anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

De ce credeți că autorii din România nu au succes? Ce le lipsește acestora?

47 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Rămâi la Binder. Te reprezintă.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Păi recomandă-mi o carte scrisă de tanti asta ca să trec de binder

| babybee a răspuns:

Nu, dupa 50 de ani de comunism invatam alte reguli dar nu pentru ca atunci s-a vorbit doar limba de lemn. Cred ca acum agramatii sunt in functii de conducere. In comunism, laptele, apa minerala, berea, iaurtul, etc. erau la sticle care se reciclau nu la pet-uri aruncate ca acum peste tot.
La aprozar, se foloseau pungi de hartie si cand se rupeau erau predate impreuna cu ziare, reviste, caltoane tot catre punctele de colectare unde mergeau la fabrici de hartie si nu se taiau copacii, ca acum dupa ureche.
La cumparaturi se mergea pe jos nu cu masini de 300 CP pentru 500 de metri.
Scutecele copiilor erau din bumbac, se spalau, se refoloseau nu ca acum de unica folosinta iar copiii erau mult mai sanatosi atunci decat acum.
Copiii mergeau pe jos la scoala sau cu tramvaiul nu cu masini de 45.000 de euro iar in timpul liber, alergau, citeau, mergeau cu bicicleta, faceau sport...si doar dupa ce isi faceau temele pentru scoala. Nu foloseau internet, smartphone, sau GPS sa primeasca semnal din satelit unde ar fi cel mai apropiat McDonalds
Ar mai fi multe de spus. Este trist sa vezi cum plange tanara generatie de incapcitatea celor cu limbaj de lemn traiti in comunism.

| FaraNume1245 a răspuns (pentru anonim_4396):

Din 3 subiecte câte au fost în răspunsul meu, ai evitat două. Ai răspuns exact cum ai spus că nu e bine: cineva vorbea de autori, iar răspunsul a fost despre un anumit autor. Eu vorbeam de autori, iar tu mi-ai spus de Herta Muller. Am zis de premii Nobel și m-ai pus să caut pe Google. Am căutat, o făcusem și înainte cu ceva vreme, și ți-am comunicat rezultatele. Nici nu le-ai băgat în seamă, sau te-ai făcut că nu le bagi in seamă.

| RAY a răspuns:

Creativitatea,imaginatia,publicitatea,dar si cartile straine traduse in romana nu sunt de buna calitate, ca tot vorbesti de Frau Herta Müller o carte citita in Deutsche are alt inteles ca fiind tradusa in Romana, ma refer ca nu se poate exprima in ro ce e scris in Deutsche

| RAY a răspuns (pentru babybee):

Voi astia distrugeti Romania, votati pentru un leu cu psd

| Ionut58282856 a răspuns:

In pimul rand suport pentru mai multe limbi iar in Romania vanzarile merg extrem de prost si in muzica. Watcher locul unu magazin play 2 milioane +itunes pe locul 3 timp de hai sa zicem 3 luni. Nu mere in Romania si nici gutui. Gutui fiind cartile. Jokerul virtual a facut o carte despre jocuri video si tot, evident ca poezia moderna difera de amintiri in copilarie in pielea goala

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru babybee):

Aveți o problemă cu domnul Ceașcă. Autorii din România nu au succes pentru că a existat cominismul. Extraordinar argument. laughing))))

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru FaraNume1245):

Tu ai evitat răspusul general. Nu văd de ce să nu fac și eu asta. Până la urmă, e un site virtual. Din acea grămadă de autori, am precizat că este o tipă care a câștigat premiul Nobel. laughing))
Din moment ce 2-3 persoane au răspuns cum trebuie, nu văd de ce te agiți atâta. Să nu faci riduri de la supărare. La cât de supărată ești, o să facă poc vena de la cap.

| AvalohAlyn a răspuns:

Sunt și autori români care au avut mare succes cu cărțile lor, vezi Igor Bergler, care doua dintre cărți au devenit bestselleruri in Europa.Biblia pierduta și Testamentul lui Abraham la astea mă refer.

| RainmakerX a răspuns:

Velia ti-a dat un raspuns super insa simt nevoia sa mai completez cu ceva.

Ce trebuie sa intelegi este ca un produs, nu conteaza care este el, este inexistent atata timp cat nu ar exista o strategie de marketing. Cui ii este vizat acel produs?

Sa zicem ca scriu o carte in romana despre Turnurile Gemene si o public in romana la Editura Humanitas. As spune ca publicul meu tinta ar avea intre 30-50 de ani (pentru ca tinerii nu citesc chestii istorice sau documentare atat de mult, iar in 2000 erau destul de mici pentru a le pasa de acest eveniment).

Pana acum am restrans urmatorul public:
-Romania- barbati+femei intre 30-50 de ani
Acum se restrange chiar mai mult caci femeile nu prea citesc chestii despre terorism, cel putin nu majoritatea.

Dupa restrangi si mai mult si ajungi numai la publicul care citeste, cate persoane mai citesc.
Abia acum ai o imagine relevanta a publicului tau tinta care ce sa vezi, este extrem de mic daca ramai in Romania!

Ca sa nu mai spun ca acesti cititori trebuie sa afle intai de tine de undeva. Pot auzi de tine in diverse moduri.


Acum daca ai avea aceeasi carte in limba engleza, ai avea un public tinta din toate tarile unde se vorbese aceasta limba, cu mult mai mare fata de cel din Romania.

Limba engleza nu garanteaza succesul. Pur si simplu iti deschide usa catre un public mai larg. Dupa tine de tine sa promovezi aceasta carte, sa vorbesti cu alti autori, sa mergi la expozitii sau chiar sa platesti pentru promovare.

Nu merge sa faci o carte in engleza, s-o pui pe Amazon Kindle si apoi sa astepti s-o cumpere milioane de oameni daca nu o promovezi. Cam asa merg lucrurile, acum e treaba ta daca ma bagi in seama sau nu.

| Bogdan70001 a răspuns:

Interesul oamenilor pentru carti.zic si eu

| Carpatinos a răspuns:

Uite parerea mea, sincer, cand eram mai mic imi placeau tare mult basmele, acum nu prea mai citesc, cel putin nu basme... Dupa ce vad, copii nu prea sunt atrasi de carti, incearca sa-ti imaginiezi ca toti copii/adolescentii ar fi atrasi de autori/carti, eu nu vad cum Miorita de M. Eminescu (da, stiu ca Miorita nu e o carte, ci o opera, asa ca nu sariti cu gura, ok?) ar putea atrage un adolescent, eu am fost din totdeauna o fire mai curioasa, am citit o carte doar pentru ca mi s-a parut interesant finalul (nu ma judecati, ca sa determin daca o carte era interesanta citeam mai intai o parte din final). Asa ca daca stai putin sa te gandesti, un adult nu va promova niciodata la fel de bine un lucru ca si un adolescent, zic asta pentru ca nu gasesti prea multi adulti care sa zica colegilor de munca sau vecinilor "Mai Ioane, am citit ieri o carte de autorul cutare si mi-a placut enorm din cutare motive", adica chiar daca un adult ar promova o carte si nu e intr-un club de lectura sau ceva de genul asta, ar fi vazut cu ochi rai, pentru ca lumea ar zice ca pierde timpul $i de asta nu are un anumit lucru care-i lipseste (pentru ca oricui lipseste ceva, indiferent de cat de bogata (spiritual sau financiar) e acea persoana)... Asa ca singurul mijloc de "publicitate" sunt copii, pentru ca sunt mult mai usor de influentat si sunt atrasi de ce fac ceilalti, cei pe care ii considera cool sau au respectul lor, e un fel de efect de turma laughing. Pe langa asta, autorii din Romania o dau pe chestii vechi, reale si alte intamplari care nu atrag cititorul. Acum ceva timp am citit cronicile Wardstone de Joseph Delaney si mi-au placut mult pentru ca erau niste intamplari care te lasau cu un gol in inima, chestii tragice, ca moartea unor personaje principale (pe care le
puteai credea principale), era un fel de "magie" care te facea sa vrei sa afli ce se va mai intampla. Chestia asta nu prea o gasesti la autorii din Romanica, autorii din Romanica o ard pe jale, tristete, melancolie, Marioara si chestii neinteresante din punctul meu de vedere. Avand in vedere argumentele de mai sus, consider ca autorii din Romanica au ramas pe stilul vechi si neinteresant, iar din aceasta cauza nu au succes, in acelasi timp, pot spune ca unii autori indrazneti nu au succes pentru ca nu sunt promovati. Asta deoarece majoritatea parintilor le dau copiilor lor telefonul in mana de la varste fragede si nu "vor" sa-i lase sa experimenteze placerea de a citi... de asta un copil de 11-12 ani poate stii mai multe despre relatiile intime decat un adult, dar acesta este un alt subiect.

Aceasta este parerea mea, sper sa nu te plictisesti citindu-mi romanul big grin

| Darkmagic a răspuns:

"De ce credem?"
Dintr-un motiv:
1. Romanii NU mai citesc.
(nu cred ca e nevoie sa explic aici de ce a scazut atat de drastic interesul pentru cititul de carte tiparita)
2. "Reteta" succesului a suferit multiple transformari, in sensul in care "succes", cred ca inseamna acum pentru publicul din Ro: "brosurici", "romane" de 200 de pagini in tiraje de 20.000 de exemplare.
3. Internetul.
(nu cred ca isi inchipuie nimeni, ce Frana au pus filmele, YouTube-ul, "pdf"-urile si in general, "informatiile" brute, simpliste si usor de digerat, cititului de carte tiparita).

Am dat mai mult de "un motiv"?
Lasa asa... big grin

De ce nu cred ca se promoveaza foarte bine cartile si autorii lor?
Din motivele: 1, 2, 3.
Sau romanii uita ca "Succes", au insemnat in anii 90 "brosuricile" lui Corut si in anii 2000, orice carticica unde in primele 5 pagini te loveai de 3, 14zda, scris in clar?
Atata "rabdare" mai are romanul pana la "actiune"... 5 pagini.
Cineva spunea ceva in legatura cu lipsa traducerii operelor autorilor romani, in limbi de circulatie...
Eu credeam ca traducerea si in general, editiile multiple se fac DUPA un succes fulminant pe plan national si/sau dupa o ecranizare reusita.
Cum dracului, sa traduci in "limbi de circulatie", ceva din...lansare?
Pentru a promova o carte, iti trebuie bani. Multi...sau o ecranizare reusita. (din nou, bani Multi).

Intrebare:
Ce opera ai ecraniza tu, RavenSnd, dintre cele scrise in ultimii 10 ani, astfel incat sa ai si certitudinea ca umple sali, ca iti scoti banii, si opera respectiva erupe in piata de tipar?

Daca nici asta nu e un aspect important, mai pun o intrebare:
Oare cati romani, ar fi auzit de "Cântec de gheață și foc" si de R. Martin... fara "Game of Thrones"?
10? 20? big grin

Rezolva cercul asta:
- Autorii scriu ce vor editurile.
- Editurile, tiparesc ce vor romanii.
- Romanii cretini...vor 3, 14...si "romane de coafor", 150-200 de pagini, ca se plictisesc repede, "romane" care NU se pot ecraniza, astfel incat sa revitalizeze tiparul.
Vine netul peste ei, vine Facebook-ul, si viata e fast-forward.
Cine e de vina "că autorii din România nu au succes?", autorii, editurile sau publicul?

| Thecurious a răspuns (pentru Darkmagic):

Pentru majoritatea romanilor, locul de munca este o sursa importanta de stres.
Nu cred ca ei, obositi fiind, si-ar mai dori sa analizeze intrigile din Cele Sapte Regate. Cu siguranta, ca sa se relaxeze, isi vor dori ceva simplu -"usor de digerat ", cum sunt show-urile televizate.
Vei auzi, din partea adultilor, urmatoarea intrebare : Cu ce ma ajuta?
In Romania, exista " grija zilei de maine ". Nu cred ca cineva poate accede catre nevoi superioare, cum ar fi imbogatirea culturii, daca nu si le poate satisface, cu usurinta, pe cele de baza.
Banuiesc ca in Africa Nordica, marea masa a populatiei nu va fi interesata de un spectacol, in care se joaca o piesa de-a lui William Shakespeare.
Dupa cum bine stii, multi elevi romani se plang de materia incarcata de la literatura. Ei, intr-un numar URIAS, o considera... TOCEALA ( ti-am folosit stilul ).
Dupa asemeanea experienta din timpul liceului, ajunsi la vasta maturitatii, ei vor trata cu usor dispret literatura.
Romanii considera ca Romania are nevoie de industria IT si de cele ingineresti pentru a se putea dezvolta, nu de industria de carte literarara care este profitabila in randul tarilor dezvoltate.
=====================================================
Ai scris ca romanii nu prefera operele literare alambicate, ci, mai pe scurtatura, pornografia.
Ei bine, nu cred ca ii intrece cineva pe americani la capitolul pornografie.
Multi din state urmaresc Game of Thrones pentru scenele pornografice, incest, tradari, sange.
Violenta si sexul vinde intotdeuna.
Post Scriptum
Cu timpul, pornografia si erotismul vor deveni sinonime in limbajul uzual.

| Darkmagic a răspuns (pentru Thecurious):

Ai citit raspunsul meu intr-o cheie gresita. happy
Am adus vorba despre GoT, doar pentru a arata cat inseamna o ecranizare pentru o carte, cat de mare e tubul de oxigen.
Intrebarea era despre succes.
R. Martin, l-a avut. Si J. R. R. Tolkien, si J.K. Rowling, si altii.
Intrebarea ramane, (chiar daca nu s-a gasit nimeni sa-mi raspunda):
VEZI o opera a unui autor roman din ultimii 10 ani, demna de promovat sau de ecranizat ca sa suscite mai mult interes?

| Thecurious a răspuns (pentru Darkmagic):

Recunosc ca nu am citit romane romanesti scrise in ultimii 10 ani.
Avem scriitori tineri care, chiar daca nu castiga acum suficient din scris pentru a se intretine, screaza universuri fictionale care vor antrena publicul pe marile ecrane.
Este adevarat ca nu avem producatori, sponsori, strategii de marketing ca-n SUA, dar... e bine sa fii optimist.
Te vor intreba americanii, candva, cu popcornul si cu paharul, cu suc, cu pai, detalii despre autorl roman al seriei ecranizate care a umplut cinematografele.

Întrebări similare