| AlexRoKilla a întrebat:

Cu ce se curata geometria unei turbine? Vreau sa dau jos turbina, sa o desfac si sa o curat pentru ca imi intra in limp mode (17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation) - masina in cauza este un Golf 4 1.9 TDI ALH. Cu ce solutii pot sa curat cat mai bine depunerile acumulate? Multumesc mult!

Răspuns Câştigător
| NeaNicu78 a răspuns:

Nu îți recomand să o cureți tu, sfatul meu este destul de simplu : sa o duci într-un service "bun " (nu in orice garaj la colț de stradă ), turbina se da jos se trimite la un service de turbine ( eu lucrez cu AVD Turbo București) ei îți fac turbina ți-o testează și îți recomandă să schimbi uleiul+filtrul de ulei, filtrul de aer și verificări suplimentare asupra unor componente ale motorului, toate acestea trebuiesc făcute pentru a beneficia de garanția recondiționari turbinei, dacă ție ți sa recondiționat turbina și fluiera de la început nu trebuia să iei mașina fără o rezolvare corectă ( mașina să tragă bine și fără zgomote ciudate "fluierături"), bafta in ce vei alege și rezultate mulțumitoare, dacă esti din Sb te ajut.

7 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ca solutii, iei spray-uri pentru curatat carburatoare/EGR/frane.
Dar grija mare la tije, sa nu umbli la reglaje.
La ALH stiu ca e prost actuatorul ce actioneaza geometria, deci s-ar putea sa o desfaci degeaba.

| AlexRoKilla explică (pentru NoTurbinaNoGood):

M-am gandit si la actuator ca ar fi de vina pentru limp mode. Voi incerca diseara metoda asta: https://www.youtube.com/watch?v=3XZ7yCN8oL0 In cazul in care nu face toata cursa atunci e el de vina?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru AlexRoKilla):

Daca face cursa ca in video, nu e defect nici actuatorul, nici turbina nu e blocata (geometria).
Daca nu face cursa, incerci sa misti tija cu mana, eventual o decuplezi de pe actuator, si vezi daca se misca tija de pe turbina.
Tot cu ea demontata, faci din nou testul din video, si vezi daca actuatorul lucreaza in gol.
In felul asta, vezi daca e geometria blocata si/sau actuatorul spart ori blocat si el.

| alex495 a răspuns:

Iti recomand sa nu faci tu asta acasa. Nu ai aparatura necesara si o poti strica mai rau. Du te la un service de turbosuflante si te ajuta ei acolo. Asa ma gandeam si eu ca tine dar am un prieten de a lucrat in domeniu si mi-a deschis ochii cate se pot intampla

| AlexRoKilla explică (pentru alex495):

Turbina pe care o am acum pe masina e una reconditionata la un service in Suceava. A trecut 1 an de cand o am si nu am fost multumit deloc de felul in care au lucrat cei de la service, plus ca nu a fost reglata bine de la inceput, fluiera si la relanti.

| alex495 a răspuns (pentru AlexRoKilla):

Pai du te peste ei, nu ti au dat garantie? Fluiera ca pierde presiune pe undeva

| AlexRoKilla explică (pentru alex495):

As fi facut asta dar a trecut 1 an cat era perioada de garantie.