| 413399 a întrebat:

am o dacia logan 1. 4mpi și am observat că mi s-a aprins martorul motor în bord. Am pus-o pe testări și mi-a arătat că sunt probleme cu sonda lambda, adică de pe evacuare după catalizator, am schimbat cu una boșch nouă și îmi arată tensiune la sondă dar nu se stinge martorul din bord, ce poate să fie?

Răspuns Câştigător
| antimulte a răspuns:

Nu stiu sigur daca si la Logan, din asta nu am avut, dar de regula 90% din masini au cate 2 sonde lamda, una inainte si una dupa catalizator. Sa nu fie cealalta dusa in caz ca ai doua. Apoi, mai poate interveni o problema electrica pe circuitul dintre sonda si ECU, chiar daca sonda functioneaza, calculatorul masinii nu comunica bine cu ea, mufa stricata sau murdara, cablu ros etc...

| 413399 explică (pentru antimulte):

Am să merg la un testăr să șterg codul de eroare să văd dacă mai apare și revin cu un răspuns am observat că îmi apare și stopul de ceață când calc frâna am desfăcut tripla și am constatat că un pin mai exact de la masă avea contact imperfect am remediată problema cu un fir lipit la o masă de la un bec și am pus pe masa de la caroseria dar tot nu să stins martorul motor am să merg să șterg eroarea să văd dacă mai apare oricum MULȚUMESC pentru sfat

2 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Daca aia dupa catilizator da cod desi ai pus una noua, atunci catalizatorul e gata de p..la lui,s-a dus de suflet,cruce,trebuie alt catalizator.
Sau ar putea sa fie si sonda din fata catalizatorului,ar trebuie sa le schimbi pe ambele,daca tot da cod,atunci sigur este catalizatoru de vina.
Sonda prima cietzste oxigenul din aer si cel care mai se afla in gazele de evacuare,ajuta sa se faca amestecu aer combustibl,duce informatia la calculatorul masinii
-Sonda dupa catalizator citeste si aia la fel,doar ca atunci cand gazele arse trec prin catalizator,acolo anumite gaze se catalizeaza,se transorma din ceva in altceva,ca urmare sonda asta din spate ar trebuie sa citeasca alte valori decat prima sonda.

Daca valorile citite is cam la fel,atunci da cod,pentru ca catalizatorul nu mai catalizeaza nimic,trec gazele prin el ca prin sita.
Dar sa stii sigur trebuie ca ambele sonde sa fie bune,sa citeasca corect.
Ar mai putea sa fie sonda buna,totul bun, dar lumina aia check engine sta ON pentru ca a ramas in memoria calculatorului.
Poti deconecta bateria, scoti negativu, lasi piutin, conectezi la loc si dupa pornesti masina, conduci si vezi daca o sa mai apara.Dar trebuie sa conduci ceva km buni pana cand toate sistemele masinii is citite de calculator si ala spune ceva sau nu.