| semnes01 a întrebat:

Salutare, am un Peugeot 407 2.0 hdi din anul 2007. Cum a început frigul au apărut și problemele cu pornirea, am încercat sa investighez singur sa vad care este problema dar în zadar, asa ca, cu o ultima speranța apelez la voi. Am verificat alternatorul, am verificat voltii de pe baterie cu masina pornita și am 14.78 (deci alternatorul merge) am verificat totuși sa vad dacă am vreun consumator, după 2 ore cu masina inchisa tensiunea bateriei este de 12.70 și ceva, deci nu se descarca deloc. Totuși, după 5-6 ore lăsată în frig(-3 -4) nu mai pornește deloc. Ciudat este ca dacă las bateria pe redresor 2 - 3 ore pana se încarcă, imi pornește aproape instant... Cineva mi-a spus ca poate sa fie electromotorul. Dvs ce ziceți? Va mulțumesc. Țin sa menționez ca dacă este cald afara porneste mai repede (5-6 grade) dar tot se aude ca învârte de 7-8 ori electromotorul...

9 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Bateria e pe moarte.

| semnes01 explică (pentru mihai69):

Este noua bateria

| mihai69 a răspuns (pentru semnes01):

Și dacă e nouă, ce? Se mai întâmplă; se sulfatează și îi crește rezistența internă. Degeaba are 12 V în gol, dacă are 0.2 Ohm rezistența. La 100 A cât cere demarorul... nu-i ajung volții!

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pai invarte, nu invarte?
Bateria e noua, e veche?
Ai pus un tester, ai toti senzorii ok, bujiile sunt verificate?
Ce ai investigat tu, ai masurat incarcarea si atat?

| semnes01 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Bateria este noua

| semnes01 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

I-am scos și plusul peste noapte la baterie, am lasat-o doar cu minusu sa fiu sigur ca rămâne încărcată și degeaba

| relian a răspuns:

Nu mai este buna bateria.Se incatrca dar nu mai tine curent mult timp.
Alternatorul din ce spui este bun.Bateria poate sa aiba si 3 lulele de curent ea tot voltii aia iti va arata.
Sa verifici o betrie ai nevoie de un scaner special.Deci bateria ta este rea.
Cine spune ca alternatorul este de vina greseste, ala daca scoate 14.6 V atunci e brici.Verifica si citi amperi baga, daca ai aparat de masura pentru amperi, inchide AC si alte chestii ce consuma curent si verifica amperii la cablu rosu ce merge in baterie cu motorul pornit. Daca amperaju fluctuiaza atunci da nu-i bun.Treb sa masori fctie de alternator un curent care sta fix, 10-15 sau 20 amperi.

Ori daca ai posibilitatea sa scanezi undeva bateria si alternatorul, ar fi bine, asta daca gasesti undeva care face chestia asta moca.
In state orice magazin de asta de piese auto iti scaneaza masina, bateria alternatoru moca laughing au scule speciale pentru asa ceva.

Verifica si cablurile. bornele daca is bine strinse.

De exemplu la un alternator de sa zic asa 120 amperi, ar trebuie sa masori la cablu ce duce la baterie undeva la 15 amperi.La altul de 160 ala baga undeva la 20 amperi, difera de alternator si baterie de citi amperi este.
Deci este clara ca bateria ta nu este buna.Dar sa stii sigur ce nu este bun trebuie sa scanezi atit bateria cit si alternatorul.Dar asta cu un scaner special pentru asa ceva.

Cind mai cumperi baterie ia si tu una AGM sau cum se mai numesc, e mai scumpa dar este f buna.

| Adrian5575 a răspuns:

Incearca cu alta baterie. Daca era electromotorul, nu conta ce tensiune are bateria, trebuia sa faca la fel. Bateria are 12.7v, dar la pornire ia tot amperajul, fiind obosita.

| floryn1993 a răspuns:

Bujiile sau injectorele.