Personajul principal din romanul adolescentului miop scris de Mircea Eliade, este insasi autorul care prin intermediul acestui roman isi rememoreaza anii copilariei.
- Pentru el, toate dorintele mai pretioase decat anii risipiti in jocuri;
- Se gandea ca cititorii nu vor fi impresionati de un scriitor miop, daca acesta nu este indragostit si nu sufera;
-Romanul va scrie despre sufletul adolescentilor, portrete, impresii;
- Fiind miop, Mircea eroul romanului avea locul in prima banca;
- Era trist ca nu este mai indraznet, era slab, timid si nehotarat;
- Cum era miop si citea carti cu coperti cenusii, colegii l-au poreclit "doctorul"
- Din cauza miopiei si a urateniei, Mircea era timid printre fete, ii era frica sa nu fie respins, se arata dispretuitor si retras, gandindu-se ca mai tarziu se va putea impune prin munca.
Relatia adolecentului cu prietenii
- Intre colegi el vrea sa para un geniu, dar coelgii il izoleaza deoarece era urat si miop;
- Colegii nu-l inteleg deoarece el vrea sa para mai destept si mai superior decat ei;
Relatiile cu scoala si profesorii
- Adolescentul avea o atitudine nejusta fata de scoala si sistemul de invatamant;
-Era un elev mediocru, dand dovada de nonconformism;
- Are o atitudine ostila fata de profesori, considerandu-se mai bun decat ei;
- Vrea sa-si construiasca singur personalitatea.
Relatiile dintre adolescent si familie
- Sunt destul de bune
- Comunica foarte putin cu parintii sai
- Este independent
- Familia ii ofera protectie si intimitate.
El se cauta prin lecturile sale, citeste mult, vrea sa-si creeze prpria personalitate cu ajutorul cartilor, fara parinti, profesori sau colegi.
Romanul adolescentului miop - caracterizarea personajului principal
„Nu vreau sa fiu comun.Aceasta este spaima sufletului şi a trupului meuâ€spunea Mircea Eliade în caietele sale din care mai târziu transcria romanele sale.
Cănd s-a apucat să scrie „Romanul adolescentului miop†s-a gândit că personajul principal să fie chiar el.
Pentru el toate dorinţele neîmplinite erau mai preţioase decât anii risipiţi in jocuri.
Se gândea că cititorii nu vor fi impresionaţi de un scriitor miop daca acesta nu este îndrăgostit şi nu suferă.
„Romanul adolescentului miop†va scrie despre sufletul adolescenţilor portrete, impresii.
Fiind miop, Mircea, eroul romanului, avea locul în prima bancă.
Ca să nu ramână corigent la matematică s-a gândit să scrie cartea iar profesorii săi credea el, il vor respecta, şi se vor opune corigenţei la mate si germană.
Era trist că nu este mai îndrăzneţ, era slab, timid şi nehotărât.
Cum era miop şi citea cărţi cu coperţi cenuşii, colegii l-au poreclit „doctorulâ€.
Din cauza miopiei şi a urăţeniei, Mircea era timid printre fete, îi era frică să nu fie respins, se arăta dispreţuitor şi retras, gândindu-se că mai tarziu se va putea impune prin muncă.
Relaţia adolescentului cu prietenii:
ÃŽntre colegi el vrea să pară un geniu dar colegii îl izolează deoarece era urât şi miop.
Colegii nu îl inţeleg deoarece el vroia să pară mai deştept şi mai superior decât ei.
Relaţiile cu şcoala si profesorii:
Adolescentul avea o atitudine nejustă faţă de examene şi sistemul de învăţământ.
Era un elev mediocru dând dovadă de nonconformism.
Are o atitudine ostilă faţă de profesori, conside rându-se mai bun ca ei.
Este superficial, refuză să înveţe, intră in competiţie cu profesorii dorind să fie peste ei.
Vrea să-şi construiască singur personalitatea.
Relaţiile dintre adolescent şi familie:
Sunt destul de bune.
Comunică foarte puţin cu părinţii săi.
Este independent.
Părinţii nu-i impun să înveţe, nu-l ceartă, rămân în umbra lui.
Familia ii oferă protecţie si intimitate.
ÃŽn concluzie, el are o familie ideală.
El se caută prin lecturile sale, citeşte mult, vrea să-şi creeze propria personalitate cu ajutorul cărţilor, fără prieteni, profesori, părinţi.