| valhala90 a întrebat:

Salutari la toata lumea.Am si eu o nelamurire in legatura cu o problema la scuterul meu:am un Piaggio Si pe care l-am achizitionat de 4 ani. a mai mers. L-am desfacut acum 2 zile si am vazut ca cureaua de transmisie era despicata intre fulia de la variator si partea opusa a variatorului.Cand invart de variator(la saboti) se simte compresia deci probabil ca setul motor nu e afectat. Dar am rupt partea subtiata de la curea si am pus-o de proba la motor.Cureaua este foarte intinsa si se pune foarte usor pe fulie dar invarte. Oirucm,, am observat ca nu imi mai cupleaza variatorul deci m-am gandit pentru o clipa ca e stricat.Insa ma gandesc ca se poate sa fie de la curea ca este foarte subtire acum si foarte intinsa deci nici turatia nu o va intretine nici cum trebuie nici cat trebuie.Deci se poate sa fie problema de la curea sau variator sau de la altceva? Ce ma sfatuiti sa fac in aceasta privinta?

2 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

Daca ai mai mult de 5000 de km cu acea curea clar trebuie schimbata. La 3000 este recomandata schimbarea dar pana pe la 5000 tine maxim. Peste risti sa se rupa... Poate fi si variatorul dar nu cred, cureaua sau angranajul sau fulia!

| angel74dm a răspuns:

Şi eu am scuter cu variator. Cumpără altă curea. Cureaua trebuie să aibă o lăţime anume, de-aia şi sunt făcute de dimensiuni diferite, pentru a antrena variatorul. Nu ştiu de care-i a ta, a mea e Powerlink 669 - 18.1, e cam 20-25 de roni una. Baftă!