anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare TPU, trec direct la problema, astăzi m-am plimbat puțin cu masina, un opel corsa, iar dupa ce am ajuns acasa am oprit motorul iar la 5 minute când am încercat sa-l pornesc pur si simplu cheia se invartea in gol,nu se aude nimic, precizez ca bateria e functionala.Merge pornită prin impingere iar odata pornita nu o mai pot opri si bordul imi ramane aprins cu motorul oprit si fara cheie in contact. Am scos borna de la baterie ca sa opresc functionarea bordului. Daca stie cineva care e problema va rog sa ma ajutați? Multumesc!

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Probabil s-a rupt ceva intre contactul mecanic si cel electric, e acolo o tija de zamac destul de fragilă.
Soluția e sima si ieftina, dar necesita un minim de indemanare.
Primul pas este sa desfaci carcasa volanului si sa scoți contactul. Sunt tutoriale video pe Youtube sau manuale de reparații pe clubopel.
Daca e rupt, comanzi altul, doar parte mecanica, cu cheie. Atenție sa fie identic. Ai toate șansele sa funcționeze cu cheia originala, daca ești ghinionist, trebuie făcu din doua unul. Din nou găsești tutoriale pe Youtube si pe clubopel, nu e mare filosofie. Daca nu îți iese deloc, poți renunța la acei dinți de blocare din interior, oricum ai imobiliser, si practic vei putea roti contactul cu orice cheie.
Uite un video, vezi mai multe similare înainte sa il desfaci.
https://youtu.be/J6XTQ7XS8xs

8 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Du masina la un service auto, ca nu-i normal sa impingi masina ca sa o pornesti, ori cumpara o baterie noua.

| Panamax a răspuns:

Ai o problema electrica.De regula este un cablu de masa oxidat.

| anonimg a răspuns:

Mie îmi miroase a pompă de benzină/motorină defectă; sau ceva care îți strică pompa.
Pentru că este ceva ce împiedică oprirea pompei.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

S-a stricat contactul, a ramas blocat pe pozitia de motor pornit.
Schimba contactul, sau doar partea electrica a lui.

regis
| regis a răspuns:

Completari: clar nu e bateria. Tu ai curent, cauza pentru care nu porneste e faptul ca acesta nu ajunge la electromotor.
Cablul de masa oxidat ar împiedica functionarea motorului, ori al tau nici macar nu se oprește, deci exclus.
Pompa de benzina e varianta cea mai stupida, am ras cu lacrimi. Inca nu am auzit de vreo pompa defecta care sa se încăpățâneze sa meargă continuu. Si daca ar fi totuși una, degeaba "benzineste" daca nu "scanteieste".

| rosucrinel23 a răspuns (pentru Violleta2022):

Bateria e funcțională.

| Violleta2022 a răspuns (pentru rosucrinel23):

Bateria este pe duca, daca porneste numai dupa ce o impingi, de aceea te-am sfatuit sa cumperi baterie noua. Acum vine iarna si nu ti-o mai impinge nimeni.

regis
| regis a răspuns:

Nu pornește pe baterie din cauza contactului. Contactul nu transmite comanda la releul care comanda electromotorul, deci electromotorul nu învârte motorul. Împingând mașina, nu mai e nevoie de electromotor.
La oprire, contactul nu decuplează, de aceea nu poate fi nici oprit. Bateria nu are nici o legătură in cazul asta.