anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

am și eu o întrebare pentru pasionații de masini.Sunt curios de la o vreme, de ce tracțiunea de la Audi sa zicem ca le depășește pe celalalte cum ar fi BMW, Mercedes? Cum funcționează tehnologia Quattro și de ce așa eficientă in zăpada de exemplu?

2 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

E tractiune totala ceea ce in general suv are. Un quattro sau tiptronic are un consum putin mai mare costuri de intretinere mai mari pentru ca trebuie schimbat uleiul si se tocesc mai repede cauciucurile dar ofera un demaraj mai puternic. E bun in zapada pentru ca rotile ofera tractiune egala cand se cupleaza planetarele si iese mai usor din belea si in mers ofera stabilitate siguranta. La o masina de tractiune pe un ax e mai greu sa iasa din rahat in afara de bmw care are trac. spate si mai ajuta putin dar de obicei de aia multi sant trasi de un tir sau alta masina ceea ce la un tiptronic sau quatro nu e nevoie

| relian a răspuns:

Nu intrece pe nimeni stai linistit, mai toti au acea tractiune, doara ca unia le folosesc mai putin altii mai mult.De exemplu ca idee Audi nu foloseste tractiunea pe toate rotile la toate masinile, pe cand cei de la Subaru cel putin in america eu nu am vazut Subaru sa traga doara fata sau spatele, toate masinile de la Subaru au tractiune AWD adica quattro.Mercedesu are si ea masini asa dara se numesc 4Matic, sau la BMW se numesc xDrive, iar restul AWD initiale de la All Wheel Drive.
Cum functioneaza? Simplu trag toate rotile tot timpul, nu le poti decupla ca la alea 4x4.deci este o tractiune permanenta.Ai planetare pe fata planetare pe spate si cardan care duce miscarea de la transmisie la planetare sau ce mai are acolo diferential la spate.Ca urmare motoru misca transmisia care asa este conceputa cu 2 iesiri sa zic asa una pe fata alta pe spate.Aia e tot.De ce este eficienta pe zapada sau ploaie? Tu daca aluneci pe doua picioare, daca te asezi in 4 laughing deci pui si manile jos cum o sa fie o sa mai cazi? Ei aia e tot. Sper ca ai priceput cum sta treaba.laughing
Cineva spune pe aici ca e ca la SUV nu-i deloc asa SUV are tractiune pe toate rotile numai daca cuplezi tu.Astea au tractiune tot timpul, nu poti tu alege nimic.Bine ca tot dracu ala este, dara asta cu tot timpul este mai buna este facuta sa mearga in ritmul ala, pe cand la SUV cuplezi doara cand este nevoie.Bine ca sunt si SUV-uri care au AWD, altele au doara 4x4.
Un alt avantaj este ca astea quattro nu scartie cand pleci de pe loc, adica rotile nu patineaza ca la tractiunea fata sau spate.masina te asculta mult mai bine, o simti cum face cei ceri laughing pe bune, este mai stabila, vezi chestiile astea doara daca conduci, si te asigur ca vei observa f rapid aceste diferente.Un dezavantaj ar fi consumul nitel doara nitel mai ridicat.In rest numa de bine.Is bune masinile cu tractiune asa in zonele unde ploua, ninge, in rest undei uscat, cald nu se merita.Pe o ploaie torentiala unde apa face pelicula pe sosea cu 80 de mile la ora pluteam deasupra cu quattro laughing daca faci asta cun bmw sau alta masina care trage spatele ala esti laughing