Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Zilele acestea clasa politica discuta despre schimbarea legii invatamantului. Exista doua proiecte concurente in discutie. Din pacate, ca de atat de multe ori in Romania, beneficarii legii (elevii si studentii, precum si parintii acestora) sunt prea putin bagati in seama.

Noi vrem sa schimbam acest lucru. Vrem  sa va oferim posiblitatea sa va exprimati


De voi insa depinde succesul acestei actiuni. Iata de ce este nevoie:

1.Exprimati-va punctul de vedere despre chestiunea in discutie cat mai articulat/ rational/ corect gramatical.

2.CEL MAI IMPORTANT: Chemati-va cati mai multi prieteni pentru a-si spune parerea, fie prin e-mail, fie in retelele sociale pe care le folositi (HI5, FaceBook, Netlog), fie prin messenger (ca status).

Noi va promitem urmatoarele:

Daca vom strange suficiente opinii (masa critica este dincolo de 15.000 de opinii) in urmatoarea saptamana, le vom printa pe toate si le vom pune pe masa Ministerului Invatamantului si comisilor parlamentare de profil. Si vom merge in presa cu ele.

Poate suntem utopici, insa credem ca VOI sunteti schimbarea.
Voi stiti cel mai bine cum trebuie sa fie invatamantul, nu politicienii.
Voi aveti dreptul si obligatia sa va exprimati parerea despre viitorul vostru. Aceasta este esenta democratiei, nu doar prezentarea la vot o data la 4 ani.

Credeti ca putem sa ne facem auziti impreuna?

Iata o prezentare schematica a diferentelor dintre cele doua pachete, mai exact propunerea actualului ministru al Educatiei si Cercetarii, Ecaterina Andronescu , si propunerea fostului ministru, Mircea Miclea.




Sursa principala: realitatea.net

Pentru o comparatie mai detaliata a celor doua planuri, va punem la dispozitie analiza realizata de Societatea Academica din Romania .


Scrie acum parerea ta si da mai departe!

VOI SUNTETI SCHIMBAREA!

832 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| ciumpi a răspuns:

La liceu materia este prea "incarcata" iar orele sunt prea multe.
daca s-ar produce o schimbare in privinta asta ar fi perfect!

| bozo a răspuns:

In primul rand trebuie eliminate smenul, spaga si incompetenta profesorilor. Daca astea dispar atunci orice lege noua e aplicabila. Rusine profesori ai romaniei! Rusine pentru ca TOTI cei care nu primiti spagi nu ati sunat sa va dati in vileag colegii murdari!

| videoblog a răspuns:

Inc=vatamantul sa fie ancorat in realitatile actuale, sa se renunte la manualele alternative, dar sa se si plateasca mai bine profesorii.

| Haydee a răspuns:

In ziua de azi, scoala din Romania ucide visele si curiozitatea copilului.Scoala ar trebui sa fie un mediu placut, unde elevii sa aiba parte de intelegere, iar profesori sa le explice cu bunatate fiecare exercitiu.Ok...nu vreau sa fac o compunere cu scoala viselor mele ci vreau cele mai ridicate conditii pentru elevi.
Si eu sunt eleva, si visul meu e sa ajung profesoarabig grin
Dar se pare ca, aici, in Romania am 0% sanse sa profesezsad
Propunerea Andronescu mi se pare cea mai potrivita deoarece, datorita unui an de observare atenta a profesorului iti dai seama de capacitea lui de predare.Pe cand, daca ai da salariile dupa performanta elevilor, ar fi foarte mici, deoarece elevii,(spun din propria experienta)nu isi rezolva temele si de asemenea nu sunt atenti la ore.Astfel eu optez pentru propunerea Andronescubig grin
p.s.desi nu sunt de acord cele 13 clase...

| I'm just me a răspuns:

Mie imi place cum e la mine la scoala, pentru ca nu se face prea multa carte big grin

| SakuraTheCherryBlossom96 a răspuns:

As vrea sa nu mai fie atata harmalaie in scoli, sa se puna camere de filmat si sa nu se permita intrarea persoanelor necunoscute, in afara de parinti.

| Tessy a răspuns:

E prea multa materie.Si prea multe lucruri care nu le vom mai intalni in viitor.Ar trebui sa fie mai multa practica decat teorie.winking

| ancalazar a răspuns:

Ca sa vedeti cate de "ok" e invatamantul din Romania am sa va spun povestea mea.
Eu sunt Anca si am 19 ani.Intotdeauna am pus scoala pe primul loc si am crezut ca numai prin scoala pot ajunge undeva sau cineva.Anul acesta am dat bacul si, desi am fost olimpica(nu chiar foarte departe dar...am fost) si intotdeauna apreciata de cea mai mare parte a profesorilor, am picat ultima proba.De ce? Va spun imediat.Am luat 4, 50 la matematica pentru ca nu suport aceasta materie si nici nu ma pricep prea tare la ea dar a trebuit sa o aleg pentru ca eu am facut fizica, chimie si biologie doar in primii 2 ani si foarte putin, iar la sport am fost scutita pe motive medicale. Avand in vedere ca puteam alege la ultima proba intre mate, fizica, chimie, biologie si sport...de fapt nu am prea avut de ales.Si astfel, eu, eleva care s-a numarat mai mereu printre cei mai bun din clasa a picat bacul.Nu ma doare asta, ci faptul ca Facultatea de Arhivistica(pe care doream sa o frecventez) nu are sesiune de toamna pentru admitere si acum nu mai am sanse sa ajung direct acolo unde vreau.Este normal ca o fata care chiar vrea sa invete si care este cu adevarat preocupata de viitorul ei si il pune in legatura cu o facultate sa pice baculcu aproape 8, iar un copil care nici nu articuleaza calumea in limba romana si care oricum nu va face nimic dupa liceu (ca studii ma refer) sa ia bacul cu 6?! Ce parere credeti ca mai pot eu sa am despre sistemul de educatie din Romania?!

| eu_stie_tot a răspuns:

Hey. Sunt in clasa a X a si nu sunt de acordcu 4 lucruri in legatura cu invatamantul din Romania.

1) Pur si simplu baga pe gat informatie elevilor care nu le trebuie. Elevii incepand din liceu ar trebui sa-si aleaga singuri obiectele de care cred ca vor avea nevoie in specializarea lor. Sa fim seriosi daca eu vreau sa devin arhitect de exemplu de ce am nevoie de 5 ore de mate pe saptamana si doar una de desen? Sau invers daca vreau sa devin inginer de ce sa fac muzica sau desen cand eu in realitate am nevoie de mate si de fizica? Nu mai sunt vremurile in care elevul trebuie sa inghita totul si sa tina minte ca asa nu o sa faca decat sa vaneze note si apoi uita. De ce sa-mi storc creierii incercand sa invat inegalitatea lui Lagrange daca nu o sa am nevoie de ea? Asta nu o sa ma faca decat sa o invat pentru 2-3 zile si dupa ce dau testul credeti ca o mai tin minte? Sau daca o sa am vreodata nevoie de ea in cariera mea de jurnalist o sa fie greu sa o gasesc pe net la 2 click-uri distanta? S-a schimbat lumea fratilor. Pe piata muncii azi nu se mai cauta indivizi cu (virgula) cultura generala. Asta il priveste pe fiecare in parte. Se cauta oameni buni intr-un singur domeniu. Nimeni nu are nevoie de unul care stie putin din toate. Elevii ar trebui sa aleaga singuri de la o anumita varsta. Asa e sistemul de invatamant din strainatate. Dc credeti ca Romania nu are nicio univesitate in primele 500 din lume?

2) Elevul din ziua de azi vaneaza nota. Nu conteaza daca stie sau daca nu. El vrea doar nota 10. Si aici sunt vinovati si parintii care nu inteleg ca nota 8 de ex inseamna ca ai stiu 80% din materie. Sa fim seriosi. Degeaba termini liceul cu media 10 pe linie daca esti un dobitoc. Partea mai proasta e ca profesorii ii sustin. "Eh a mai avut el o scapare, dar stie! Ii dau zece". Dc? 10 inseamna perfectiune. A stiu doar 90% din materie? 9. Si astfel or sa fie separati elevii buni de elevii mediocri. Un elev bun ar avea media 8, 9 la mate pe cand unul mediocru 7 iar unul prost 4-5. Fiecare trebuie sa invete sa-si accepte locul. Sunt de 8? Ei bine sa muncesc mai mult si o sa iau 9 la anul. Problema e ca unii profesori au inteles asta si au luat atitudinea corecta. Altii nu, si astfel unii elevi sunt avantajati. Problema asta se poate rezolva in 2 feluri: ori toti profesorii sa ia atitudinea corecta simultan, ori mediile sa nu mai conteze la intrarea la facultate sau la liceu. Atunci fiecare va intra pe meritul lui si nu pe indulgenta profesorului.

3 Pur si simplu nu sunt destui bani alocati invatamantului. Daca am ajuns ca in clasele primare sa ne ceara bidoane de plastic si sticle pe care scoala sa vanda la reciclare e rau. Si asta nu o scoala din zona rurala ci o scoala din Iasi. Un exemplu in istorie: dupa al doilea razboi mondial japonia era pur si simplu la pamant. Mureau oamenii de foame. Stiti cum s-a redresat? A investit multi bani ( cam 40%din PIB...repet 40%!, nu 5-6 cum e la noi) in invatamant si cercetare. Asta i-a ajutat sa aduca pe piata produse f bune si f ieftine incat au pus monopol pe piata de electronice si automobile. Si atunci li s-a impus de catre celelate natiuni si un pret minim. Si in 20-30 de ani Japonia si-a revenit. Uitati-va unde sunt acum. Chiar si in occident se aloca cam 15% pentru invatamant.

4. Coruptia. Nu mai spun ca stim cu totii cum e cu pachetul de cafea pentru domnul profesor inainte de teza.

Ms de rabadare ca ati citit pana aici. Daca nu sunteti de acord cu ceva puteti sa-mi trimiteti un email pe b_radu93@yahoo.com si putem continua dezbaterile

Apropos cred ca propunerea miclea e mai buna si mai corect dar nu destul de buna pentru ce ne trebuie noua.

| samur1 a răspuns:

Chiar acum dimineata am auzit la radio ca Boc nu va tine seama de parerea altora, ...asa ca ce folos sa ne batem gura degeaba. toti o apa si-un pamant!

| MMady a răspuns:

Parerea mea, e ca programa scolara este foarte incarcata si f grea (ma refer la ciclul primar). Profesorii ar trebui sa fie motivati sa predea asa cum trebuie, nu in bataie de joc, astfel incat elevii sa priceapa inca din clasa materia si doar cine vrea mai mult (olipiade), sa faca meditatii.
Mai mult respect din partea elevilor, fata de profesori ar fi bine venit!
Propunerea Andronescu

| alexa_4912 a răspuns:

Sa nu mai fie asa multe ore. big grin

| Anonim_9586 a răspuns:

Sa fie mai bun invatamantul si scoliile mai bune adica sa nu cada tencuiala de pe pereti si bancile sa fie noi nu de pe vremea lu' pazvanti, sa fie ca in alte tari...

Răspuns utilizator avertizat
| mara_9541 a răspuns:

Mie personal imi e groaza de acest sisrem de inv., nu face decat sa zapaceasca prof.si elevii. E o debandada totala si o bataie de joc pentru. noi, prof. si invatatorii. Ce parere pot avea daca la concursul din iulie am obtinut o nota de titularizare si am primit un post de suplinire care a fost redus ulterior? Acum sunt pe dinafara si nici nu cred ca voi obtine vreun post. E jalnic si dezgustator ceea ce se intampla.Cat despre elevi...li s-au dat prea multa libertate incat am ajuns sa fim injurati de catre ei, e destrabalare mare si eu nu cred ca noi suntem de vina ci sistemul; ori asa nu se face performanta.Materia e prea multa, sunt chestii ce se faceau inainte in gimnaziu se fac acum la cl.primare.Din clasele primare copilul e deja obosit si i se face pur si simplu scarba de scoala, nu mai vine de placere, vine pentru facut "panarama de profi"ori sa isi etaleze tinutele si tel mobile si atat.

| sorinadiet a răspuns:

Ma bucur, majoritatea celor care au raspuns a vazut benefica aprobarea unor solutii selectate din amandoua propunerile.
Ma intreb ce are politicul cu conducerea scolilor? Politicul se schimba din 4 in 4 ani...Eeducatia NU! Legile lui arhimede NU...Nevoia de caldura si igiena in scoala, NU!
Omul educat este acelasi oricare ar fi optiunea lui politica, maniera in care-si pune in practica ideile este diferita (si prezenta greselilor de gramatica din discursuri!).
As avea insa o idee despre ce as vrea sa fie scoala : nu se gandeste nimeni sa faca pentru copii din scoala o a doua casa? In care se preda si se fac si temele? Unde se ia si masa? In care se realizeaza pregatirea pentru viata, aadica acomodarea si insusirea a cat mai multe deprinderi practice si activitate fizica? Chiar daca sunt in dezacord cu elevii care vor mai mult timp acasa, pe strada - adica, la bar - adica... O scoala de cel putin 8 ore pe zi? Parintii nu ar mai avea grija celor mici ramasi singuri, cu cheia de gat acasa? O scoala cum este in statele civilizate, din Europa sau din alte colturi ale lumii? Unde copii ar invata sa invete, sa caute informatii (biblioteca sau internet), si sa-si rezolve problemele?
Si daca i-am invata pe copii nu sa inghita tone de materie, ci cum sa lege informatiile in procese logice, sa vada cum se leaga ele cu realitatea de zi cu zi, pana sa-si gaseasca "chemarea", si sa se aplece spre aprofundarea cunostintelor din domeniul pe care doresc sa-l urmeze? Pentru asta ne trebuiesc profesori buni, nu care stiu ei materie(memorata papagaliceste) ci care stiu sa-i faca pe ceilalti sa o inteleaga si sa o indrageasca. Si, in mod evident nici un agramat! Hai, treaca de la mine, poate instructorul de conducere a masinii!
Daca copii nostri au in scoala profesori neglijenti la capitolul etica-morala, la capitolul gramatica, "libertate de exprimare", ce pot ei invata? Nu sunt toti profesorii asa, cum am face insa, ca cei angajati sa educe copii sa fie adevarate modele de oameni?
Si, mai ridic o problema! Daca performantele deosebite in invatatura, olimpicii la diverse materii-discipline, castigatorii unor concursuri de interpretare muzicala, etc. ) ar fi recompensate ca cele din sport -fotbal de exemplu? Cred ca si cu asta ar trebui sa se ocupe un bun manager de intitutie de invatamant! Nu am auzit de vreun partid care sa dea premii pentru rezultatele la olimpiada de fizica, de exemplu! Asta ar fi dupa mine o corecta implicare a politicului in educatie, fie din pozitia de ministru, fie de manager de scoala, fie de profesor! de ce nu? Sunt putini inimosi care se preocupa de recompensarea cu altceva decat cu note a rezultatelor deosebite. Si, indiferent cate glasuri voi ridica impotriva-mi, in cate tari civilizate, alocatia -care nu este denumita "de studiu" - se da direct copilului?

| marissa a răspuns:

Ce ma retine pe mine din start este crearea de SCHEME IN CARE TREBUIE INCADRATA O MASA DE OAMENI.Parerea mea e ca avem nevoie de niste formule alternative care sa se aplice in functie de caracteristici. E ca si cum as incerca sa bag un cub intr-o sfera, dar cubul are diagonala mai mare decat diametrul sferei. Oare e utopic sa spun ca mi-ar place ca tinerii sa invete de drag si nu de teama unor note? Toate examenele ar trebui sa le sustina in functie de profilul lor personal. Un copil care are talent intr-o directie nu ar trebui sa fie obligat sa faca total opusul.Sa fie scoli de arte, scoli de meserii, de stiinte, cultura. V-ati uitat in nomenclatorul de meserii-cat de multe sunt? Toti cati venim pe lume avem macar o abilitate care sa ne permita sa profesam una din aceste meserii. Unii se nasc sa fie buni profesori, altii medici, altii strungari, altii croitori. CEi care si-au facut tema si si-a urmat vocatia, au ajuns in top, in orice domeniu. Iar de acolo au avut posibilitatea sa-si largeasca orizonturile.Am invatat o limba straina, mi-a fost usor sa ma apuc de a doua, iar a treia limba am invatat-o dupa ureche, pentru ca deja eram ORIENTATA, sau PE CALE, sau M-AM DAT PE BRAZDA. DAca au posibilitatea sa invete, sa nu fie obligati, vor invata. Unii exceleaza in mai multe domenii, dar asta e ca sa ne arate directia.Altfel privind lucrurile, unii se multumesc cu putin, altora nu le ajunge niciodata, altii fac compromisuri. Daca fiecare e constient si isi asuma responsabilitatea faptelor sale, nu am avea atatea reguli de urmat. Da, am venituri mici pentru ca imi place sa zac toata ziua in fata televizorului, cu snacks-uri in poala si flaconul de carbogazoase pe podea, si nu il blamez pe acela care vine seara de la serviciu cu cardul garnisit. Sau, muncesc mult, cu scop si hotarare, si sunt ca un remorcher, ii trag dupa mine si pe cei care nu au atata putere.Am satisfactia ca am facut ceva, nu doar pentru mine. DAR O FAC CU IUBIRE. Zeitgeist mi-a dat de gandit. Oricum, trebuie sa invatam copiii sa gandeasca, sa nu se lase prostiti si manipulati, sa aiba o baza solida de cunostinte la care sa poata apela din mentalul lor superior.Noi, adultii le oferim uneltele si instructiunile de folosire, apoi ei n-au decat sa le foloseasca.Trebuie sa stim sa ne dam la o parte, sa poate actiona si ei, si poate ( sigur ) vom avea surprize placute.

| nimeni_1451 a răspuns:

Durata invatamantului obligatoriu:Miclea
Ciclurile de studiu:Andronescu
Admitere la liceu:Andronescu
Bacaleureat:Miclea
Invatamantul privat:Miclea
Legi care vizeaza profesorii:Andronescu
Legi care vizeaza conducerea scolii:Miclea

| m5w a răspuns:

Pentru profesori as recomanda controale psihologice regulate si exigente.Atat am de spus

| Monyktza a răspuns:

Eu sunt de parere ca in sistemul nostru de invatamant este prea mare debandada. Elevii nu mai merg la scoala de placere, nu respecta profesorii in aceiasi masura in care nici profesorii nu respecta elevii. Cred ca cei de la minister ar putea sa scoata din programa anumite materii care nu isi au rostul in formarea unei personalitati. Cea mai buna metoda a fost aceasta: Clasele ciclului primar I-IV; gimnaziu V-VIII; iar liceul IX-XII. Cat despre admiterea la liceu; sunt de parere ca examenul de capacitate este cel mai bun. Iar la sfarsitul liceului bacalaureatul. Deci tind putin sa tin cu propunerea Andronescu.

| rodel a răspuns:

1) Invatamant obligatoriu 10 ani ( dupa clasa VIII-a liceu sau 2 ani
scoala profesionala)
2) Ciclurile de studiu I-IV; V-VIII; IX-XII
3) Admitere la liceu Examen L.Romana, Matematica (sau profil)
4) Bacalaureat Probe scrise: L. Romana, 2 probe functie de
tipul liceului
5) Invatamant privat : Pre-universitar, finantat cu credite de la
banci.
6) Profesorii : Propunerea Andronescu
7) Directorul : Propunerea Andronescu, cu adaugarea,"in afara
partidelor".
Atentie! Elevii, studentii si parintii nu-si pot impune
pretentiile in reforma invatamantului. Aceasta nu se face
pe placul lor, ci pe baza unor principii stabilite de experti.
Importanta ramane calitatea profesorilor. Pana nu se
restabileste calitatea invatamantului profesorilor si nu se
promoveaza decat cei cu talent, pasiune si sacrificiu pentru
educatia copiilor, nu vom reusi nici cu cea mai reusita reforma.
Sindicatele profesorilor sa lase " ciocul " mai mic ca reforma
nu se face dupa interesele lor ci ale copiilor!

Este necesara si chiar obligatorie studierea Legilor
Invatamantului din Romania inainte de reforma comunista
din 1948.

| Jupiter a răspuns:

In cea mai mare parte sunt de acord cu propunerea Miclea.
Desi, probabil, multi elevi din gimnaziu se vor speria de cuvantul "complex"("evaluare complexa la..."), trebuie sa tina cont de faptul ca salarizarea profesorilor se va face in functie e performanta elevilor. Prin urmare, profesorii se vor preocupa mult mai mult sa ii invete ceva pe elevi. Si pe langa asta, vor fi preocupati de performantele lor pe tot parcursul anilor scolari, in loc sa ii pregateasca doar pentru examenele de absolvire.

| tremuriciiuliana a răspuns:

Cel mai bine pentru noi elevi ar fi daca de la minister sar da mai multi bani pentru manuale nu sa ne cumparam noi mi se pare o tampenie ca in clasa a 8 sa nu ai dtoate manualele asa cum am patiti si eu si sa merg sa mi cumpar manuale in jur de un milion, as dori ca in invatamant sa nu se mai angajeze profesori care habar nau de materia pe care o predau si au laut examenu cu 3 daca in invatamant nu sar mai cere atatia bani mult mai multi copii ar merge la scoala

| Andra_3863 a răspuns:

Parerea mea este ca in momentu de fata,(fiind eleva stiu cum este in scoli acum ) este foarte multa ""separare intre elevi.Sunt elevi poate exagerat de slabi la unele materii...deci nu stiu nimic sau ca sa o zic mai pe romaneste SUNT FOARTE MULTI COPII care sun VARZA si totusi capacitatile lor sunt ridicate in slavihappy nu este cinstit si sa dau si un exemplu happy






Una din colegele mele este perfect paralela cu matematica si totusi facand pregatire la profesorul clasei a avut media finala la matematica 8.50 :O.era sa fac infarcthappy pe cand eu (fara sa ma laud) totusi incercand sa imi indrept mediile pentru ca trebuia sa am media 6.50blushing am reusit sa iau doar 7 :-l. pentru ce? pentru ca o platea sa o primeasca in vizita acasa? din cate mi-a zis acea colega nu faceau decat 2-3 probleme in 2 ore happy










alt exemplu : in clasa a 7-a la civica am obtinut media 9 pe ambele semestre (deci si media finala) pentru ca nu m'a primit la olimpiada. olimpiada consta intr'un proiect legat parca de drepturile copilului happy. am incercat sa fac proiectu' (acesta trebuia facut pe grupuri) dar nu l-a primit pentru ca a zis ca este facut ca pe o schema rigida.cand a incheiat media pe primul semestru si sa puna ultima nota (aveam un 10.ATAT!) s-a exprimat astfel dupa ce m'a ascultat ""Iti pun un 8 chiar daca meriti 10 ca sa nu iti iasa media 10 ca nu ai fost la olimpiada!""













Nu cumva la olimpiada are oricine dreptul sa mearga daca se crede capabil sa faca ceva?happy Nu cumva notele nu se pun pentru olimpiada? Bine... un 10 sau 9 dupa ce s-a dus si a obtinut un rezultat bunisor este acceptabil dar ca sa nu puna media 10 pentru ca nu a primit elevul ca ""a facut totul dupa o schema rigida""...straight face nu stiu daca este chiar O. K. happy





Si in plus la scoala este un gardian exagerat.adica nu e vina lui pentru ca directoarea a zis ca nimeni nu are dreptul sa iasa din curtea scolii decat dupa ce a terminat programul.Pardon?! pai sunt cumva la inchisoare?! nu... e ceva pe aproapehappy sunt la scoalahappy















Profesorii insulta copii facandu'i prosti si in diferite feluri happy. Profesoara mea de romana A SPUS TUTUROR ELEVILOR DIN CLASA MEA ca parintzii nostri nu meritau copii pentru ca nu sunt in stare sa ii educe happy. d cand o profesoara are dreptu' sa judece parintii?thinking

| emmaangel a răspuns:

Eu una sunt de acord cu d-na Andronescu, propunerile ei mi se par mai eficiente, dar la felul cum merge la ora actuala invatamantul, la urmatoarele alegeri vom avea alte pachete de legi ale invatamantuluihappy

| liliana83 a răspuns:

Pai... mi-as dori ca scoala sa fie protejata in primul rand de persoane straine. in scoala sa fie o anumita atentie data copiilor in recreatie, iar profesori sa fie destul de explicizi. mai sunt multe dar...

| andreyutzzu3 a răspuns:

As propune ciclurile de studiu Andronescu si restul dupa propunerea Miclea

| SpikE a răspuns:

Pentru noi cel mai bine este propunerea Andronescu dar normal eu as alege Miclea

| papushikroz a răspuns:

Daca nu ar exista teste, teze si examene totul ar fi super.Doar pentru noi invatam.De ce trebuie sa fim verificati?