| MariusCsr a întrebat:

Stiti cumva ce greutate are sasiul la un automobil de clasa medie? Dar plafonul? Am nevoie de niste valori aproximative.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Masinile de clasa medie din prezent au caroserie autoportanta (la fel si cele de clasa mica/compacta/mare).
In loc de sasiu separat, sunt sudate de caroserie lonjeroane si traverse, care alcatuiesc impreuna sasiul. Un lonjeron are in general maxim 10kg, iar traversele de la 1kg pana la 5, sa zic.
O masina are de obicei 4 lonjeroane (2 fata, 2 spate), si cam 6 sau mai multe traverse intre lonjeroane, si intre praguri. Asta ar insemna doar vreo 70kg, dar in structura caroseriei mai sunt si oalele, "clopotele" pentru amortizoare, armaturile de pe capetele lonjeroanelor (de sub bare), pragurile + dublurile si ramforsarile din ele.
Undeva pe la 200-300kg (minim) ajungi cu un sasiu gol, daca iei in calcul toata structura.
Masinile de teren, autoutilitarele mari (dubele), autobuzele si camioanele inca se construiesc cu sasiu separat, dar autoturismele au caroserii cu structura incorporata de foarte multi ani, nici Dacia 1300 nu avea sasiu; avea 2 lonjeroane duble pe fata, 2 simple pe spate, doua traverse intre lonjeroanele fata, si doua intre lonjeroanele spate. O masina mai avansata (din anii '90, de exemplu), are lonjeroanele pe fata simple (nu duble), dar mult mai multe traverse ce rigidizeaza, iar la partea de sustinere a rotilor si motorului se folosesc acum semi sasiuri (cadre/punti), pentru a usura service-ul de intretinere sau reparatia dupa un accident.
Ti-am scris povestioara asta, ca sa intelegi ca nu prea ai ce masura, sa zici ca reprezinta "sasiul". Sasiul a disparut din aceste masini, ai acum caroseria intreaga, si mecanica separat.

1 răspuns:
| Trioda a răspuns:

Mda.
insa nu ai mentionat..echipat sau doar caroseria? happy