| KingSize a întrebat:

Care e diferenta dintre o cutie automata si una hidramata?

Răspuns Câştigător
| slayer09 a răspuns:

Cutia hidramata este cutia automata clasica, care are convertizor de cuplu in loc de ambreiaj. foloseste presiunea uleiului din cutie pentru a schimba treptele, plus acel convertizor de cuplu, care pe marcile nemtesti este foarte eficient, adica are cuplaj de 97% in mod normal, iar cand mergi la drum intins peste viteza a3a,intre motor si cutie este un motoras care blocheaza convertizorul, si practic ai cuplaj 100%, care nu mai depinde de ulei, asa ca un bmw de 320 de cai in a3a manual, accelereaza la fel ca unul in automat, cu conditia sa se ramana in aceeasi treapta, pentru ca daca e nevoie de schimbare trebuie trecut pe convertizor ca sa poata sa schimbe vitezele...majoritatea automatelor, cum sunt alea din america sunt lenese, pentru ca au 3 sau 4 trepte si accelereaza foarte lent si pleaca lent de pe loc, insa in viteza 1 prinzi 80 pe ora big grin


cutia full-automata (DSG PDK ZF8tr EASYTRONIC etc etc.) este cea mai comuna la high-tech-urile europene(VAG, merc, BMW etc)...in momentul daca deschizi capota se vede cutia asta in dreapta motorului de regula sau in spate si este foarte manuala de fapt, doar ca in loc de parghiile alea care duc la schimbator sunt 3 motorase electrice de cuplu mare...2 dintre ele se ocupa de trasul furcilor din cutie in/din viteza (adica unul face miscarea de schimbator in lateral, iar celalalt face miscarea de bagat si scos in viteza), iar al treilea motor se ocupa de ambreiaj/"ambreiaje" care cupleaza doua trepte si schimbare treptelor se face prin "RELEASE-CATCH" ..toate AT-urile functioneaza pe worm gear, adica rotite spiralate, si efortul depus nu e mare, asa ca nu au uzura ca in cazul MT..si inauntru de fapt schimbatorul este un joystick cu contacte pentru Automat, Manual ( +; - )

1 răspuns:
| mgtow a răspuns:

Mai simplu zis, aia hidramata merge doar miscand inainte cand schimbi vitezele si inapoi cand reduci nu ca la schimbatorul manual iar automata nu are ambriaj selectezi punctul (masalier, inainte, manual sau punct mort) unele sant semiautomate si mergi linistit fara sa schimbi vitezele.