| Alexandru3131 a întrebat:

Din cate stiu, daca achiziționezi o masina de la un dealer, ar trebui, teoretic, sa o primesti intr-o stare mai mult decat buna, verificata, cu toate filtrele si uleiul schimbat, curata, plus garantie de 1 an.
Asadar, daca ne referim la o masina care, daca am cumpara-o de la un oarecare, ar costa 4000 euro, iar la dealer ar costa 5000, atunci merita, pentru avantajele enumerate mai sus, acea diferenta de 1000 de euro in plus?
Din cate review-uri am citit, cu privire la unii dealeri auto, nu toti clientii erau multumiti.
Sau, mai bine cumperi masina de la un oarecare, si sa mergi cu cineva care se pricepe/ mergi la un service pentru a o verifica amănunțit?
Care varianta credeti ca e cea mai buna, si ce experienta ați avut in acest sens, mai ales cu dealerii?

7 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Dealerii, ca si oamenii, sunt de mai multe feluri.
Sunt dealeri care verifica, repara, inlocuiesc consumabile si acorda garantie, sunt altii care doar le spala si isi pun o marja. E foarte simplu sa te asiguri de seriozitatea unui astfel de dealer, citind recenziile de pe internet sau alegand un dealer de la care au mai cumparat cunoscutii tai si au fost multumiti. Nu uitati ca 5% din clienti vor fi mereu nemultumiti, indiferent de ceea ce primesc.
La fel, poti cumpara o masina bine intretinuta de la o persoana fizica, fara nici o garantie. Faptul ca nu ai garantie nu inseamna ca ai cumparat o masina proasta, poate fi mai buna decat de la dealer. Si nici verificarile amanuntite nu iti garanteaza nimic.
Varianta cea mai buna este cea in care cunosti personal istoricul masinii, stii cine si unde a servisat-o, stii ca s-au schimbat toate la timp, stii motivul pentru care o vinde samd.
Cea mai recenta experienta cu un dealer a fost o masina din 2008 pentru o cunostinta, masina la care mi s-a dat de ales intre 1 luna garantie din bara in bara sau 1 an pe cutie si motor. M-a distrat, stiind ca nu e legal, dar am optat pentru 1 luna garantie din bara in bara si pana acum pot spune ca am fost inspirat. Intre timp la masina s-a schimbat pe garantie radiatorul de clima, s-a umplut cu freon, s-a schimbat apoi compresorul si s-a umplut din nou cu freon. Ca si interventii extra garantie, s-au inlocuit rulmentii fata, uzati deja la momentul achizitiei, dar faceau galagie numai la viteze mari, astfel ca nu i-am sesizat la proba de drum. Impreuna cu noul proprietar am considerat insa ca sunt consumabile si nu e cazul sa apelam la garantie, mai ales ca probabil i-ar fi inlocuit cu niste stifturi low cost.

Bula
| Bula a răspuns:

Ambele variante sunt plauzibile, cu conditia ca:
- dealer-ul sa acorde si garantie
- meseriasul sa fie unul bun, cu mare experienta (inclusiv la modelul cumparat).

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu e o regula ca dealerul sa iti dea masina verificata si cu garantie 1 an.

Eu am luat masina sh de la un dealer foarte mare, cu reviewuri bune samd... masina a fost livrata doar spalata. In rest asa cum era ea. Mai avea 3000km pana la revizie, a fost livrata fara revizier facuta. Garantia a fost de max 3 luni si asta la chestii evidente. Daca ma lasa a doua zi motorul... ghinion.

Avantajul cand cumperi de la dealer e ca ai review uri de la multe persoane, poti face mai usor o reclamatie ca e persoana juridica, ai o oferta mai mare de masini si sanse mai mici sa iei o tapa la acte.

| OldSoul a răspuns:

Eu as alege a 2-a varianta.
Adic, ok, diferenta aia de 1000e poate fi nesemnificativa la o masina daca luam in calcul avantajele.
Dar, daca luam la calcul ca acel dealer trebuie sa mai plateasca si taxe, salarii, utilitati... Incepem sa ne gandim ca diferenta aia de bani nu e neaparat in calitatea masinii.
Iar pana la urma si dealeri importa masini, deci cumva nu este sigur ca, cunosc cu adevarat starea masinii.
Adic, in opinia mea, un vanzator oarecare s-ar putea sa-si cunoasca masina mai bine decat un dealer. Pentru ca acel vanzator oarecare mai circula cu ea, dealerul o curata, o lasa in parc si aia e.
Si sa nu mai spunem ca mai nou sunt si unii dealeri care de fapt sunt doar niste "oarecare" tepari ce pozeaza in firme de incredere.

Cat despre aceea garantie un an... Nu stiu daca exista, nu stiu daca e chiar atat.
Am mai vazut si eu garantii oferite de dealeri, iar unele din ele nu depaseau 2-3 luni, iar altele erau gen "Garantia se refera doar pe blocul motor si pe cutia de viteze". Gen restul pieselor care se considera utilizabile nu sunt acoperite de garantie.
Deci daca totusi vrei sa cumperi o masina de la dealer, citeste bine ce scrie pe acele hartii. Sa nu te trezesti ca primesti o garantie doar asa, de ochii lumii.

| carevaescu a răspuns:

Mai bine iei cu tine un cunoscator la un oarecare si negociezi.
Un sfat: preferă mașinile care au itp-ul facut recent, de la un centru de verificare de incredere.
Fa-ti buget pentru consumabile, gen ulei, filtre, placute frana, etc.

| helpforyou a răspuns:

Ambele sunt plauzibile.

E as alege al doilea caz. Merg cu masina intr-un service autorizat pe care il cunosc si nu ma costa 1000 de euro.

| Nicusor1975 a răspuns:

Cumpararea unei masini de la un particular poate fi o optiune mai ieftina decat cumpararea de la un dealer, insa poate fi si mai riscanta.
E bine sa mergeti cu cineva care se pricepe in masini sau sa mergeti la un service pentru a verifica masina amanuntit inainte de a o cumpara, pentru a va asigura ca aceasta este in stare buna si nu prezinta probleme ascunse.
De asemenea, ar fi recomandat sa cumparati masina de la o persoana de incredere, care poate furniza istoricul masinii si sa va ofere detalii despre intretinerea sa.
Toate cele bune.