| anonimbuc21 a întrebat:

Salut.
Am o mare problema și as dori câteva sfaturi.
Dețin um opel corsa din 2003 motor 1.7
Ac manual cu bobina.
Compresorul mergea ceas.
Freon am băgat recent.
Racea super tare.
Deci nici un semn de cedare a compresorului.
Azi am pornit ac pe aceasta căldură și a mers super bine.
Brusc acesta s-a oprit în mers, s-a decuplat.
Am pus voltmetrul pe fire și vine curent, dar am pus 12 v pe bobina și niciun semn.
Din ce cauza acesta s-a ars asa brusc și dintr-o data? Și cât ar costa sa schimb bobina?

1 răspuns:
| relian a răspuns:

Compresorul mergea ceas laughing racea super tare,aia e ca nu trebuie sa raceasca super tare,ala e semn ca va ingheta radiatorul.
In sf,ce poti face este sa verifici daca ai freon,dar ai nevoie de ceasuri,ori macar unu singur si muti de la un port la altul.

Dar daca zici ca nu mai baga,s-a ars bobina,despre ce bobina vorbesti?
Desfa capacelul ala de la unu din porturi,teava subtire,dar merge si de la teava groasa si apasa vintilul ala cu ceva si vezi de iese freon.
Deci ai masurat la firele care merg unde,la ambreajul de la compresor?
Poti verifica si compresorul,asta daca poti scoate cablurile,masori la mufa compresorului.
De bobina nu stiu despre ce bobina vorbesti,poate despre ambreaj.

Chestia e ca trebuiesc verificate mai multe,compresorul ala pleaca,ori nu pleaca fctie si de alti parametrii,de ce zic si alte piese.

De exemplu ai senzor de temperatura undeva pe la radiator,sau sensor de presiune in fata la radiator,daca presiunea este mai mica sau prea mare,compresorul este scos din functionare.
Presiunile mici,pierderi de freon,deci nu te apuca sa schimbi tu piese asa dupa ureche.
Daca nu te pricepi sa verifici cam tot ce are sistemul asta,atunci e mai indicat sa mergi la cineva care se ocupa si se pricepe la asa ceva.
La fel de bine de exemplu presiune f mare,ar putea fi de la ventilatoare,daca unu din ventilatoare nu mai functioneaza,ori functioneaza defectuos,atunci nu mai raceste radiatorul de la AC ala de afaram,adica Condenserul,ceea ce face ca el sa se inciga f mult si odata cu asta si presiunea f mare,sensorul de Hi pressure pune OFF compresorul.

Bobina ce spui tu,daca te referi la acel ambreaj,ala este cum am zis un ambreaj,ala cupleaa sau decupleaza ambreajul,daca poti sa veririfici si pe ala sau daca stii cum, desi nu-i cine stie ce ar fi bine.
La ambrejul ala scoti firele, apoi cu alte fire de la baterie dai tu curent si trebuie sa auzi cand cupleaza,
Nui cine stie ce complicat de veriicat, dar trebuie sa stii ce si cum sa verifici.
Referitor la racire, chestia asta se verifica cu masina la umbra si cu un termometru ce verifici temperatura aerului ce iese din venturi, temp ce trebuie sa fie undeva pe la 48-50 de grade,scuze,nu mai stiu cit vine in celsius,vorbesc ee grade Fh.

Spui ca ai pus freon,ai us freon cum? Ala trebuie pus dupa ce se trage vacum,dupa ce sistemul este evacuat de orice umezeala,aer etc,apoi se piune freon cit scrie pe masina,undeva la capota scrie cate grame sute de grame etc trebuie sa pui.
Deci nu se pune freon asa dupa ureche.Cel mai indicat este cum am zis evacuat sistemul,tras vacum si pus, cintarit exact freonu cel bagi.
In rest is chinazarii, romanisme, merge si fara laughing merge, dar nu cum trebuie.
Deci daca nu stii toate piesele componente ale sistemului de racire, nu te apuca sa schimbi tu aiurea piese.Iesi mai ieftin daca repara cineva priceput, asta daca stii pe careva, dar nu de aia mecanici, las ca ma pricep eu la toate.