| Andrei9887andy a întrebat:

Bună ziua TPU! Am schimbat distribuția bujiile și ulei cu filtre la un vw bora din 99 și a început sa dea fum de la ce ar putea fi? Fise sau bobina sau alte cauze?

9 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Probleme cu distributia.

| Andrei9887andy explică (pentru darrio2007):

Cum pot aducă poze cu distribuția?

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Fisa si bobina nu au treaba, daca motorul merge "rotund".
Cauza e undeva pe la aer (poate filtru) sau distributie.

| ReZiSTorr a răspuns:

Salut.Sunt inginer auto. Dupa ce mecanicul a facut distributia (ma gandesc ca intr-un service autorizat) a facut un test de noxe? RAR prevede ca atunci cand se realizeaza schimbarea distributiei sa se faca si un test de noxe pentru a vedea daca s-a realizat corect punerea distributiei la punct si daca supapele se inchid si se deschid la momentul potrivit, daca au avansul sau intarzierea corespunzatoare.Ca si o concluzie, simptomele pe care tu le-ai descris descriu faptul ca distributia ta nu a fost corect pusa la punct.

| darrio2007 a răspuns (pentru ReZiSTorr):

In august 2021 aveai 20 de ani iar in februarie 2023 aveai tot 20 de ani.
Deja esti inginer auto.
Bravo! Oricum, ai nimerit-o.

| Andrei9887andy explică (pentru darrio2007):

N-are putea fii de la fise sau bujii.masina ave probleme inainte cu bujiile mergând întrerupt și fără putere!

| Simpatic a răspuns (pentru ReZiSTorr):

Foarte bine ati zis, dar stiti insa ca serviceurile de la noi sunt doar papatoare de bani? manopera mare si calitate ZERO, in rest au mecanici de 2 lei platiti cu salarii mizere.
Patronii sunt primii vinovati prefera incompetenti si nepriceputi carora sa le dea 3000 de lei/luna, in schimbul angajarii unor mecanici super calificati dar cu preturi de la +5-6000 lei pe luna.
ieftin si bun nu exista iar acest principiu aplicat capului muncii se poate traduce ceva de genul cei pe salarii mici nu dau nici randament si nici nu au calitate sau prcepere in ceea ce fac.

ps: prin test cred ca dv. v-ati referit la acel test al opacitatii care se face dupa operatiuni complexe, sau la ITP, la masinile diesel?
acelasi test stiti de asemenea ca este musai necesar sa se faca si masinilor diesel "tunate" resoftate, dar cate serviceuri fac asa ceva?

| ReZiSTorr a răspuns (pentru darrio2007):

Mai citeste intrebarile mele daca chiar va intereseaza, din intrebarea pe care ai citit-o din februarie 2023 era vorba de o fata de 20 de ani, nu eu am 20 de ani.Trimite-mi un Facebook sau ceva sa va arat documentul.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ReZiSTorr):

Da, domn injiner, dar service-urile noastre detin de obicei 2-3 avize/autorizatii, din cel putin 7 necesare.
Nu mai zic, ca avem autorizatii de retus vopsea si schimb ulei + filtre, iar noi in realitate facem de la frane pana la reconditionari de motoare si inlocuire lonjeroane laughing
Aia care chiar s-au autorizat pe motoare, de obicei cumpara cel mai panarama analizor de gaze, il pun in vitrina si n-au nici macar softul pentru el, in pc. Nu-l foloseste nici drecu. RAR-ul oricum ia bacsisul si se uita din usa "sa fie toate conditiile", cel mult.
A zis colegu' mai sus cum e si cu potentialul personalului, si cam aia e situatia. Unde sunt meseriasi nu sunt autorizatii si facturi, unde sunt cateva autorizatii si se da factura, preturile sunt "impresionante", iar lucratorii sunt nepregatiti, vai de steaua lor.
As fi zis ca e statul de vina (cu taxele exagerate, coruptia si legile imposibil de impacat), dar si in strainatate sunt la fel de panarame service-urile, platesti mult si esti norocos daca merge la fel, si nu mai rau.