anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce să verific prima data la o mașină (golf 4/golf 4 variant) înainte de a o cumpăra, pentru a știi 100% că nu iei țeapă?

5 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Actele masinii!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Te uiti la praguri, mai ales in zona din fata, la hayon si la aripile din fata, sa nu fie ruginite.
Apoi faci o diagnoza computerizata (sa afli daca functioneaza tot), verifici climatizarea (sa bage si rece, dar si cald), te uiti la motor sa observi scurgeri.
In final faci o proba de drum, esti atent la raspunsul motorului la accelerare, functionarea directiei (sa nu traga intr-o parte, si sa vireze usor), cutia de viteze sa schimbe usor, suspensia sa nu aiba jocuri ori sunete ciudate.
Foarte important, inainte de a face actele, asigura-te ca vanzatorul este proprietar cu acte al masinei, si iti poate face contract v-c si certificat fiscal.
P.S.: Golf 4 peste 1300 euro e teapa curata, iti recomand mai bine Ford Focus 1, e mult mai reusit, si cu preturi corecte.

| OldSoul a răspuns:

Vorbim despre o masina de 15-20 de ani, chiar crezi ca daca o verifici e garantat ca nu o sa mai bagi bani in ea?

Sau hai, sa reformulam, chiar crezi ca stii sa verifici o masina?
Ei bine, daca ai pus intrebarea asta, imi e clar ca nu.

E o masina, are o varsta, la teste se poate comporta bine, iar dupa ce ai cumparat-o o poate lua turbina pe ulei si ti-ai distrus tot motorul din neatentie.

Daca vrei, ia un mecanic sa ti-o verificie, du-o la un service, dar nici asa nu-ti garanteaza cineva ca nu-ti iei teapa cu masina aia, tocmai din motivele de mai sus, e o masina veche, are o varsta, nu te astepta la minuni din partea ei.
Plus ca mare parte din Golfurile 4 au probleme cu rugina, multe din cele care sunt la vanzare, sunt "cosmetizate" cand le cumperi arata bine, dar intr-un an, o ai la loc.

| Începătorul988 a răspuns:

KM e urmatoarea treaba :
Sunt masini care au 2 computere, samsarii la aceste masini nu pot sa reseteze decat 1 computer si pe cel de-al 2-lea il citeste testarul.
Ex: Ford are 1 computer si daca a fost resetat nu il mai vede nimeni, numai daca cine a avut masina a facut totul la ea in reprezentanta sa verifici seria, asa nu.
Si sunt mai multe marci cu 1 computer.
Golful 4 nu stiu exact cate are, fiind tehnologie mai veche.
Dar stai calm, tehnologia evolueaza si il reseteaza si pe al 2-lea computer daca e.
Acum daca te intereseaza :
VERIDICAREA AMBREIAJULUI - tragi frana de mana si accelerezi in timp ce dai drumul usor la ambreiaj, masina trebuie sa se lasa de spate in jos, daca cumva auzi sunete ciudate, sau simti la pedala patinare, nu mai tine mult.
PRIVESTE MASINA : urmareste colturile la caroserie si vezi masina cap coada, numai in soare.
VERIFICA TAPITERIA - priveste scaunele cum arata, daca se vad uzate, iti poti da si daca km sunt reali.
TEAVA DE ESAPAMENT - mergi frumos si te uita in ea, vezi daca are funingine sau unsoare, daca are asa ceva cauta alta masina.
BUSONUL DE ULEI - deschide la ulei si vezi pe dop sa nu fie alb sau spuma, inseamna ca si-a batut joc ala de masina in ultim hal.
MOTOR SPALAT - daca motorul e sticla, sa iti pui un semn de intrebare dc?, vezi ca se poate sa il spele daca are surgeri sa nu le le vezi, mai bine intrebi telefonic daca e spalat, daca zice da, cauta alta.
Lasa pe cineva jos sa vada daca da cu fum.
Verifica uleiul!
Dupa care nu merge tu cu masina primul, e un secret.
Roaga proprietarul sa mearga cu ea si stai in dreapta, tu in timpul asta urmareste cum a mers cu masina.
Daca vezi ca schimba sub 2.000 inseamna ca masina aia e terminata si ai risc crescut sa cada multe, normal trebuie sa schimbe pe la 2.700 si in timpul asta fi atent la motor cum suna, asculta bine volanta, ea daca e uzata parca freaca un metal foarte usor.
Dupa conduci tu masina si nu ezita sa ii dai turatie mai tare putin sa vezi daca scoate fum si cum raspunde turbo.
Nu incerca masina doar pe asfalt, nu vei simti daca are pivoti rupti sau la suspensi, arcuri etc.
Si din nou nu uita sa verifici toate butoanele, dai drumul la aerul conditionat!
Sa verifici daca merge compresorul.
Dupa ce iei masina, obligatoriu sa ii schimbi uleiul cu filtrele si distributia.
Cam estea sunt.

| Gaby212 a răspuns:

-actele masinii (sa fii sigur ca e legal ce faci)
-proprietarul (iti faci o prima impresie despre cat de serios pare)
-kilometrajul de pe bord (daca e absurd de mic, e clar teapa)
-revizia tehnica(mergeti impreuna la un service ca sa o verifice si sa iti dea semnat ca e in regula... Daca proprietarul refuza, e clar)