| filipin a întrebat:

Salutare, detin un mitshubishi colt czc 2006 si am o problema care imi da batai de cap.
Dupa o pornire la rece si cativa km parcursi becul cu o baterie rosie din bord se aprinde si se tot stinge. Am citit pe internet iar acesta indica o baterie defecta sau un alternator care nu incarca. Am schimbat bateria iar problema inca persista. Am pus masina pe tester iar alternatorul incarca bine.
Pe langa aceasta avertizare dupa cateva repetari urmeaza urmatoarea eroare:
Cad toate acele din bord, se aprind iar toate becurile bordului ca si cum as pune din nou contactul apoi dupa cateva secunde totul revine la normal.
Va rog frumos sa-mi dati niste sfaturi utile.
Multumesc mult, o zi buna!

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Bornele la baterie cum sunt? Stiu ca la masinile astea japoneze si americane pun aia niste borne de tabla, alea oxideaza dreacu le ia, asa ca la un mom dat chiar daca alternatorul este bun, nu trece curent cit trebuie la baterie.

Verifica acele borne sa fie curate, sa nu fie oxidate, o sa vezi daca is oxidate is pline cu smac verde laughing
Daca nu-s oxidate verifica daca sunt strinse bine.Ai scanat masina si spui ca n-a dat nimci, dar in alte mesaje vorbesti de ceva probleme high voltaj si ce mai spui.
Alternatorul nu are montat pe el nimic modul ce spui. De verificat alternatorul, poti sa o faci si tu singur, fara scaner, doara cu un aparat de masura.

Dar depinde de ce masina este, din 2006 nu cred sa aiba incarcare inteligenta, asa ca daca ai un aparat de masura pune si masoara tu, nu te lasa in baza alora care spui ca au scanat.

Alternatorul cand motorul este pornit trebuie sa bage 14 volt, daca baga mai mult sau mai putin, nu este bun.
Pot sa iti spun exact citi volti trebuie sa bage alternatorul, dar trebuie sa caut prin carte sa vad, dar undeva la 14 si.

Poate baga mai putin, daca este cum am spus incarcare inteligenta,, dar chestia asta este ceva mai nou, nu stiu la masina aia a ta cum o fi.Incarcarea inteligenta se face prin computerul masini, ala spune alternatorului cit sa bage, fctie de cit crede computerul ca trebuie, dar maxim este 14 si un pic, ori mai putin, niciodata voltaj mare.

Daca au citit high voltage, cum au spus ca alternatorul este in regula? Vai de capu lor laughing adica detectezi voltaj mare si spui ca alternatorul baga, e bun si asa rau.

Daca ai voltaj mare, la un mom dat coputerul poate stinge tot, sa nu se arda, sa nu prajeasca alte module etc.

Deci trebuie sa analizezi, nu sa mergi asa, e voltaj mare e in regula, ca noi avem voltaj mic laughing ai acolo un computer, ala are si el protectie.

Alternatorul nu are modul in el, are regulator, ala face figuri, daca ati detectat voltaj mare.
Regulatorul de tensiune asta face, mentine tot timpul o tensiune constanta, adica acelasi voltaj mereu, sau dupa cum am spus mai sus, in cazul incarcarii inteligente poate varia, dar niciodata in sus, mai sus decat trebuie.

Deci problema ta este alternatorul, pentru ca de aia s-a dus de suflet si bateria veche, ca de era bun, nu murea bateria asa aiurea, desi mai se intampla si la baterii sa moara, in cazul tau este alternatorul.

Uite ca tiam gasit cauza, fara scaner, fara masina la fata locului, banu jos laughing

| filipin explică (pentru relian):

Salutare, cred ca ai foarte mare dreptate. Bornele bateriei sunt bine curatate cu peria de sarma si hartie abraziva apoi date cu spray de contacte si bine stranse. Ti-am citit comentariul cand m-am trezit iar astazi cand am venit spre birou am asteptat sa inceapa problemele si cand am vazut prima eroare am pornit toti consumatorii mari (Clima, dezaburire luneta, bassul la maxim) si in scurt timp si a revenit.
Dupa parerea ta cum pot remedia cel mai simplu problema? Exista sansa de a-l duce la un specialist in speranta ca poate repara acel regulator de tensiune de pe alternator pentru a nu-l mai schimba cu altul nou? Acel regulator este montat chiar pe alternator sau este in cu totul alta parte?
Dau funda si o bere pentru sfaturi! laughing

| relian a răspuns (pentru filipin):

Alternatoarele de pe masinile astea mai noi, dupa anul 2000, is facute f bine, asta ca si motor ma refer, au acest Regulator montat pe el, au si dioadele tot pe el montate, nu le vezi pentru ca este o aparatoare de plastic, ce le acopera. Dar regulatorul se poate demonta si inlocui, ca de altfel si carbunii.

Ce poti sa faci, este sa cauti pe internet modelul ala de alternator, vezi ce brand este, specificatii si cauti regulatorul ala, se vinde si asa ceva.

Nu este deloc complicat sa il schimbi, dar ai totusi nevoie de ceva indeminare, sa stii sa scoti, sa pui la loc un surub, o piulita.

Cauti pe ebay, pe amazon sau mai stiu eu unde, local acolo in RO daca sor gasi regulatoare si schimbi. Vezi mai intii cit costa un alternator nou, chiar si aftermarket, vezi cit costa si acel regulator, apoi stii ce sa cumperi.

Tu la masina ai putea sa ai un alternator aftermarket deja, ori sa ai unul genuine, sau original cum zic oamenii, asta tu trebuie sa stii, trebuie doar sa verifici.

Deci la toate alternatoarele din ziua de azi sau dupa anul 2000 acel regulator este montat pe alternator in spate, dupa acea aparatoare din plastic sau uneori din aluminiu, dupa caz. Deci se afla acolo unde legi cablurile, unde alternatorul are borna de iesire.

Ai putea sa si verifici acel alternator daca este bun, afara, sa il scoti de acolo si daca fulia lui din fata este prinsa cu surub sa scoti fulia, si cu o bormasina sa rotesti tu rotorul alternatorului, apoi cu un aparat de masura sa masori cit scoate.
Bine va trebuie sa duci si un cablu mai subtire de la baterie la alternator sai dai curent, ca altfel nu scoate nimic.

Dar banui ca tu nu te complici, sau nu esti curios sa vezi, cum am spus masori cu aparatul de masura direct la bornele bateriei cu motorul pornit si daca ai 15 volti, atunci nu-i bun, e acel Regulator de tensiune defect.

Alternatorul este un generator de curent alternativ, are direct pe el diode, alea is lipite, pentru a face curentul din alternativ in continuu si acel regulator pentru a mentine acelasi voltaj mereu la fel, indiferent ce turatii ai la el.

Cam asta face acel regulator, pentru ca masina tureaza la fiecare secunda, minut diferit, alternatorul ar genera voltaje diferite, fctie de cum accelerezi, asa ca au pus acel regulator acolo.
Am spus astea, asa sa iti faci o idee.

Indiferent ca pui regulator nou sau alternator nou, trebuie dat jos asta cel ai.
Nu poti sa montezi regulatorul cu alternatorul pe masina, asa cred, nu stiu cum e la masina ta, dar in general nu prea ai spatiu sa faci lucrarea asta cu el montat pe masina.

Cam astea is ce pot sa iti spun. Daca cei care au verificat alternatorul au constata ca ai acolo high voltage, inseamna ca asa este, dar mai departe ei au gresit, considerind ca voltaj mare este in regula laughing ceea ce nu-i bine deloc.
Trebuiau sa iti recomande deja schimbarea acelui alternator, apoi poti sa mergi mai departe cu problema, sa vezi daca mai apare, trebuie sa elimini posibilele cauze, alternatorul cu high voltage fiind o pisibila cauza la ce problema ai tu acolo.

Numai asa dupa ce ai un alternator bun, continui investigatia, asta daca problema ar persista.Alternatorul ala daca da voltaj mare sigur functioneaza defectuos, deci ca il schimbi acum sau mai tiorziu, tot trebuie sa o faci, dar acum e mai bine, pentru ca ai pus si baterie noua, nu astepta sa tio omoare si pe asta.

8 răspunsuri:
| mihai69 a răspuns:

Ai un contact prost undeva. Necazul cu astea e că nu prea pot fi depistate ușor până nu se „rupe" de tot.
Și au aș da vine pe alternator, dar manifestările descrise par mai degrabă de contact prost.

| filipin explică (pentru mihai69):

Si care ar fi explicatia ca dupa ce isi face "spectacolul", masina nu mai are probleme. Acestea apar doar la primii cativa km apoi indiferent de cat as merge cu ea nu mai are nimic. Tin sa mentionez ca am si un tub de bas de 250W montat pe ea care nu are condensator (trage curent direct din baterie). Am mers in ultimul timp fara muzica si e aceeasi chestie. Daca merg putin cu ea, dupa ce isi revine am pornit muzica la maxim, am dat drumul la toti consumatorii si nu schiteaza nimic. Cineva mi-a mai spus ca se poate sa fie nu stiu ce modul instalat pe alternator. Testerul intr-adevar mi-a dat doua erori la senzorul de abs si inca ceva cu voltaj prea mare dar nimic despre tensiune mica sau ca nu incarca. Acuma nu mi explic ce poate fi.

| adryang78 a răspuns:

În mod clar, problema este pe partea electrică. Dacă pe tester nu ți-a dat erori, e foarte posibil ca problema să fie din cip-ul cheii.

| filipin explică (pentru adryang78):

Crezi ca are legatura din moment ce masina porneste foarte usor? Stiu ca odata pornita masina cipul nu mai este necesar sa fie langa contact.

| adryang78 a răspuns (pentru filipin):

Din moment ce tester-ul n-a semnalat nereguli, singura soluție este s-o iei pe fir. Cheia (cip-ul), contactul, mufele de legătură etc. Acele cad și martorii se aprind tocmai fiindcă se întrerupe curentul.

| filipin explică (pentru adryang78):

Cum am spus si in raspunsul anterior. Care ar fi explicatia ca dupa ce isi face "spectacolul", masina nu mai are probleme. Acestea apar doar la primii cativa km apoi indiferent de cat as merge cu ea nu mai are nimic. Tin sa mentionez ca am si un tub de bas de 250W montat pe ea care nu are condensator (trage curent direct din baterie). Am mers in ultimul timp fara muzica si e aceeasi chestie. Daca merg putin cu ea, dupa ce isi revine am pornit muzica la maxim, am dat drumul la toti consumatorii si nu schiteaza nimic. Cineva mi-a mai spus ca se poate sa fie nu stiu ce modul instalat pe alternator. Testerul intr-adevar mi-a dat doua erori la senzorul de abs si inca ceva cu voltaj prea mare dar nimic despre tensiune mica sau ca nu incarca. Acuma nu mi explic ce poate fi.