| sabin89 a întrebat:

La ce îl ajută pe cineva în viaţă să ştie că într-o frază oarecare o anumită propoziţie nu este subiectivă, ci completivă directă? happy

11 răspunsuri:
| Sonia822 a răspuns:

Ajuta! Ajuta! Ajuta asa cum ajuta si logaritmii de la matematica, impreuna cu sin si cos

| Ineys a răspuns:

Pai pe ce sa mai ia si profesorii salarii? Ca asa aia de liceu nu-si au nici un rost. Cu ce ajuta pe cineva in viata sa stie ce-a vrut Eminescu sa-i faca lu Veronica?

Se zice ca trebuie sa inveti de toate ca sa poti sa-ti alegi ce vrei dupa liceu ( referitor la facultate ) si bla bla... totusi parerea mea e ca deja din liceu ar trebui sa te poti "specializa" doar pe cateva materii pe care vrei sa le faci. Asa ar fi mult mai usor si pentru elevi. In loc sa imparti timpul in a invata la geografie, istorie, romana, matematica, fizica, chimie, si alte nspe mii de materii, te concentrezi pe ce vrei si iti place/ te intereseaza.
Cultura generala ar trebui sa ti-o construiesti singur acasa, invatand din placere despre istorie, geografie, etc. Nu de frica sau ca sa treci clasa. Parerea mea...

| Bizon95 a răspuns:

Ideea e inepta, cum a spus si Sonia, in clasa a 7 am facut logaritmi (NU Algoritmi, ci logaritmi) si nu mai tin minte o boaba ce erau aia, nici macar vag, deci iti dai seama ca nu am folosit niciodata, NICI MACAR VAG

DAR cand spui pe "cineva" te referi la oricine, oriunde, oricand, moment in care, cu toate ca cum spuneam ideea e inepta, totusi poti sa te faci profesor de romana, poti sa te faci "academician" de limba si sa ajungi sa torturezi serios limba romana doar ca sa scoti bani... chiar aici pe TPU, vad cum ma enervez ca bot-ul TPU imi schimba VROIAM cu VOIAM (cand scriu cu litere mari nu mai corecteaza)
se spune cu R, ASA E *NORMAL*, SI MI SE RUPE CE FOSILE SFINTE SI-AU JUSTIFICAT SALARIU CA SA SCOATA R-UL ALA SI SA SUNE DE PARCA AR FI IN ANII 1880... TOAMNA

| Phantelul a răspuns:

Nu te ajuta la absolut nimic, nimeni normal la cap nu mai stie asemenea prostii dupa cateva luni...

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Cu toate că este vorba de pasiunea mea, o să răspund că nici calculul integral, numerele complexe sau teoria genelor din biologie, nu te ajută în mod direct, ca să faci cu ele ceva în viață, dacă nu vei activa în domeniul respectiv. Astfel din acest punct de vedere învățământil de azi bazat aproape exclusiv pe memorare de date cât mai multe, și prea puțin pe aplicare practică a lor, este puternic deficitar. Ce ar trebui făcut, pentru schimbare nu știe nimeni exact. Termini liceul, 12-13 ani în total, și ieși calificat în nimic, bun să te angajezi casier, să livrezi pizza și să aranjezi marfa pe raft.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Te ajută la fel de mult cât m-a ajutat și pe mine să memorez orientarea culmilor și gradul de fragmentare pentru toți munții din România. laughing
Ceva trebuie schimbat la sistemul de învățământ, nu ajungem nicăieri așa. Profu îți dă niște inutilității de tocit, tu execuți, îți iei nota și într-o săptămânâ nu mai știi nici pe naiba. Multe materii ar trebui să fie obționale și atât, cine vrea să le facă să fie sănătos, nu să ne bage pe gât câte 17-18 materii, când poate pe unii ne interesează maxim 5 sau 6. Până într-un anumit punct e ok să faci câte puțin din toate, ca să descoperi ce îți place și ce nu, dar nu domne până în clasa a 12 a să le bage pe gât elevilor nu știu câte materii.

| GabiDumitrescu a răspuns:

Ajuta pe profesori sa aiba job si sa ocupe orele cu ceva...

| cosmin1324 a răspuns (pentru Ineys):

Adevarat, oricum nu se uita nimeni pe notele tale de la scoala/bac dupa ce termini cu ele in afara de admitere.

| cosmin1324 a răspuns (pentru anonim_4396):

De acord cu asta, eu o trebuit sa tocesc vreo 20 de opere pentru bac pentru limba romana si dupa am dat la poli unde nu ma ajuta cu absolut nimic.

| gogu220 a răspuns:

Ajută precum diferenţa dintre metru şi parametru, sau stas şi parastas.

| minrest a răspuns:

Il ajuta gandirea lui, mult imbunatatita prin faptul ca acum poate face aceasta distinctie intre propozitii; gandirea lui este acum departe de starea ei naturala. De fapt, cu timpul uita aplicarea acestor reguli, dar gandirea nu coboara la stadiul dinainte.