| UnQ7 a întrebat:

De curand mi-am cumparat un Opel Vectra 1.8 16V benzina din 1996. Ce pot sa zic, are rugina ca orice masina doar ca lonjeroanele sunt cam coapte si ma gandeam sa le schimb. Voi ce credeti, merita sa investesc bani in ea? Ce modificari as putea sa ii aduc astfel incat sa scoata un sunet mai frumos si sa ii dea ceva putere in plus fara sa fie prea costisitor. Si o ultima intrebare, de obicei obisnuiesc sa schimb viteza undeva la 4000-5000 de rotatii cand sunt in treptele superioare gen a -3-a, poate dauna in vreun fel motorului?
Multumesc anticipat!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Depinde cat de coapte sunt lonjeroanele.
Sunt tinichigiu auto de meserie, si intotdeauna am preferat reparatia lonjeroanelor, in loc de schimb. Motivul e unul mare si lat, geometria. Lonjeroanele de schimb, daca nu sunt fabricate tot de Opel, sunt sanse mari sa nu aiba cotele exacte. Mai pui si un tinichigiu neatent, care nu masoara bine cand le sudeaza, si aia e... O sa ai o masina care uzeaza greu, vireaza greoi, uzeaza cauciucurile neuniform si mai si trage intr-o parte...
Sunet frumos obtii schimband toba finala cu una sport, de inox. Cat timp circuli prin 'civilizatie' lasi silencerul si nu deranjeaza pe nimeni, cand ai chef de galagie il scoti si suna mult mai tare.
Un demaraj pana in 4000-5000 e bun din cand in cand, dar nu cu motorul rece. Abia dupa ce mergi vreo 10km poti sa ii dai asa, ca sa aiba ungerea buna. Si nu e bine sa abuzezi de turatii toata ziua ca un adolescent teribilist; doar cand ai drum liber in fata, si poti accelera lejer de la 60 la 100, atunci poti folosi treapta a 3-a. Sa schimbi in 5000 in trafic infundat, cand toti merg 0-70, e o mare prostie, si obosesti motorul aiurea.
Eu daca as avea masina ta, in functie de starea motorului si de acte, as lua o decizie. Ca model, as investi in ea, e destul de ok, in ciuda anului de fabricatie, arata a model dupa 2000. Daca i-ai pune faruri facelift ai "actualiza-o" frumos si la aspectul exterior.
O tinichigerie completa "dedesubt", la un Opel copt (gauri sub bara spate, in portbagaj, pedalier, lonjeroane si alte zone), ar costa vreo 800 de lei pentru manopera si costuri atelier (curent, sarma sudura, CO2, discuri flex, tabla...), pe langa care mai pui bani de izolatie (grund, mastic, insonorizant), si ceva elemente de tabla, daca e cazul (pragurile de ex. se schimba usor si fara sansa de esec, nu merita carpite daca au gauri). Un total maxim e de vreo 1200 de lei. Daca mai vrei si o vopsea, poti "bate palma" cu acelasi atelier pe vreo 1500 de lei, daca tot e masina desfacuta la ei. Altfel e cam 2000 de lei, daca o duci intreaga doar pentru vopsit.
Astea sunt tarifele unui atelier simplu, particular. In service-uri incepe de la 800 de e doar revopsirea, la tinichigerie se estimeaza un numar de ore de lucru, pe care il platesti cu vreo 50 de lei/ora. Daca lucreaza tinichigii o saptamana la ea, si iti estimeaza un 6 ore/zi, timp de 5 zile... Calculeaza tu laughing Plus ca in service iti fac factura cu toate materialele bagate, si nu ii intereseaza deloc... Pun de toate, scumpe, aduse de magazinul lor, si trebuie sa le platesti pana si lavetele cu care se sterg ei pe maini.

2 răspunsuri:
| MariusF23 a răspuns:

Motorului ii prinde bine schimbul la 4000-5000, se mai curata. Nu prinde bine insa la consum. Lonjeroanele ar merita schimbate. In rest n-as baga bani in ea.

| muscleman a răspuns:

Personal nu mi-as lua o masina atat de veche, dar daca sa zicem as fi fortat de imprejurari atunci nu as investi absolut nimic in ea.As folosi-o asa cum e si mi-as strange bani de ceva mai decent.Nu vreau sa jignesc, e parerea mea sincera.