitate, care scade odata cu cresterea temperaturii. Cu cat prima valoare este mai apropiata de 0 cu atata diferenta de vascozitate (in conditiile amintite mai sus) este mai mica. Deci, uleiul care are 0W... are vascozitate constanta (aproximativ) pe toata plaza de temperaturi (cele de lucru, evident). Cea de-a doua valoare reprezinta chiar plaja de temperaturi. Cu cat aceasta este mai mica cu atat plaja de lucru este mai mica. Din cate am mai aflat si eu un ulei cu W30 este indicat pentru o temperatura a mediului maxima de +35°, un W40 pana la +40°, iar un W60 pana la +50°. Revenind la intrebarea initiala, sfatul meu este: uleiul sa fie de DIESEL si, avand in vedere ca (teoretic) motorul nu este foarte uzat, sa folosesti ulei sintetic 5W40
Cu cât este mai mica cifra in fata literei "w" (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula.
Nu e nimic daca ai pus acum ulei de ala, dar data viitoare sa-l pui pe cel corect.

6 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Nu simti diferenta dar pe termen lung afecteaza durata de viata la motor

| Simpatic a răspuns (pentru mgtow):

Nu ai dreptate, chiar nu afecteaza cu nimic motorul, mai ales ca motoarele mai noi au nevoie de un indice de tip 5W30, dupa cateva sute de mii de kg, se schimba si indicele, gen se pune o vascozitate mai mare, uneori chiar si 10W40 la motoare ceva mai uzate.
La masina mea de serviciu care este o japoneza am de ales intre 5w30 sau OW20.
Din punct de vedere al uleiurilor si al aditivilor pe care le contin acestia eu as merge mai multi ani la rand pe un anumit tip de indice alaturi de aceleasi marca si model de ulei, nu as schimba nici tipul si nici indicele uleiului de motor la fiecare schimb, asta am inteles ca nu face bine motorului.
De ex. daca pana acum bagam de la motul 5W30, anul viitor bag Raveno 5W40 apoi Castrol 10W20 etc

| mgtow a răspuns (pentru Simpatic):

Nu as baga alt ulei decat cel indicat in manualul masinii indiferent de vechimea motorului

| Simpatic a răspuns (pentru mgtow):

Asta asa este! Dar tot manualul recomanda de obicei uleiurile originale pentru ca acelea sunt special aditivate exact pentru fiecare masina in parte, adica s-au facut si teste pe motorizarea in cauza.De aceea exista termenul de ulei original, chiar daca el este produs de o societate terta celei care a produs autovehiculul.

| mgtow a răspuns (pentru Simpatic):

Faza cu uleiu e propaganda ca zice castrol sau elf etc. Niciun ulei nu e original doar brandu lipit si uleiu facut pe banda de productie

| Digikey a răspuns:

Nu se intampla nimic.Este chiar mai bun.

http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/......x-ulei.jpg