| Anonimaaaxgar a întrebat:

Puteți să îmi explicați și mie diferența dintre instalația de aprindere la benzinare și instalația de aprindere la Diesel? Am înțeles cumva că Diesel nu are Instalație de aprindere. La Diesel există bobină de inducție, bujii sau ruptor distribuitor? Mulțumesc.

5 răspunsuri:
| baru a răspuns:

Aprindere prin scanteie cu ruptor distribuitor, la tipurile vechi de masini. Dacia, Skoda, Renault Gordini, etc. Avem la anumite tipuri de masini cu benzina, aprindere electronica. La diesel, nu avem aprindere electronica si nici cu ruptor distribuitor.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu exista bobina de inductie, ruptor/distribuitor, dar exista niste "bujii", care de fapt sunt niste rezistente electrice, ce incalzesc camera de ardere cand motorul este rece.
Dieselul foloseste presiuni mult mai mari la injectie si compresie (20-30 bar compresia la rece in cilindri, peste 200 bar presiunea motorinei in injectoare), iar aprinderea se face prin comprimare, mai exact amestecul aer/motorina se incinge pana la explozie, din cauza comprimarii foarte mari.
Daca la motorul pe benzina, camera de ardere are multi milimetri, chiar si peste 1cm la unele motoare, la dieselurile cu injectie directa, am putea spune ca nici nu exista "camera de ardere", pentru ca pistonul iese in jur de 1-2mm in afara blocului motor, iar chiulasa nu are nici un fel de 'scobitura', practic pistonul aproape se lipeste de chiulasa in capatul cursei (punctul maxim superior).
Spatiul dintre blocul motor si locul pana in care iese pistonul deasupra blocului (spre chiulasa), este asigurat de grosimea garniturii de chiulasa.
Ca sa intelegi diferenta de compresie:
-asa arata o chiulasa de diesel https://www.4tuning.ro/......2-85-1.jpg
-asa arata chiulasa de motor pe benzina https://www.pieseauto.ro/......-0-0-0.jpg

| relian a răspuns:

In principiu la cele pe benzina,se face un amestesc de aer cu benzina care ajunge in cilindru,iar o bujie montata in chiulasa care acopera cilindru,da scanteie,amestecul de aer-benzina ia foc,impingand pistonul in jos.
Asta e asa in mare.
Desigur amestecul aer-benzina se poate face in afara cilindrului sau in interiorul lui.

Motoarele diesel presupune obligatoriu un injector,care pulverizeaza motorina f fin direct in cilindru,unde intra si aer,deci e un amestec de aer-motorina.
Aprinderea nu se mai face de la o bujie,asta pentru ca motorina nu ia foc asa de usor,asa ca aprinderea are loc datorita presiuni,apasaii pistonului cand urca sus spre chiulasa,acesta apasa si comprima f tare acest amestec aer-motorina, care la presiuni f mari ia foc.

La diesel nu avem bujii, nici bobina, practic nu ai avea nevoie nici de baterie, daca ar avea cine misca masina din loc, aceasta ar porni fara baterie.Bine vorbim in general ca principiu, ca in ziua de azi nu mai pornesc masinile asa impinse doara, sau dus vremurile alea, masinile avand acum calculator, care daca nu are curent masina nu ai cum o porni

Dar in general cam asta e diferenta, benzina ia foc de la o scanteie iar motorina datorita ca este comprimata.Bineinteles atat benzina cat si motorina sunt de fapt un amestec de aer cu benzina, respectiv motorina.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Diesel-ul are si el bujii dar bujii incandescente.
La benzina aprinderea se face prin scanteie, iar la diesel, prin compresie.

| simpluone a răspuns:

Cuvintele ruptor distribuitor nu prea se foloseste! Insa ii poti spune simplu delcou. Este vorba de masinile vechi pe benzina care aveau bobina de inductie ca sa mareasca tensiunea bujiilor apoi delcoul care practic este un contact central rotativ si 4 contacte spre bujii pentru motoarele cu 4 cilindri ca si exemplu.
Contactul sau platina cum ii mai spune, chiar avea o bobita platinata, era conectata la bobina de inductie prin care trece tensiunea marita iar delcoul il rotea si facea contact cu celelalte 4 intr-o anumita secventa. Rotatia delcoului e sincronizata cu arborele cotit. Bujiile cu scanteie pentru masinile cu benzina sunt practic doi electrozi in camera de ardere prin care trece tensiunea marita de bobina de inductie la momentul cand delcoul inchide contactul si face o scanteie aprinzand amestecul de benzina cu aer aflat deja in aceea camera al cilindrului respectiv. Astfel fiecare cilindru are o astfel de bujie pentru aprindere.
La diesel aprinderea se realizeaza cum a zis si un coleg mai sus prin compresia pistonului. Practic injectorul arunca o cantitate de motorina extrem de fina ce formeaza ca o ceata in camera de ardere apoi datorita miscarii pistonului ce comprima amestecul, acesta se autoaprinde. La astfel de motoare bujiile se numesc cu incadescenta si au rolul strict de incalzire pentru o autoaprindere mai usoara a amestecului combustibil la temperaturi scazute, precum si reducerea de noxe cand motorul porneste rece. Daca motorul este deja cald bujiile cu incadescenta sunt decuplate chiar daca il pornesti din nou!