| valhala90 a întrebat:

Salutari la toata lumea.Am si eu o problema la mopedul meu, un Piaggio Si. I-am schimbat de curand setul motor(a avut unul de 43cmc si iar pus unul de 38, 2cmc pentru ca nu mai gaseam segmenti de 43cmc pentru vechiul set) si i-am mai schimbat si cureaua, bujia, fulia de la roata de spate si ambreiajul de pornire de la variator(acest moped are variatorul cu 3 saboti si 3 bile, NU ARE ROLE CA MAM UITAT SI ARE DOAR IN SPATELE ABREIAJULUI TOT UN FEL DE SABOTI DAR nu stiu PT CE). Oricum, problema este ca de cand i-am facut aceste modificari nu porneste asa usor cum ar trebui, in viteza se duce foarte bine dar la vale, iar la deal nu urca absolut deloc(chiar daca il accelerez la maxim pur si simplu la deal nu se tureaza, nici nu se aude ca s mareste zgomotul) insa la valea sau cand il pun pe cric se tureaza la maxim si face zgomotul corespunzator.Eu stiu cum mergea acest scuter inainte si tragea foarte bine si urca orice deal in viteza dar acum nimic.Va rog din suflet sa ma ajutati ca nu stiu ce ar putea sa aiba.PS:de curand am observat pe inauntrul variatorului sa creeat un luciu perfect, si probabil de la noii saboti de pornire.Ma scuzati ca am pus de 2 ori aceeasi intrebare dar mi-au raspuns ba niste inculti care se bagau in seama sa strice buna dispozitie a lumii ba altii care aveau chef de cearta.Astept raspunsurile celor care mi-ar putea da un sfat cu privire la repararea acestui moped.PS2:Am observat de curand ca la chiuloasa mai scapa aer.Chiuloasa care am pus-o pe setul de 38, 2cmc apartine vechiului set de 43cmc.Nu stiu daca are vreo legatura dar.am zis ca poate e un detaliu folositor

17 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

Puteai sa incepi direct cu chiuloasa. Daca este mai mare, automat pierde pe langa si de acolo problema... fara nici o discutie aici este problema!

| a1doru a răspuns (pentru FurtunaDiesel):

Vezi ca raspunsul meu e valabil si pentru tine rolling on the floorrolling on the floor

| FurtunaDiesel a răspuns (pentru a1doru):

El a spus clar capacitatea cilindrica nu cursa. Oricum nu are cum sa fie cursa de 43 la un motor de scuter!

| a1doru a răspuns (pentru FurtunaDiesel):

Ia de la nana tau fisa tehnica la ciao si;
cursa 43mm
alezaj 38, 2mm[asta e standardul, cu boltul de 10], cilindree 49, 3cc
si mai e un motor la comanda cu alezajul de 38, 4mm [cu boltul de 12], cilindree 49, 9cc
o seara buna.

| a1doru a răspuns:

Termina bai cu tampeniile tale.auzi segmenti pentru 43cmc! bai, 43 ala de care tot vorbesti, e cursa, la ciao si'u tau.alezajul e 38, 2, din fabricatie.asa ca chiuloasa e pentru motorul de 49, 3cmc, cat are ciao si gata.rolling on the floor

| valhala90 explică:

PS2:Chiuloasa pe care am pus-o pe setul de 38, 2 cmc a apartinut cilindrului de 43cmc si observ ca are tendinta de a scapa aer.Nu stiu daca are vreo legatura dar am postat ca sa dau cat mai multe detalii

| Urzi23 a răspuns (pentru valhala90):

Nu ma pricep la motoare in 2 timpi dar ai o belea 1) capacitate mai mica de la 43 la 38 peste 10% si raport de compresie mai lesinat deoarece chiulasa este de 43. Sa dau un ex la dacie, daca pun chiul de 1, 4 pe set de 1, 3 belea la etansare si camera de ardere mai mare =>rap de compresie cam 6 in loc de 8 ->ciuciu putere la roata. Daca la tine mai pufaie prin toate incheieturile =ciuciu compresie ciuciu putere. Cauta pe www okazii.ro erau la piese de scutere in dusmanie. Erau si kituri de ii mareai puterea set piston si toate cele, si nu te jupoaie de viu daca dai un ochi pe acolo si nici o avere nu costa, Poate ai bafta de la un moped darimat sa iei ieftinache ce ai nevoie.

| Szilagyi_Norberto_1995 a răspuns (pentru valhala90):

Este foarte simplu! daca nu ai schimbat jiglorul in carburator scimbal ca avea jiglor pentru set motor de 43 de mm deci 65 cubcentimetri acum ai set motor de 38, 2 mm deci 49, 3cmc primeste prea multa benzina cu jigloru asta si nu are putere dupa cand ai schimbat jigloru uitete la filtru de aer puneti dejetu pe o gaura de la el si daca atuncea merge mai bine bagati in gaura aia un chistoc de tigara. Incearca sa schimb pe unu mai mic. Daca tot nu mere daca ti pe platina motoru se poate ca ne e reglata bine platina traba sa aiba fix 0, 45 mm de distanta intre doua pastile NU O SA AIBA ASA PUTERE CA INAINTE DA O SA AIBA MAI MARE PUTERE; Scuza ma daca ceva nu am scris corect Sper ca te-am ajutat la ceva

| valhala90 explică:

Bai a1doru cilindrul a fost modificat in Italia cred(setul motor este polini adus din Italia). este masurat cu sublerul frate si depaseste orice cota de piaggio(43 cmc la un set motor de piaggio este mult si segmenti de asa natura nu se gasesc).si cred ca pot face si eu diferenta intre cursa si capacitate cilindrica.

| a1doru a răspuns (pentru valhala90):

Bey,chitu polini de care vorbesti tu, are, int-adevar 43mm da ala e din fonta si racirea e pe lichid.sunt pentru competitie si costa 1000 euro unu, asa ca las-o jos ca macane.

| FurtunaDiesel a răspuns (pentru valhala90):

Lasal. E obosit. Il ustura ochii!

| a1doru a răspuns (pentru FurtunaDiesel):

Dom' injinere da-mi adresa ta de mail.iti trimit adresa mea,te invit in garaj la mine,si pe urma, la un sprit, mai stam de taina.chiar daca ma ustura ochii.rolling on the floor
ps. vorbesc serios.
mailul,mi-l trimiti, bineinteles, pe privat.

| FurtunaDiesel a răspuns (pentru a1doru):

Si ce sa facem la garaj Dorulet?

| Narcis1234 a răspuns (pentru a1doru):

Ba eu am 39, 5 mm la piaggio si

| Mihai_Emil_1986 a răspuns (pentru valhala90):

Nu este 43 cmc ci 43mm adica 63 cmc!

| valhala90 explică:

Ciudat e ca la faza cu kitul de 43 cmc nu ai dreptate.a fost masurat cu subler electronic la mecanic(care mi-a zis ca setul este polini ca doar scrie peste tot si este de 43 cmc, segmenti nemaigasinduse pentru 43cmc)! Si mai mult decat atat am comparat cilidru cu vreo 3 cilindre si tot ala de 43 cmc se cunoastea ca e mult mai mare.

| Andrey_Alex_1994 a răspuns:

Salut, de fapt tehnic vorbind exista motoare pentru piaggio ciao, si, bravo, grillo care au cote de pana la 47mm.
Tin sa va anunt ca acestea sunt motoare elaborate, adica nu sunt facute de piaggio ci sunt facute doar de MALOSSI si POLINI.

Cat despre ceea ce priveste chiuloasa ta vezi ca e diferenta mare, poti pune chiuloasa de 43 la un 46 - 47 dar nu invers, pentru ca tu cu o chiuloasa mai mica ii micsorezi camera de ardere adica pierzi 1-2 cm dar invers va trage aer fals si iti va saracii amestecul ceea ce inseamna ca motorul se tureaza in gol dar nu are putere.
Te poti documenta pe net despre tipul de amestec (bogat sau sarac). Monteaza chiuloasa pe care ai luat-o cu setul... sau daca nu poti cumpara una, vezi ca toate chiuloasele sunt de 39 mm cota interioara (pentru 38mm, 38, 2, 38, 4 sau chiar 38, 8)

O zi buna!