| EestiSodalane a întrebat:

Mă găndesc de multe ori la educație și sistemul de învățământ și cum ar putea fi mult mai bun și azi mi-am dat seama de ceva. Poate ar fi nevoie de o materie numită "Istoria tehnologiei". Aici n-ar fi neapărat vorba de istorie cât despre tehnologie și evoluția unor anumite tehnologii importante cum ar fi producția hainelor, puștilor, mecanismelor, motoarelor, etc.
În orice caz ar fi de un miliard de ori mai folositoare decât materiile de pură propagandă ce au apărut mai nou (cough cough istoria si*anilor)

5 răspunsuri:
| MihaitzaItza a răspuns:

E absolut irelevant sa ai o istorie a tehnologiei. Nu vad nicio aplicate practică a ei. Mai degrabă să înveți o tehnologie actuala nu alea de acu 100 ani.

| EestiSodalane explică (pentru MihaitzaItza):

Mă refer la învățământ preuniversitar. Doar la facultățile de inginerie faci tehnologii moderne. Și le studiezi în detaliu, nu te joci. La școală ar fi complet irelevant pentru elevul de rând să i se predea inginerie dacă nu vrea să ajungă inginer (și majoritatea nu vor). La școală înveți generalități, cultură generală, ca să te familiarizezi cu lumea reală și să alegi mai bine ce carieră vrei să urmezi. Istoria tehnologiei ar fi absolut crucială pentru că trebuie să înțelegi cum a ajuns lumea de azi cum a ajuns. Nu vezi nicio aplicare practică? Aplicarea practică e înțelegerea aprofundată a lumii de azi. Asta e rolul școlii și nu poți să înțelegi lumea de azi dacă nu studiezi lumea de ieri. Tu ești exemplul perfect al eșecului absolut care este învățământul românesc. Exact de asta vreau să se schimbe învățământul, ca să nu mai vedem genul ăsta de gândire superficială.

| Kiran a răspuns:

Nu va exista un sistem de invatamant bun; fiecare copil este intr-un anumit mediu de viata, intalneste diferite momente ce ii formeaza comportamentul si ideologia. Mai bine ramanem la clasic si fiecare sa isi aleaga cuibul in viata decat sa il fortam sa invete ceva ca la final sa spuna cu ironie ca foarte folositor i-a fost ultimii 4 ani din viata.

| MihaitzaItza a răspuns (pentru EestiSodalane):

Pai vezi că nu înțelegi nimic. Asta face școală de acum. Învață teorie care nu poate fi pusă în practică... Tu ești ce exemplu perfect a ceea ce înseamnă învățământul de acum. Zero practică, demagogie doar

| minrest a răspuns:

1. Istoria tehnologiilor nu are sens in afara Istoriei, ea e legata strans de istoria mentalitatilor, gandeste-te la Galileo, Copernic, Kepler, iar daca te gandesti ca astia sunt in primul rand oameni de stiinta, exact: Istoria tehnologiilor urmeza istoria stiintei, economia face necesare tehnologiile, deci ai nevoie de istoria economica, si as putea continua. Daca extinzi materia Istorie, pui doua ore pe saptamana, automat intra mai multa istorie a tehnologiilor. 2. Istoria evreilor si Istoria regimului comunist sunt strict necesare si trebuiau introduse de mult; cine e informat in aceste doua subiecte nu mai poate sa fie legionar sau nostalgic comunist, si atunci nu mai voteaza Sosoaca, Simion, Georgescu. Vezi ca acolo la Iasi te-a corupt extrema dreapta, daca faceai una din astea doua materii (se poate alege doar una din ele) erai si tu mai emancipat. In plus, daca materiile astea ar fi avut o vechime de 30 de ani, nu te mai chinuiai traind intre retrograzi.