| anonimbuc21 a întrebat:

Va salut
Recent am achiziționat un ford ca din 2009 1.3 benzina
Compresorul ac cuplează
Rămâne cuplat
În habitaclu se aude acel sunet subțire
Dar nu răcește
Posibil sa nu mai am freon?
Si încă o întrebare
În fața radiatorului nu trebuia sa fiu un ventilator de ac? Sau mașina are doar 1? cand cuplez ac nu pornește nici celalalt ventilator
Orice informație e bine venita

3 răspunsuri:
| CristiDinBucuresti a răspuns:

Ai cumparat o rablă felicitari, duo la service auto sa vezi ce de bani dai.

| relian a răspuns:

In fata nu trebuie sa fie nici un ventilator, alea sunt in spatele radiatorelor.
Is masini care au 2 sau mai multe,altele care au un singur ventilator.
Daca nu raceste is mai multe cauzele,poate nu cupleaza ambreajul,ori poate sa fie defect compresorul,ori sa fi pierdut refrigerantul.
Daca masina are doara un singur ventilator ar trebuie sa porneasca si fara sa deschzi AC-ul
Cred ca ai doara un singur ventilator la motorasul ala cel ai.
Deci trebuie sa verifici refrigernatul,ala iti va spune daca compresorul functioneaza sau daca este cuplat ori decuplat.ori ce se intampla.

Pt asta ai nevoie de un manometru care sa se poata cupla cu porturile de la conductele de AC.
Ori poti folosi unu de la magazinele ce vind refrigenrant pentru masini,is acele sprayuri,unele au si manometru pe ele si conectie sa poti pune freon.

Sa verifici trebuie sa pui la ambele porturi sa vezi ce presiuni sunt pe fiecare teava.,pui prima data la teava groasa,apoi scotio si muti pe teava subtire,faci asta cu motorul si AC pornit.
Daca presiunile is la fel, atunci compresorul nu functioneaza, ar putea fi defect sau nu cumpleaza ambreajul

Daca presiunile is diferite, atunci in fctie de ce presiuni sunt poti spune daca este low in freon sau altceva.

Daca ai un ceas de genul ce am spus mai sus, verifica presiunile in ambele tevi, noteaza si revino aici cu presiunile si pot sa iti spun care este problema.

| relian a răspuns:

In bord se aude altceva decat compresorul sau cand cupleaza,acolo sunt motorase,trape,tu aia auzi,alea se deschid.
De unde stii tu ca ambreajul cupleaza?
Ala care cupleaza este un ambreaj,deci fulia compresorului este de fapt o fulie ambreaj,fctie de acceleratie ala cupleaza mai mult sau mai putin,compresorul este varaiabil,adica lucreaza la turatii diferite,fctie de acceleratie.

Deci ridici capota,pui pe careva in masina sa dea butonul de AC pe ON si tu stai afata linga compresor si asculti,acolo ar trebuie sa auzi ceva clink,ori ce se mai aude.
Daca cumva faci clink si apoi din nou,ar putea sa fie de la freon,adica tu dai AC pe ON dar daca refrigerantul este foarte putin sau deloc,atunci are un switch de presiune si decupleaza acel ambreaj sa protejeze compresorul sa nu se duca de suflet.

Numa ca trebuie sa stii sa asculti si sa stii cand cupleaza sau decupleaza acel ambreaj.
Cu ceasuri pentru AC este usor,acolo vezi sigur si f usor ce se intampla. Poti sa mergi la cineva care are ceasuri si spui ca vrei doara sa vezi presiunile,asa iti dai seama si daca lucreaza compresorul sau nu.

Tu esti individul care cerea parereri despre masina asta intr-o alta intrebare.
Cind ai cumparat masina,nu ai incercat sa vezi daca raceste? Ori ai cumparat-o asa ca ti-a placut culoarea laughing asa mai is unia,vai ce culoare are,is mort dupa culoarea aia.

Deci daca atunci cand ai cumparat masina AC racea,inseamna clar ca nu prea mai are frfeon,deci pe undeva pierde, vinzatorul o fi pus freon atunci cit so vinda sa nu mai faca el reparatie.
Daca nu aio verificat daca AC-ul racea atunci sa fii sanatos, trebuie sa mergi la cineva care se pricepe, asa pe net nu rezolvi problema, pentru ca tu nu ai scule macar sa spui ce se intampla.
Cum am zis daca stii macar presiunile de pe ambele tevi, iti pot spune ce se intampla si ce sa faci.