| critikl a întrebat:

Cine poate să îmi de-a câteva detalii despre sindromul ambreajiului scurt.Am auzit un zvon că cică poți scurta distanța de parcurgere al ambreajiului adică, poți doar să-l atingi și el va proceda ca și cum ar fi apăsat maxim. E adevărat?

3 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Nu, trebuie tratat ca atare. La benzina cand pleci apesi la fund bagi 1ª apoi dai drumul putin si accelerezi, iar la motorina dai drumul putin mai mult pana o ia de pe loc apoi accelerezi putin si bagi 2ª, etc.

suntserios
| suntserios a răspuns:

E un sistem mecanic in principiu, apesi pedala isi face treaba, o atingi isi face treaba pe jumatate. Poti sa il reglezi sa tina mai sus sau mai jos, dar sa functioneze normal doar la o simpla atingere nu am auzit

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Poti regla punctul 'culminant' daca e actionat prin cablu, si nu hidraulic, dar totusi cu reglajele astea nu e de joaca, daca il reglezi sa plece prea sus risti sa ramana tensionat si sa patineze in mers, daca il reglezi prea jos risti sa nu decupleze complet, si superi cutia (am patit asta).
Oricum, de calcat pana la podea nu scapi, ca uzezi cutia daca nu il calci suficient. Daca te deranjeaza atat de tare, invata sa schimbi fara ambreaj. Eu de pilda cand sunt singur si merg cu viteza normala, folosesc ambreajul doar la plecarea de pe loc, dupa aia schimb vitezele sincronizand turatia cutiei cu a motorului: scot din viteza in momentul in care las acceleratia, apoi accelerez usor si inclin schimbatorul spre viteza ce o vreau. Cand turatiile coincid, trage singura schimbatorul in viteza. Fara caraiala, fara bruscari... Totul tine de cat de bine iti cunosti masina.