| TheElectricAnt a întrebat:

De ceva timp vreau să scriu o carte de ficțiune. Sunt începător, e prima dată când încerc să scriu ceva de genul, așa că v-aș ruga să-mi împărtășiți părerile/sfaturile voastre (de orice fel) sincere.
Este un fragment pe care nu l-am rescris încă.
Pe scurt, este vorba despre o familie (mamă, tată, fiu) care se află într-o mașină pe drum spre noua lor casă. Tatăl este o fire violentă datorită unui eveniment din trecut. Cam de atât aveți nevoie având în vedere că este doar un fragment. happy
Aveți mai jos fragmentul:





CAP. 1

-Dacă mai întrebi o singură dată cât mai avem până ajungem, îți promit că-ți rup mâna și te bat cu ea până nu mai poți să mai scoți vreun sunet.
Xerses tăcu în sfârșit; nu voia nimic mai puțin pe lumea asta decât să fie bătut cu propria mână.
Oare de ce reacționa tatăl său așa? În ultimele câteva luni părea că se schimbase radical. Probabil devenise cel de astăzi, cel care-i înjura și amenința că-i bate pe el și pe mama sa la fiecare două propoziții, după ceea ce se întâmplase la vechea casă. Da, mai mult ca sigur acel lucru l-a făcut să se comporte așa și i-a împlântat adânc în minte dorința mutării.
-Hades, te rog, fii atent la drum și nu te mai enerva, îl sperii pe Xerses.
Oh, mama lui făcuse aceeași greșală. Ce ciudați sunt adulții, uneori se comportă atât de aiurea. Avertismentul mamei nu fusese altceva decât o canistră de benzină aruncată peste un foc oricum scăpat de sub control.
Xerses îl văzu pe Hades, cel care pe vremuri obișnuia să-i fie tată, întorcându-se către Hera, cea care continua să-i fie mamă. Îi văzu fața roșie ca un fier încins. Îi văzu ochii ieșiți din orbite. Îl văzu cum deschide gura în forma a ceea ce părea a fi tot răul din lume care poate încăpea înăuntrul unui om.
-Acum mă înveți și să conduc?! Nu vrei tu cumva să urci la volan, Hera? Haide, urcă, ce mai stai?
Îl văzu pe el cum strânge volanul și mai tare în mâini, și pe ea cum încearcă să se depărteze cât de mult îi permitea Volkswagen-ul lor, un Golf 3 amărât, pentru care-și făcuseră oricum mai multe rate decât aveau nevoie.
-Liniștește-te, te rog, Hades! N-am zis nimic. Doar voiam să fii mai atent la drum. Atât.
-Și cum dracului vrei să fiu atent la drum dacă voi mă tot țineți de vorbă? Cum? Ei, lasă că ajungem noi, mai avem puțin. În zece minute suntem acolo și vă arăt eu vouă. Auzi și tu! Ăsta mă tot bate la cap cu "cât mai avem" de două ore și tu... Tu nu știi să mergi nici cu bicicleta și mă înveți pe mine să coduc. Dacă mai scoateți un singur cuvânt, jur că...
Dar nu apucă să termine. Ultimul lucru pe care-l auzi Xerses fu țipătul mamei sale, iar ultimul lucru pe care-l văzu fură farurile unui Jeep negru intrat pe contrasens.
Tot ce putu să facă înainte de impact fu să închidă ochii.




Numele personajelor sunt Xerses, Hera și Hades deoarece nu m-am hotărât încă ce nume li s-ar potrivi, o să modific după.
Aștept orice fel de critică. Mulțumesc!

9 răspunsuri:
| TheElectricAnt explică:

Scuze ca nu apar si alineatele, dar am dat copy-paste si n-am mai verificat.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sincer nu mi se par potrivite aceste nume ale unor personaje mitologice legendare in povestea ta, mai ales pe langa acel Golf 3, este un confict generational. In plus, povestea imi da impresia ca are maxim cateva pagini, deja un sfert cel putin pare gata. In ultima fraza cred ca ar fi mai potrivit mai mult ca perfectul decat perfectul simplu.

| Catrice a răspuns:

In afara de nume care-s aiurea, mi se pare scenariul unui film românesc de proasta calitate, cu buget redus.

| Bariel a răspuns:

Intra si analizeaza piata, citeste carti populare de fictiune, le analizezi si compari cu ce ai tu, incerci sa ti remediezi greselile. Si eu am vrut sa devin scriitor, dar nu am rabdarea necesara de a scrie, nici nu stiu sa ma exprim foarte bine in cuvinte. De multe ori imi fac ditamai filmele in cap. Dupa ce gat o poveste de rulat in gand, trec sa creez pe urmatoarea, le fac pe loc, ca un program informatic, creez, sterg si modific scene in gand, imi creez propriile personaje in gand
apoi rulez tot scenariul ca la cinematograf. Multe le am uitat, dar una singura mi-a ramas in minte de care sunt mandru, inca nu e terminata. Si cand am sa am posibilitatea am sa fac o animatie sau film animat, am sa mi aduc creatia la realitate laughing, sau cel putin in realitatea virtuala.

| CatalinB11 a răspuns:

Faptul ca doresti sa te apuci de scris este un lucru foarte bun si iti tin pumnii. Cu toate acestea, inainte de a te apuca incearca sa citesti cat mai multe carti de acest gen, pentru a-ti dezvolta limbajul si imaginatia. Nu suna rau ce ai scris mai sus, chiar as putea spune ca ai putea construi o poveste in jurul textului. Nu te descuraja daca nu iti iese din prima, ideea e sa incerci pana incepe sa contureze povestea. Deci, trebuie sa fii constient ca acest lucru o sa necesite munca. Mult succes!

| TheElectricAnt explică (pentru anonim_4396):

Multumesc! Numele le-am pus asa deoarece nu m-am hotarat inca la ele si am zis sa fie ceva scris acolo. laughing)
A fost mai mult un exercitiu, sa vad daca sunt in stare sa scriu, evident ca n-as putea duce povestea prea departe din punctul asta.
Cat despre perfectul simplu, ei bine, spiritul meu de oltean a iesit inca o data la iveala. laughing))

| TheElectricAnt explică (pentru Catrice):

Numele le-am pus asa sa nu las gol, nu m-am hotarat inca ce nume sa le dau, am si zis...
E posibil sa ai dreptate in legatura cu scenariul, dar nici nu mi-am propus sa fie ceva pretentios, e doar o prima incercare, am luat-o mai mult ca pe un exercitiu, de-aia e doar un fragment, nu un roman de 600 de pagini. laughing
Multumesc oricum!

| TheElectricAnt explică (pentru Bariel):

Multumesc de sfaturi! Bafta cu animatia ta! laughing

| TheElectricAnt explică (pentru CatalinB11):

Multumesc! Da, sunt constient, asta fost doar o incercare. Am scris ce e mai sus in 10 minute maxim, deci nu m-am implicat prea mult in poveste. happy Multumesc inca o data!