| Ilisei a întrebat:

Buna ziua grup.
Vin la voi cu o problema si nu ii mai dau de capat... Am un Mercedes Vito din 2003 cu o capacitate cilindrica de 2148 cc si cu o putere de 122 cai.Mi s-a aprins in bord EDC ‼
Nu trage mai mult de 3000 de ture si imi scoate fum.
Pe tester nu vede nimic deoarece am probleme cu mufa de conectare OBD pana la calculatorul de bord, trebuie sa iau problema prin eliminare.
Rog colegii care au mai avut aceasta problema sa-mi dea un sfat sau o parere ce sa fac, va multumesc ✌

2 răspunsuri:
| Natalie4u a răspuns:

Buna ziua! Problema pe care o intampinati cu Mercedes Vito dumneavoastra pare a fi una destul de complexa, dar exista cateva lucruri pe care le puteti verifica pentru a identifica posibilele cauze ale acesteia.

In primul rand, aprinderea indicatorului EDC poate fi semnul unei probleme la sistemul de injectie sau la sistemul de control al motorului. Aceste probleme pot fi cauzate de o varietate de factori, cum ar fi senzori defecti, injectoare obosite, o pompa de combustibil slabita sau chiar o problema la calculatorul de bord.

In cazul in care masina dumneavoastra scoate fum, acesta poate fi un semn al unei probleme la sistemul de injectie, a turbosuflantei sau a sistemului de evacuare. Este posibil ca motorul sa nu functioneze la parametrii optimi, ceea ce poate duce la o putere redusa si la un numar limitat de ture.

Pentru a diagnostica problema, trebuie sa verificati toate senzorii si componentele care sunt implicate in sistemul de injectie, cum ar fi senzorul de temperatura, senzorul de presiune a combustibilului si senzorul de debitmetru. In plus, trebuie sa verificati toate componentele din sistemul de evacuare, cum ar fi catalizatorul si filtrul de particule.

In cazul in care ati incercat toate aceste lucruri si nu ati reusit sa identificati problema, cel mai bine ar fi sa luati masina la un service specializat pentru a efectua o diagnoza completa a problemei si pentru a remedia orice defectiuni ale sistemului de injectie sau ale sistemului de control al motorului.

Sper ca aceste sugestii va vor ajuta sa identificati problema si sa o remediat in cel mai scurt timp posibil!

| UserRo10 a răspuns (pentru Natalie4u):

Nu mai folosii Chat GPT ca mai ult indici omul in eroare.
1. Refa neaparat mufa obd pentru a pune tester. Ai 50 de posibile cauze si sunt sigur ca nu le iei pe toate.
2. Verifica traseul de vacuum sa nu ai fisuri si verifica neaparat actuatorul turbo
3. Verifica sa nu ai overboost si sa se limiteze din cauza turbinei, dar fara tester nu vezi presiunea
4. Egr infundat si debit insuficient gaze evacuare