| împreunăfacembine a întrebat:

Ce se întâmplă dacă pun frâna fără să apăs ambreiajul?

15 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Masina va frana in acelasi mod in care ar fi facut-o si daca era ambreiajul apasat.
Asta cu apasatul franei si a ambreiajului o tot promoveaza instructorii auto care au facut pe dacii scoala
Dupa franare sa apesi ambreiajul sa nu moara motorul dar nu concomitent ca ele nu au legatura.

| DaniTDCI a răspuns (pentru Simpatic):

Depinde cat de mult franezi, daca ai 100 la ora si franezi pana la 30 km/h nu ti s-ar parea logic sa calci ambreiajul?

| Simpatic a răspuns (pentru DaniTDCI):

Daca tu crezi ca te ajuta asa de tare da.

| DaniTDCI a răspuns (pentru Simpatic):

Tu ai permis de conducere?

| Simpatic a răspuns (pentru DaniTDCI):

Mai asta eu am avut masini de peste 60.000 de euro pana acum asa ca sa intelegi. Nu stiu unii ce tigai conduc dar nu e cazul meu crede-ma prietene si lasa aroganta, conduc mai bine decat multi de pe aici si mai prost decat altii, dar ce sa-i faci si aici pe TPU sunt piloti de rally se pare cat si mari cunoscatori in toate domeniile, de asta imi e si sila de acest site uneori.

| DaniTDCI a răspuns (pentru Simpatic):

Fie cum zici tu, aici pe TPU, fiecare are dreptul la libera exprimare.

| Simpatic a răspuns (pentru DaniTDCI):

Adevarat

| Frank51 a răspuns:

Nu au legătură una cu alta. Pui frână, mașina încetinește, scade turația motorului. Ambreiajul îl apeși când turația scade sub turația de relanti.

| Panamax a răspuns:

Pana pe la 700 rpm nu se intampla nimic.Masina incetineste.

| AdelinaC a răspuns:

Moare motorul, iar la exmen acumulezi puncte si eventual pici

| GPA a răspuns:

În funcție de mașină și motor, bine, cazul Daciei cum menționa cineva de mai sus, dacă nu calc și ambreiajul când calc frână, mi se va opri motorul. Pentru că la încetinire, turația motorului scade, ambreiajul îți tine motorul "treaz" la frânare bruscă, când turația ajunge sub pragul normal de funcționare.

| Panamax a răspuns (pentru GPA):

(corect este să calci întâi ambreiajul, apoi frână).
Poate ar fi cazul sa refaci scoala de soferi, eventual cu un alt instructor.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Incetinesti.

| Adrian5575 a răspuns:

Masina franeaza mult mai bine daca nu calci ambreiajul atunci cand calci frana pentru ca in cazul acesta, ajuta la franare si compresia motorului. Doar ca trebuie sa ai grija sa nu scada turatia motorului sub 900 rotatii pe minut pentru ca se poate opri, te obisnuiesti dupa cateva incercari. Cand cobori o panta nu este deloc recomandat sa calci ambreiajul (sau sa scoti pe liber) pentru ca la franare se vor incinge franele foarte tare, uzura franelor va fi mai mare si posibil sa scoata si fum din sistemul de franare.

| Eisenheim a răspuns:

Eu zic să găsești un drum drept,in afara drumului public,bagi in treapta întîi și încerci. Asta e cea mai bună metodă, și o să înțelegi. La fel se întâmplă și în celelalte trepte de viteză doar că șocul e puțin mai accentuat pentru începători. Stai liniștit/ă nu se va întâmpla nimic rău, doar sa nu fi pe drum public, că încurci pe ceilalți și ști tu cum e la noi omenia, îți dau de mâncare ceilalți șoferi