| JaguarXF a întrebat:

Ce parere aveti de cipurile tuning, Ma intereseaza in mod special de la cei care au pus deja un cip tuning.

3 răspunsuri:
| Braunion a răspuns:

Sunt de parere ca distrug motorul. Propulsorul de pe masina a fost proiectat exact asa cum este de catre ingineri ca sa functioneze corect, nu ca sa nu te distrezi tu. Daca puteau scoate mai multi cai putere in conditii de siguranta pentru motor te asigur ca o faceau, n-au niciun interes sa n-o faca... In momentul in care vii tu cu modificari si-i schimbi parametrii ii scurtezi dramatic durata de viata.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Braunion):

Intr-un fel exista multe motive de marketing de a limita puterea sub cea posibila. Costurile cresc si ele odata cu puterea (de exemplu asigurarea).
Si eu cred ca ar dauna putin motorului, sau cel putin ar implica revizii facute mai des decat de obicei. Sunt cazuri in care au si crapat motoare resoftate, dar nu se stie cat de bun a fost respectivul soft.

Pentru intrebare: Incearca la revo technik. Aia am vazut ca sunt cei mai recomandati si nu a avut nimeni probleme cu ei.

| BMWPower a răspuns:

Eu am avut, dar mi-a creeat 1 problema..., probabil nu a fost pus chiar de cine trebuia sa zic asa...De obicei un producator de chipuri estimeaza puterea si cuplul final pe un motor stock in stare buna. de obicei se cam ajunge la valorile pe care le afirma, daca se masoara masina pe un dyno.
un chip bun, nu provoaca nici un fel de probleme care sa afecteze in vreun fel comportarea motorului. la dieseluri e posibil la anumite turatii si sarcini ale motorului, sa apara un un pic de fum, dar nu e ceva de ingrijorat.
cuplul in majoritatea cazurilor coboara ca si turatia la care e atins, iar lagul scade.
la bani nu pot sa spun nimic. pretul unui chip e foarte mult dictat de firma care il produce, timpul necesar dezvoltarii pentru a il face cat mai precis si nu in ultimul rand de performantele acestuia. e posibil sa gasesti chipuri de la firme celebre care ofera o crestere de performanta mai mica decat a altor chipuri, fiind mai conservatoare fata de motor, dar in acelasi timp sa coste mai mult.