| Preotul500 a întrebat:

Salut. Am un VW Jetta 1. 9TDI, 105CP, din 2007.(320000km). Motorul este plin de ulei, in mare parte din ce am inteles care a curs de pe la EGR.(Nu ma injurati pentru ca nu stiu exact deoarece nu am mers la un mecanic cum trebuie inca). Nu imi apar erori in bord, nici nu simt vreun simptom la masina dar totusi stiu ca sunt probleme multe la ea. (La tester nu apare nici o eroare). I-am facut o reconditionare la turbina de cand o am, de pe la 280k km si pana acum nu face probleme dar vreau sa stiu cu ce sa incep pentru a o "pune la punct" cat de cat pentru a mai rula cu ea. Distributia si uleiul au fost schimbate pe la 290k km + discuri frane, saboti, rulemente, arcuri, bujii. Cu ce sa incep anume? O curatare totala a motorului pentru a vedea pe unde curge? Dupa cum sa procedez in asa fel incat sa nu ma mancance toti mecanicii de bani in asa fel incat sa ma trezesc ca mai bine imi iau alta masina. Mersi mult!

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Tu mergi cu acelasi ulei de 30. 000km? Schimba-l urgent, cu tot cu filtre (aer, ulei, combustibil).
Uleiul se schimba pe la 10. 000km, indiferent ce zice producatorul.
Despre pierderea de ulei, da, EGR-ul e bulit la toate motoarele respective, si scapa ulei. Fiind chiar in partea de sus a motorului, boraste tot, de la admisie pana la bloc si evacuare. S-ar putea sa fie singura pierdere, sau nu. Oricum, cu el incepi.
E in jur de 250 de lei un EGR nou (aftermarket), iar cateva luni/ani nu ai treaba.
In rest, daca merge bine masina, vezi doar cum stai cu jocurile de la roti, placutele si discurile.

| relian a răspuns:

E bun, spui ca nu ai probleme la scanare, dar tot tu, o bagi pe aiai, stii ca sunt multe probleme laughing
Daca masina nu are luminite aprinse la bord ce n-ar fi trebuie sa fie aprinse, daca ai scanat si nu ai coduri de nici un fel, aia inseamna ca masina este buna.

Acele erori nu ar fi erori, ar fi probleme reale, nu stiu de ce numiti o problema, eroare laughing dar na fiecare cu cel doare.

Motorul este plin de ulei probabil din cauza garniturilor, in primul rind a celei de la capacul de la chiuloasa.

Eu cu aia as incepe, pentru ca fiind situata tocmai sus, deasupra motorului, de acolo uleiul ce iese poate mazgalii tot motoru.
Prima data cumpara o garnitura de capac chiuloasa, schimba, apoi speli motorul, asta daca poti.
Ai grija cu spalatu asta sa nu creezi alte probleme, adica sa protejezi de apa stiu si eu eu ce chestii electrice.

Ori speli motorul mergind, niciodata sa nu speli cu motorul oprit.
Sau cureti motorul cum stii tu, ori ce alte produse mai sunt in afara de apa si degresant.

Ai putea sa lasi si asa, dupa schimbarea acelei garnituri, de nu mai curge, uleiul se va usca, nu va mai sta asa umed.

Deci masina nu are probmleme mecanice de nici un fel, poate ceva suspensii, alea sa mai schimbi daca is uzate, in rest doar garnituri, pe acolo ai acele scurgeri de ulei, mai ales de spui ca turbo a fost reparat, acolo nu ar trebuie sa curga nimic.

| relian a răspuns:

Cum sa fie mai EGR, sunteti cu capu laughing uite si turbina ce timpenii spune.
Tu ai scris ca ai scanat masina si ca nu ai nici o eroare, ca nu ai nici o lumina la bord aprinsa corect?

Daca EGRA r fi defect, sar aprinde garantat lumina la bord, tiar da cod ceva, dar tu ai spus ca e curat totu, ma refer mecanic, ca urmare ce EGR sa fie? Ala daca scapa si ce mai face duce la aparitia aprinderi unor lumini sau da cod.

Auzi la Turbina EGR este bulit, pai daca e ala bulit, automat ai check engine on, dar tu spui ca nu ai nimic.
Deci nu pe acolo iese ulei.
La citi km spui ca ai, garniturile is duse, la alea nu are ce lumina sa se aprinda, acolo nu ai nimic electric la garnituri, de aia spui ca lumini nu ai, coduri nu ai, dar motorul musteste a ulei.

Prima este garnitura capac chiuloasa, garantat, pun papriu pe ce vrei tu, aia e varza, scapa pe acolo.
Apoi ce alte garnituri or mai fi, la baie, si acolo ar fi, ar sufla vintu cand mergi si duce uleiul pe sub motor.

Alte garnituri pe unde mai circula uleiul, mai vezi si tu.
Hai de schimbat uleiul are dreptate, nu tii uleiul ala zeci de mii de km laughing mai ales la motoarele diesel unde nu poti vedea tu uleiul cum sar prezenta.
La motoarele pe benzina, acolo poti scoate joja si sa te uiti cum se prezinta uleiul, vezi ce culoare are, daca e negru, schimbi, daca e roscat mai merge.

La diesel uleiul se face negru de cum il pui nou si mergi nitel, asta pentru ca motoarele diesel scapa compresie in carter si de aia uleiul se face negru, dar aia nu inseamna ca nu-i bun.

Dar schimbi la cit sa zic, cel mai fericit caz la 16 mii de km.La mine asa se schimba si la dealer, la 10 mii de mile.Asa te anunta si masina la bord, spune schimbi in 10 mii mile.10 mii de mile inseamna 16 mii de km, 1 mila are 1.6 km.

Tu deja ai mers cu uleiul ala dublu, adica e varza, praf, uite asa defectati motoarele, apoi cautai sa vindeti masinile, ca vai sor defectat, ca fabrica le face naspa laughing

Cum am mai spus, condusu ala de oameni nebuni, accelerarea aia peste rosu si intretinerea defectuoasa, astea omoara masinile, voi le defectati, nu le face fabrica rau, asa cum o baga unia "priceputi" laughing

Tu cum am zis deja trebuie sa fi schimbat uleiul, inca odata cel putin, dar cum zic romanii las ca merge si asa.

Nu va mai plingeti ca masinile au probleme, asa cum faci si tu acum, vai e motoru bleasca de ulei.Pai este ca tot asa unu ca tine, a avut masina aia si a vazut, a zis las-o asa, na aschimbat garnituri nimic si acu masina arata cum arata.

Acu cred ca constientizezi si tu ce spun eu pe aici laughing Inteleg, unia nu au bani, dar daca lasi asa, mai bine nu se face, timpul trece problema se agraveaza, te va costa mai mult mai tirziu, asa ca repara atunci cand apare problema, te imprumuti, asta sa mentii masina aia cit mai mult timp functionala.