| gtr2rr3 a întrebat:

Funda!

Am un passat b5.5 fl si un focus mk2 ambele mașini foarte bine întreținute.
De ford nu am ce comenta se tine bine pe curbe si suspensia e mai rigidă
Vw la viteze mari este mai bine antifonata dar intervine o problemă: după 140/150km/h simt cum pierd stabilitate, parca nu mai stau cu rotile pe asfalt. Am trecut cu 120 peste o denivelare si m-am speriat, mi-a sarit spatele foarte tare (break), am crezut ca mi-a zburat o roată.
Este normal? Suspensia este mai moale.
Din ce cauza se simte asa ceva? Ce sa schimb/modific?
Vreau sa merg cu viteze mai mari de peste 150km/h in siguranță. Am atins 220, dar nici acum nu știu cum am reușit atunci sa trec peste acel sentiment de "decolare"
(Menționez ca aceste viteze le ating pe drumuri întinse și fara riscuri iminente)

11 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Probabil la Passat ai telescoapele uzate, sau bucsele duse.
Totusi e o diferenta mare de performante, Passat are suspensie cu punte primitiva, Focus are suspensie pe brate independente.
Ia niste telescoape pe gaz Passatului, sunt mai rigide (dar se uzeaza mai repede).

| OldSoul a răspuns:

Ideal ar fi sa verifici telescoapele la Passat, e posibil sa fie curse, imbatranite si de aici problema.
O alta varianta ar fi sa-i montezi o suspensie sport, daca-ti permit drumurile pe care te deplasezi, eu zic ca merita.
E suficient sa-i pui niste arcuri Eibach Pro Kit si vei rezolva problema.

Si eu aveam o problema asemanatoare pe masina mea, mai mult in depasiri, se "Balansa", am profitat de ocazie si i-am pus pe fata alte amortizoare in stare buna, si cu arcuri Eibach Pro Kit, si de atunci nu mai am probleme cu stabilitatea.

| gtr2rr3 explică (pentru OldSoul):

As pune eibach dar o coboara cam mult. Suspensia din cate am inteles nu este foarte rigida.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Daca vrei sa alergi atunci clar Passat nu e ceea ce-ti trebuie. Ai nevoie de o masina joasa si grea, cat se poate de lata si cu anvelope macar 225 ca suprafata de rulare. Ford Mondeo e o masina sportiva si rigida. Mai sunt si alea premium gen BMW cu tractiune spate dar daca nu stii sa le stapanesti atunci o sa manance rudele coliva.

| Panamax a răspuns:

Amortizoare spate noi si ceva greutate deoarece este prea usoara.
Si ai suspensie independenta, nu punte.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Panamax):

Atunci zi-mi si mie unde se monteaza asta, maestre:
https://www.pieseauto.ro/......62338.html
Passat FWD are 8 brate pe fata, si punte de caruta pe spate.

| Panamax a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Asa este. :)
Se monteaza pe Passaturile b5.5 pana in 2005.
aveam in minte asta pe care o am eu.
https://www.4tuning.ro/......2-85-1.jpg

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Panamax):

Iar asta este suspensia spate a Focusului meu din '99.
https://www.pieseauto.ro/......-0-0-0.jpg
Cica la vremea respectiva, a depasit suspensia masinilor premium. VW abia dupa 2005 a inceput sa puna brate pe spate la tractiunea fata, si abia dupa 2010 a inceput sa puna parbrize incalzite, adica ce facea Ford de pe vremea Escortului :))

| gtr2rr3 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La ultima parte ai cam aberat cu bratele si parbrizul incalzit. laughing)
Era parbriz incalzit si pe G4

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru gtr2rr3):

Eu nu am vazut nici un Golf 4 cu asa ceva, si crede-ma ca m-am saturat fizic de ele.
https://vwforum.ro/topic/38604-parbriz-incalzit/
Si nu am aberat deloc cu bratele, sistemul lansat de Ford odata cu Focus 1, nu e un sistem de brate puse la intamplare.

| gtr2rr3 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Stiu, si in ziua de azi la noile modele tot ford se tine cel mai bine ca stabilitate si sportivitate.