| RalelRG a întrebat:

Salut tuturor Salut TPU!
Am o problema la un bmw 520d m47 automat 07! Masina abia ce am luat-o recent si nu stiu ce i-a fost facut si ce nu privind revizia! Problema este referi toate la cutia de viteze. Atunci când merg cu ea daca vreau sa intru pe modul manual gen nu schimba absolut nimic, Ramane totul la fel! Deci efectiv pare ca modul +/- sa nu functioneze deloc! Plus ca acea luminita de langa litere nu mai functioneaza! Iar atunci când ajunge la 100km /h nu vrea sa mai schimbe.o face doar daca intru in modul sport sa apas brusc la fund pedala de acceleratie si atât altfel Ramane acolo turata! Va rog raspundeti doar cei care se pricep cu adevarat, mulțumesc!

7 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Schimba cand este pe D? Daca schimba cand este pe D atunci ar trebuie sa schimbe si pe modul ala manual,sau vorba vine manual laughing

Sa iti zic cum sta treaba cu modul ala +/- la masinile astea cu transmisie genul asta.
Ca sa schimbe trebuie ca turatia sa fie cea corespunzatoare,daca tu schimbiu si nu accelerezi cit trebuie,masina nu schimba,este tot asistata sde calculator,tot ala schimba cand stie el.
De exemplu schimbi, esti in tr`eapta superioara, apoi sa zic lasi acceleratia mai usor, computerul schimba el singur, chiar daca esti in modul ala +/-, deci modul ala este ceva asa pistol cu apa sa-i zic laughing

Nu stiu pe nimeni care sa foloseasca modul ala de condus.Aici unde sunt eu toate masinile, ma rog vorba vine dar 99.9% din masini is cu transmisie asa automata si,din citi cunosc nu am vazut,auzit pe nici unu sa conduca folosind modul ala +/- pentru ce?
Odata ce ai masina asa,de ce ai mai luat asa si nu ai luat una manuala,asta daca vrei sa tot schimbi tu vitezele.

Deci eu ce stiu,nu-i nimeni curios de modul ala de condus,nici eu nu-s,toate masinile ces pe aici au si modul ala asazis manual,dar nu foloseste nimeni.
Vrei confort,atunci condu modul D.
Sa revenim la ce spui tu la lumina,acolo is ceva leduri care arata in ce mod de condus esti,daca nu se mai aprind alea,probabil sor fi dus de suflet ledurile alea, dar ai in bord, iti arata la bord treapta in care esti, atit la condus normal cit si manual, aco, o in bord ar trebuie sa vezi pe display la modul ala +/- cand schimbi 1-2-3-4 etc se schimba.
Calci pedala pana la fund in modul sport? Degeaba o calci laughing uitasem sa mai zic ceva la modul asta sport cit si la ala +/- deci nu te gindi ca masina o sa schimbe cum schimba ala la manuala,adica apesi pedala la fund si gata a si schimnbat, nici pomeneala de asa ceva.
Computerul masinii schimba cand motorul are o anume turatie si masina are o anumita viteza, deci degeaba apesi tu acceleratia la fund, nu o sa schimbe asa cum crezi tu, mai ales daca mamsina nu are o anume viteza.
Iti zic ca am incercat eu toate astea, eram asa curios.Ai masina asa, condu normal, de aia ai luat masina cu transmisie auto, sa schimbe ea, sa stai mai comod, asta inseamna confort.

| RalelRG explică (pentru relian):

Salut Relian! Problema cu ledul am Inteles si-a dat duhul! Partea ca iti arata in bord stiu si eu! Masina nu o am de mult si asta a fost ce am descoperit eu ca si proba sa vad daca functioneaza partea manuala +/- ceea ce repet! Pare sa nu functioneze pe bune chiar am.sa mai încerc astazi si revin cu "noi informatii"? dar pe bune pare sa nu functioneze? Ce dracu nu sunt la inceout si am zeci de masini trecute pe mana! Chiar pare sa nu functioneze...acum.nush ce sa zic. Am Inteles tot ce spui perfect! Nu mi sa mai întâmplat asa ceva niciodata nu stiu ce sa spun? ..in fine! Multumesc

| relian a răspuns (pentru RalelRG):

Daca ar fi ceva probleme, ai fi avut ceva lumini de avertizare la bord.Ai mai putea sa scanezi masina,daca ai un scaner baga si vezi daca iti da ceva coduri,chiar daca nu ai check engine ON scanerul tot iti spune ceva coduri,asta daca e ceva in neregula.

Inca odata zic,daca masina schimba bine atunci cand conduci in Drive,nu vad sa ai probleme la acea transmisie.
Schimbatorul si toata transmisia aia are peste tot cabluri,deci chestii electrice,eletronice,tiar fi dat ceva o avertizare daca era ceva in neregula.
Ori poate o fi umblat careva pe linga schimbatorul ala si no mai fi pus ceva claburi,nu stiu, desi nu cred, acolo la aschimbator ai o singura mufa, sau cel putin la mine asa este, am tot bmw si eu, bine mai nou ca an.
Uite o chestie ce am patit eu.Am pus baterie noua la junghiu asta al meu laughing am conectat bornele totu ok,am condus cred ca ceva timp,un an doi,nu mai stiu.
Msina mea are buton si sistem de ala Start/Stop,deci cand opresti la stop,la semafor,sau oriunde ai opri,motorul se opreste,apoi cand iei picioru de pe frina pornenste,cfred ca stii despre sistemul asta.

Pe mine ma enerva,asa ca nu mai tin minte cand am pus butonul OFF,sa nu se tot opreasca in trafic.
Acu mai recent,neavind ce face,zic ia sa pun ala ON,pun On si nimic,nu se mai oprea deloc,nu mai functiona sistemul ala laughing zic na mam scos.
Am incercat toate modurile posibile,nimic,nu functiona.Zic s-a dus de suflaet laughing sun la unia `care programeaza BMW numa aia fac si zice ca trebuie sa ma programez,is f ocupati bla bla.
Zic ok lasa sa vad sa gaasesc pe careva sa ma ia de acolo ca trebuie sa las masina la aia.
Intre timp am zis sa mai verific una alta,asa am ajuns in spate la baterie si cand ma uit,era un cablu neconectat laughing
La asta vine un cablu sutire si se conecteaza la baterie la detonator,cred ca stii cei ala si ala nu l-am mai pus cred,atunci cand am schimbat bateria laughing
Lam pus si apoi am incercat mergea struna,adica merge si acu sistemul ala.
Deci nu am avut nici o avertizare la bord,acel cablu are ceva legatura cu detonatorul de la borna beteriei,in caz de accident ala da cred semnal si se desface borna ca masina sa nu mai aibe curent,ori transmite semnal sa se deschida toate usile in caz ca borna a fost detonata,ceva gemul ala.

Zic asa ca idee,poate cine o fi umblat, daca o fi umblat pe undeva, sa nu fi conectat ceva, pentru ca la bmw si la masini genul asta toate modulele lucreaza unu cu altul.

Daca ai avea un scaner de ala mare si care scaneaza mai in profunzime, sigur zice ceva, asta daca is probleme reale.

| RalelRG explică (pentru relian):

Salut!
Stiu sistemu? Da in fine ce pot spune este ca erori in bord nu am! Am sa pun totusi un tester sa vad carei treaba si totodata cred ca am sa ii fac si un remap sai mai dau un pic de viteza?!
Totusi am senza tia ca ceva nu e in regula la cutia asta..bineînțeles ca masina asta ce am luat-o acum a fost si putin statuta gen vreo 6/7 luni! Intr-adevar de când am luat-o pana in momentul de fata se comporta total diferit e alta masina fata de ce era! Si totusi sper ca inlocuirea uleiului in cutie va face in asa fel sa revin totul " la normal". Vom vedea! A lucrat la ea doua saptamani zi de zi ca sa o aduc in stadium in care e. Tot ce mia mai ramas acum de facut este sa curat Galeria si sa schimb garniturile la injectoare! In rest e ok nu are pierderi de ulei sau apa, nu scoate gram de FUM, evacuarea este curata impecabil. Tot ce ma mai deranjeaza este acea " putoare" tipic bmw? când stai la relanti cu ea gen semafor, in parcare la o tigara cu muzica..adica asta obisnuiesc eu sa fac o tin pornita? asa îmi place mie. Ma inteapa nasu de fiecare data si o opresc ca ma enervez?‍♂️?‍♂️mirosul ala...

| gabicoo a răspuns:

Problema e de la doctorița aia din Franța care nu o folosea decât duminica atunci când mergea la biserică sau la cumpărături!
De la bătrânica aia din Germania care o ținea în garaj nu are cum sa fie că a murit în 2020 de covid!

| NisipLaMare a răspuns (pentru gabicoo):

Aha sa inteleg ca doctoriţa era mecanicul mergea decat Duminica si a umblat la cutia de viteze?

| gabicoo a răspuns (pentru NisipLaMare):

Decât!