| RobertOM a întrebat:

Salut! Este posibil sa bage gaze in vasu de expansiune din cauza răcitorului de gaze?

6 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

ăsta e indiciu de bloc motor sau garnitură chiulasă fisurate

| CristiDinBucuresti a răspuns:

De la fasole? Da baga gaze prin dos

| lucianz32 a răspuns (pentru CristiDinBucuresti):

Nu intamplator ti se mai zice si prostul site-ului, ce raspuns este asta, omul are o problema, nu iti bate joc.

| mihai69 a răspuns:

Despre ce instalație este vorba de fapt?
Întrebarea nu e destul de clară.

| relian a răspuns:

Nu prea ai cum.Racitorul ala de gaze este de fapt un fel de radiator, deci ceva serpentina din teava de metal prin care circula apa.La exterior acest radiator, este pus intr-o carcasa de tabla pe unde circula gazele arese, sau o parte din gazele arse preluate de la evacuare.
Nu ai acolo garnituri sa spui ca ar scapa, plus gazele alea arse nu au presiune f mare.
Sa intre acolo gaze in acea apa, pentru ca este aceiasi apa care circula si prin motor, ar trebuie ca radiatorul ala sa fie fisurat, iar gazele atrse sa aiba o presiune mai mare decat cea a apei, sa poate intra in circuitul de apa.
Dar in momentul cand motorul ar fi oprit, atunci ai pierde apa pe acolo, apa ar intra in motor, sau in galeria de evacuare, ai observa asta in vazul ala pentru apa, nu ai mai vedea apa acolo.

Daca apa este la nivel, atunci nu are cum intra gaze acolo, nu are pe unde.

| relian a răspuns:

Pentru mihai69 care spune ca intrebarea nu este clara si intreaba el despre ce instalatie este vorba.

Nu pot sa-i scriu personal pentru ca is blocat de el, asa ca poate vede pe aici laughing

mihai69 De ce crezi ca intrebarea nu este clara? Gazele alea arse care intra la EGR crezi ca intra acolo asa fierbinti?
O parte din gazele arse ce ies la evacuare, is preluate si intoarse inapoi pentru a mai fi odata folosite, arse, pentru a polua masina mai putin.

Aceste gaze trebuiesc racite, nu intra in motor asa firbinti, racirea asta o face un fel de radiator micut montat undeva deasupra la evacuare, acolo au o gaura, o reductie care preia o parte din gaze si le baga in acest racitor, radiator prin care circula apa, dar separat de gaze, cum ar veni 2 in 1, cred ca intelegi.
Dupa, gazele de aici ajung in EGR, si de acolo in admisie iar.

Despre instalatia asta este vorba, nu-i cine stie ce filosofie, nici voluminoasa nu-i, dar este acolo.
Daca ai mai vazut, sunt si masini care mai au inca un radiator de racire pentru ulei, deci suplimentar, e tot asa ceva mic, tot apa circula si prin ala.

In sf omu vrea sa stie daca gazele pot intra in circuitul apei acolo, ori apa sa intre in evacuare, ar putea numa daca radiatorul ala ar fi spart.

Radiatorul ala micut, este o serpentina prin care circula apa, care la rindu ei este pusa intr-o carcasa metalica prin care circula gazele arse.Cum am spus e ceva 2 in 1, nu-s acolo garnituri, absolut nimic, doara metal.
Daca radiatorul ala este fisurat, ar putea intra gaze in apa, doar daca presiunea la gaze ar fi mult mai mare decat presiunea apei.

Sau daca ar fi fisurat, cand motorul nu mai functioneaza, apa ar intra in evacuare, lucru care sar vedea in vasul cu apa, ar vedea ca nu mai are apa.