| Începătorul988 a întrebat:

Urmeaza sa imi achizitionez un Opel Vectra C 1. 9CDTI 150cai, 2005(primul model de Vectra C, cel cu farurile patratoase)
Contra si pro-uri aduse la acest motor? La ce ar trebui sa fiu atent, si ce acte se fac dupa cumpararea masinii second-hand, si daca mai trebuie ceva efectuat in afara de schimbul de ulei si distributie. Multumesc.

Răspuns Câştigător
| nicusor222 a răspuns:

KM e urmatoarea treaba :
Sunt masini care au 2 computere, samsarii la aceste masini nu pot sa reseteze decat 1 computer si pe cel de-al 2-lea il citeste testarul.
Ex: Ford are 1 computer si daca a fost resetat nu il mai vede nimeni, numai daca cine a avut masina a facut totul la ea in reprezentanta sa verifici seria, asa nu.
Si sunt mai multe marci cu 1 computer.
Opelul nu il stiu cate are.
Dar stai calm, tehnologia evolueaza si il reseteaza si pe al 2-lea computer daca e.
Acum daca te intereseaza :
VERIDICAREA AMBREIAJULUI - tragi frana de mana si accelerezi in timp ce dai drumul usor la ambreiaj, masina trebuie sa se lasa de spate in jos, daca cumva auzi sunete ciudate, sau simti la pedala patinare, nu mai tine mult.
PRIVESTE MASINA : urmareste colturile la caroserie si vezi masina cap coada, numai in soare.
VERIFICA TAPITERIA - priveste scaunele cum arata, daca se vad uzate, iti poti da si daca km sunt reali.
TEAVA DE ESAPAMENT - mergi frumos si te uita in ea, vezi daca are funingine sau unsoare, daca are asa ceva cauta alta masina.
BUSONUL DE ULEI - deschide la ulei si vezi pe dop sa nu fie alb sau spuma, inseamna ca si-a batut joc ala de masina in ultim hal.
MOTOR SPALAT - daca motorul e sticla, sa iti pui un semn de intrebare dc?, vezi ca se poate sa il spele daca are surgeri sa nu le le vezi, mai bine intrebi telefonic daca e spalat, daca zice da, cauta alta.
Lasa pe cineva jos sa vada daca da cu fum.
Verifica uleiul!
Dupa care nu merge tu cu masina primul, e un secret.
Roaga proprietarul sa mearga cu ea si stai in dreapta, tu in timpul asta urmareste cum a mers cu masina.
Daca vezi ca schimba sub 2.000 inseamna ca masina aia e terminata si ai risc crescut sa cada multe, normal trebuie sa schimbe pe la 2.700 si in timpul asta fi atent la motor cum suna, asculta bine volanta, ea daca e uzata parca freaca un metal foarte usor.
Dupa conduci tu masina si nu ezita sa ii dai turatie mai tare putin sa vezi daca scoate fum si cum raspunde turbo.
Nu incerca masina doar pe asfalt, nu vei simti daca are pivoti rupti sau la suspensi, arcuri etc.
Si din nou nu uita sa verifici toate butoanele, dai drumul la aerul conditionat!
Sa verifici daca merge compresorul.
Dupa ce iei masina, obligatoriu sa ii schimbi uleiul cu filtrele si distributia.
Cam estea sunt.

9 răspunsuri:
| nicusor222 a răspuns:

Salut.
Masina SH e loterie.
Dar trebuie sa stii sa o verifici bine de tot.
Masina e din 2005 si poate sa aiba injectoare sau turbo dus.
Ex : Am fost cu masina mea intr-un service si acolo a venit pe platforma un BMW seria 5.
Un BMW superbb, era an de fabricatie 2012 si vine cu el ca nu a vrut sa mai porneasca, s-a oprit in drum.
Cand il aduce acolo, pune testarul sa vada ce are si ce sa vezi, 4 injectoare terminate.
Face calculul cat il costa si era bucata 700 de euro, cand a auzit a spus "BAGA REPEDE DIN DEZMEMBRARI CEVA " se duc baietii, ia 4 injectoare si toate 4 il costa 400 de euro.
A scos masina in fata, i-a facut poze si a zis ca o baga la vanzare.
Deci... nu vreau sa ma gandesc, de aia spun ca e loterie.
Vecinul meu a luat un vw din 2008 1.9 de 105 cai si a bagat in el intr-un an pe putin 2.000 de euro, pur si simplu crapau toate.
Acum o luna a dat si el vw si plus ca l-a dat cu turbo terminat, uleiul din motor il arunca pe tava de esapament.
Asa ca singurul lucru pe care poti sa il faci e sa verifici :
-Ambreiaj
- Baga masina pe un drum mai denivelat putin sa auzi daca face ceva pe sub ea
- Urmareste sa nu dea cu fum
Si sa nu fie lovita, unde a fost lovita are aspect de"coaje de portocala " asta numai in soare sa vede.
In rest e loterie.
Orice masina e buna daca s-a bagat ce a trebuit in ea, dar cum nimic nu mai rezista in ziua de azi, ne asteptam si noi.
Eu ex am luat masina fabricata in 2014 anul trecut, a mers masina parfum si am zis ca am nimerit, nu am probleme cu ea, dupa 6 luni s-a ars alternatorul. L-am schimbat si nu mai am nimic acum la ea.
Deci, te poti astepta la orice.
Lumea poate ca ma injura, dar cea mai buna masina e Dacia, modelul nou si motorul de 1.0 benzina.
Nu are electronica nu are nimic, si intretinerea e moca, garantie 5 ani si revizii gratuite.
Deci asta e, nu trage ea asa bine, nu e ca o nemteasca, da nu te streseaza ca are probleme si la capitolul asta castiga.

| Începătorul988 explică (pentru nicusor222):

Are tata logan... comfortul in el este oribil... Cat despre masina, o sa cumpar in aprilie(vreme frumoasa cu soare) si o sa fiu atent la orice detalii de caroserie(fiind prima masina).
Cum pot verifica km la un Opel, VCDS este exclus, deoarece nu face parte din gama VAG

| OldSoul a răspuns (pentru Începătorul988):

Kilometrii poti sa-i "citesti" dar nu vei avea niciodata o garantie ca acei kilometrii chiar sunt reali.
Cel mai adesea se pot modifica indiferent unde sunt stocati.
Singura sansa in care poti sa fii sigur ca acei km sunt reali e sa ai facturi doveditoare, tuv sau carpass, altfel sunt sanse mici.
Pana si cartea de service se "masluieste".

| Iunix a răspuns (pentru nicusor222):

Mulțumesc! E frumos din partea ta că ne ajuți şi pe noi, tineri mai neştiutori care vor o maşină la mâna a doua.

| Începătorul988 explică (pentru nicusor222):

Multumesc mult.

| nicusor222 a răspuns (pentru Începătorul988):

Kpl! Si va doresc sa nimeriti o masina, sa nu bagati 1 leu in ea cu exceptia reviziei si motorinei / benzinei.

| Începătorul988 explică (pentru nicusor222):

Multumim la fel. Si noi speram sa nu existe samsari, si sa existe doar oamenii corecti, care cer pretul corect pentru un produs corect, nu facut dauna totala si ulterior reparat si pus la vanzare

| nicusor222 a răspuns (pentru Începătorul988):

KM e urmatoarea treaba :
Sunt masini care au 2 computere, samsarii la aceste masini nu pot sa reseteze decat 1 computer si pe cel de-al 2-lea il citeste testarul.
Ex: Ford are 1 computer si daca a fost resetat nu il mai vede nimeni, numai daca cine a avut masina a facut totul la ea in reprezentanta sa verifici seria, asa nu.
Si sunt mai multe marci cu 1 computer.
Opelul nu il stiu cate are.
Dar stai calm, tehnologia evolueaza si il reseteaza si pe al 2-lea computer daca e.
Acum daca te intereseaza :
VERIDICAREA AMBREIAJULUI - tragi frana de mana si accelerezi in timp ce dai drumul usor la ambreiaj, masina trebuie sa se lasa de spate in jos, daca cumva auzi sunete ciudate, sau simti la pedala patinare, nu mai tine mult.
PRIVESTE MASINA : urmareste colturile la caroserie si vezi masina cap coada, numai in soare.
VERIFICA TAPITERIA - priveste scaunele cum arata, daca se vad uzate, iti poti da si daca km sunt reali.
TEAVA DE ESAPAMENT - mergi frumos si te uita in ea, vezi daca are funingine sau unsoare, daca are asa ceva cauta alta masina.
BUSONUL DE ULEI - deschide la ulei si vezi pe dop sa nu fie alb sau spuma, inseamna ca si-a batut joc ala de masina in ultim hal.
MOTOR SPALAT - daca motorul e sticla, sa iti pui un semn de intrebare dc?, vezi ca se poate sa il spele daca are surgeri sa nu le le vezi, mai bine intrebi telefonic daca e spalat, daca zice da, cauta alta.
Lasa pe cineva jos sa vada daca da cu fum.
Verifica uleiul!
Dupa care nu merge tu cu masina primul, e un secret.
Roaga proprietarul sa mearga cu ea si stai in dreapta, tu in timpul asta urmareste cum a mers cu masina.
Daca vezi ca schimba sub 2.000 inseamna ca masina aia e terminata si ai risc crescut sa cada multe, normal trebuie sa schimbe pe la 2.700 si in timpul asta fi atent la motor cum suna, asculta bine volanta, ea daca e uzata parca freaca un metal foarte usor.
Dupa conduci tu masina si nu ezita sa ii dai turatie mai tare putin sa vezi daca scoate fum si cum raspunde turbo.
Nu incerca masina doar pe asfalt, nu vei simti daca are pivoti rupti sau la suspensi, arcuri etc.
Si din nou nu uita sa verifici toate butoanele, dai drumul la aerul conditionat!
Sa verifici daca merge compresorul.
Dupa ce iei masina, obligatoriu sa ii schimbi uleiul cu filtrele si distributia.
Cam estea sunt.