| AdiMihai25 a întrebat:

Salutare,
Am probleme cu masina de 2 saptamani, nu tine bateria, dimineata mereu trebuie dat un pic de curent masina cu masina sau un redresor si imediat porneste.
Ideea e ca cat as încarca-o dimineata se descarcă, ce poate fi s-o fi dus bateria, alternatorul sau ce?
Funda!

7 răspunsuri:
| AmsaMare a răspuns:

Verifica cat de veche este bateria(ele tin cam 3-5 ani) daca se afla in pragul ala incearca o baterie noua, daca dupa ce ai schimbat bateria ai aceeasi problema verifica alternatorul, succes!

| AdiMihai25 explică (pentru AmsaMare):

Are cam 2 ani.
Dacă iau alta baterie noua, mi o descarcă de tot si pățesc fel.

| AmsaMare a răspuns (pentru AdiMihai25):

Atunci inseamna ca ceva iti consuma curent pe timp de noapte cand masina este oprita, este o problema mai delicata greu de depistat unde este exact problema, recomand sa duci masina in service pentru o verificare de voltaje SAU daca ai voltmetru apuca te si ia la rand fiecare rezistenta si vezi care are o sarcina mai mare decat cea normala la oprirea masinii

| mihai69 a răspuns:

Baterie moartă (element sulfatat).
Ca să elimini varianta cu „consumator mare care o omoară chiar dacă e mașina oprită" - pui un ampermetru în serie cu +-ul bateriei și tai contactul. După cca 30-45 minute maximum nu trebuie să mai ai decât câțiva mAmp consum. (imediat după oprire mai rămân ceva sisteme active, dar se opresc pe rând, în scurt timp).

Bula
| Bula a răspuns:

Cu un Volt-metru trebuie masurata tensiunea la sfarsitul zilei, cand opresti motorul si dimineata INAINTE de prima pornire!

Inainte de oprirea motorului, scos din viteza si turat, tensiunea trebuie sa urce la peste 15V. Daca nu, trebuie verivicat alternatorul!

Imediat dupa oprire, tensiunea trebuie sa fie 13.5V sau chiar peste.

Inainte de pornire, dimineata, tensiunea trebuie sa fie peste 12.6V.

Daca tensiunea este mai mica cu mai mult de 1V, atunci bateria este suspecta (celula nefunctionala).

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Deconecteaza o borna seara, dupa ce mergi cu masina, si vezi daca a doua zi porneste, dupa ce pui borna la loc.
Daca porneste usor, ai un consumator care iti descarca bateria in parcare.
Daca nu porneste, atunci mergi pe varianta alternator sau baterie. Alternatorul se verifica usor, cu un voltmetru sau multimetru. Daca ai macar 13, 8v cu motorul pornit, e ok.
Acumulatorul daca e iesit din garantie, poate fi prea slab pentru a tine curent peste noapte.

| AdiMihai25 explică (pentru mihai69):

Asa este, bateria era încărcată dar amperajul la jumătate din normal.
Ceea ce a rezultat înlocuirea minunatei baterii. 6mil