Tu cand esti bolnav unde te duci: la doctor sau la mama lui? Este un singur Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni Isus Hristos.,,Orice vom cere in Numele Lui, ni se va da.,,
"Tu cand esti bolnav unde te duci: la doctor sau la mama lui? Este un singur Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni Isus Hristos.,, Orice vom cere in Numele Lui, ni se va da.,,"
Doamna Gigi, am şi eu o întrebare, dacă nu te superi : de ce nu l-a fugărit Mîntuitorul Iisus pe sutaş atunci când acesta a venit să mijlocesacă pentru sluga lui? De ce nu i-a fugarit Iisus pe bătrinii care au venit să mijlocească pentru sutaş zicând: "Este vrednic să-i faci lui asta..."
Pai tu de ce nu esti atent la ce am scris eu? Tocmai acest lucru am vrut sa il scot in evidenta, ca numai in numele lui Isus primim raspuns, pentru ca El este Singurul Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni, domnule patron!
Cand esti mic si te doare ceva te duci la mama ta, care te duce la doctorul de familie si care daca e grav iti da trimitere mai departe, ca nu te poti duce direct la chirurg fara trimitere.
Ei vezi, nu te duci la mama doctorului ci direct la chirurg.Asa este scris in Biblie ca este un singur Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni Isus Hristos.
N-ai inteles ideea. Spovedania nu o faci printr-un preot care este mijlocitor, iar Dumnezeu iti iarta pacatele? Dar taina nuntii, dar botezul? Cum poti sa sustii ca Iisus este singurul Mijlocitor? Fecioara Maria, mama lui Iisus nu este mijlocitoare? Ce reprezinta mama care a nascut pe fiul Domnului daca nu mijlocitoare inainte lui Dumnezeu?
Pt ca asa spune Biblia, ca Hristos este singurul mijlocitor intr om si Dumnezeu.
Adu-mi macar un verset din Biblie unde este scris sa ne rugam la Fecioara Maria sau un exemplu cand ucenicii au facut acest lucru.
Si Biblia de catre cine a fost scrisa? Daca Dumnezeu nu ar fi fost de acord cu mijlocirea, atunci apareau cuvintele din neant scrise, sau de ce nu a fost Biblia scrisa de Iisus? Ce rol mai au atunci sfintii, ce rol au mai avut apostolii, ce rol mai au preotii daca nu acela de mijlocitori? Nu ti s-ar parea stupid ca apostolii care au scris Biblia sa scrie fratilor rugati-va noua, si noi va vom ajuta. Este imposibil, pentru ca una din calitatile apostolilor, sfintilor este smerenia.
Dacă ar vedea aceşti,sfinţi (care unii probabil au ajuns în cer,alţii poate nu)ceea ce se întâmplă pe pământ, cred că ar muri de ruşine când ar vedea cum un om în loc să aducă închinare lui Dumnezeu şi să îi dea Lui întâietate, Lui să aducă laudă, slavă şi cinste, ei sunt veneraţi şi apreciaţi!
Dacă e aşa sfânt precum zici, atunci urmează-i exemplu, Pavel a spus "Călcaţi pe urmele mele, pentru că şi eu calc pe urmele lui Hristos", dar ai văzut vreun om să îl cinstească pentru asta?! Niciodată!
Dumnezeu e Sfânt şi Neprihănit şi doar rugăciunea către El are putere. Isus Hristos este SINGURUL mijlocitor.
Căci este UN SINGUR DUMNEZEU şi este UN SINGUR MIJLOCITOR între Dumnezeu şi oameni: Omul Isus Hristos, care S-a dat pe Sine Însuşi ca preţ de răscumpărare pentru toţi."
(1 Timotei 2:5-6)
Oare minte Scriptura?
Ar trebui să ne rugăm la sfinți?==dacă tu vrei să te rogi la sfinți, nu văd, cine te-ar oprii.
Nu. Numai lui Dumnezeu trebuie sa ne inchinam. Mijlocirea sfintilor de care tu vorbesti se refera la cei care traiesc si sunt sfinti. Cel care a murit A FOST sfant probabil, dar expresia folosita de tine se refera la cei care SUNT sfinti, deci care traiesc. Milocirea sfintilor se refera la faptul ca ei, cat sunt in viata pot mijloci la Dumnezeu pentru noi ca pacatele noastre sa fie iertate, ca rugaciunea sa ne fie ascultata. Deci mijlocirea este a sfintilor, de aceea se numeste MIJLOCIREA SFINTILOR si nu MIJLOCIREA LA SFINTI!
milan9 citeaza versetul biblic,,„De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9),,. Intrebarea se pune CINE, CARE ESTE SUBIECTUL AICI? NOI! Care noi? Noi cei din viata! Adica ei care au scris epistola, ei niste persoane vii! Ceea ce incerc sa explic se refera la conditia necesara mijlocirii in rugaciune. Aceasta conditie este ca cel care mijloceste sa fie in viata! Atunci e clar ca mijlocirea la sfinti ( am precizat ca nu este tot una cu mijlocirea sfintilor) este gresita. Faptul ca ei mijlocesc pentru noi este un lucru bun inaintea lui Dumnezeu atata timp cat cel care mijloceste este in viata. Este in zadar sa ne rugam sfintilor ca ei sa intervina pentru noi inaintea lui Dumnezeu atata timp cat ei nu mai sunt in viata. Oricine poate apela la un duhovnic pentru ca acesta sa se roage impreuna cu el ( nu in locul lui!) la Dumnezeu pentru o anumita cauza. Dar acel om care intervine in fata lui Dumnezeu pentru tine trebuie sa fie in viata. Aici este confuzia pe care multi crestini o fac. Crezi ca Dumnezeu se joaca cu cuvintele cand spune ca dupa moarte, orice rugaciune pentru om este zadarnica. Crezi ca intre timp si-a calcat cuvantul si s-a gandit sa schimbe pe ici pe colo cate ceva? Noi oamenii mai facem asa, dar Dumnezeu nu glumeste!
Am vazut ca s-a mai dat exemplu versetul,,„În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20),,. NE INFATISAM CA MIJLOCITORI. Cine? Noi, care scriem, deci noi care suntem in viata. Nu noi sfintii care am murit!
,,- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." Dar cui ii era adresata scrisoarea lui Iacov? Unor oameni care traiau, ei erau indemnati sa fie mijlocitori. Biblia spune clar ca exista Un Singur Mijlocitor intre noi si Dumnezeu si Acela este Isus Hristos! Ce rost are sa mai luam noi alti mijlocitori daca ni se spune clar ca orice mijlocire este anulata daca ea nu vine din partea lui Isus Hristos?
"Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12). Da, Epafras, dar el a scris ca miloceste atata timp cat era viu, nu dupa moartea sa. Nu se precizeaza ca mort fiind, el scrie o scrisoare in care sustine ca mijloceste pentru ceilalti. Sunt de-acord cu ceea ce scria altcineva la postarea ta: suntem indemnati sa ne rugam unii pentru altii, nu unii altora! Cei care au murit si au fost sfinti sunt tot oameni rascumparati de Dumnezeu si mantuiti de pacate, nu mijlocitorii nostri!
Nu-ti voi spune ce sa faci ci am si eu o intrebare ce te v-a ajuta sa intelegi ceea ce doresti sa aflii.
Dumnezeu este VIU, sfintii sunt MORTI, PUTREZITI de multe sute de ani. La cine te rogi, la o fiinta vie, capabila de a-ti raspunde sau la niste fragmente de lut fara viata? Tu alegi, VIATA sau moartea.
Poti sa te rogi la orice. nu e nici o diferenta intre dumnezeu, un sfant, sau o piatra
Sa iti explic: in prima porunca scrie sa te inchini doar Domnului Dumnezeului tau, in a doua poruna scrie sa nu iti faci chip cioplit, talismane si alte asemeanari.Nu trebuie sa ne rugam la sfinti trebuie sa ne rugam doar lui Dumnezeu pentru ca el ne ajuta si ne apara. Citind poruncile din Biblie iti vei da seama. Sper ca te-am ajutat.
- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)
Prin cinstirea sfinţilor, noi îi luăm pe sfinţi ca rugători alături de noi către Dumnezeu, îi sensibilizăm, pentru ca alături de ei rugăciunea noastră să fie mai puternică, mai vie, şi încrederea noastră la fel... (căci "mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului").
Biserica nu face confuzie între ÎNCHINAREA faţă de Dumnezeu şi CINSTIREA sau RESPECTAREA sfinţilor.
Doar lui Dumnezeu ii datoram ÎNCHINARE! Sfinţilor li se acordă doar o cinstire şi un respect, şi sunt luaţi împreună rugători către Dumnezeu.
Prin cinstirea sfinţilor, noi îi luăm pe sfinţi ca rugători alături de noi către Dumnezeu, îi sensibilizăm, pentru ca alături de ei rugăciunea noastră să fie mai puternică, mai vie, şi încrederea noastră la fel... (căci "mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului").
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VIII, 3-4)
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)
- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt RUGĂCIUNILE SFINŢILOR." Apocalipsa 5, 8...
- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)
- Alte citate asemănătoare: (Coloseni, IV, 12), (Coloseni, I, 9),. (Apocalipsa, V, 8), etc.
- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).
- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)
În legătură cu versetele din Apocalipsa şi cu rugăciunile sfinţilor...
Deja Biserica era ridicată la Cer,de aceea Dumnezeu urma să asculte rugăciunile celor ajunşi la desăvârşire, pentru a nimici pământul. Inclusiv pe cei rămaşi predaţi diavolului. Trebuie să înţelegi că Apocalipsa nu va fi pentru cei ajunşi la desăvârşire, cei răpiţi, ci doar pentru cei rămaşi. Deaceea printre cei rămaşi, cu greu ca ei să se mai pocăiască şi dacă o vor face, vor trece prin foc pentru a se pocăi.
"- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI..."
Toţi cei ce s-au predat lui Hristos, prin Hristos au primit dreptul de a fi slujitori. Deaceea fiecare poate mijloci pentru aproapele său, cât este în viaţă!
Odată un om ajuns la desăvârşire, adică în Cer, doar Isus devine Singurul Mijlocitor pentru cei de pe pământ şi nu omul acela. El nu mai poate vedea, auzi, pentru că nu el este creator, ci el este creaţie.
Exista viata dupa moarte!
SE PARE CĂ SUFLETELE NU SUNT CHIAR ATÂT DE „INCONŞTIENTE" pe cât vor unii să pară:
(Imediat după sfârșitul vieții, SUFLETUL ÎŞI CONTINUĂ EXISTENŢA. Până vom conștientiza asta prin experiența proprie, nu ne rămâne decât să credem cuvântul Scripturii!)
Luca16, 22: Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi a fost înmormântat.
Luca16, 23: Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
"Şi ca pulberea să se întoarcă în pământ cum a fost, iar sufletul să se întoarcă la Dumnezeu, Care l-a dat." Ecclesiast 12, 7
"Fiecăruia (SUFLETELOR DE "DINCOLO") dintre ei li s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească puţină vreme, până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi fraţilor lor care aveau să fie omorâţi ca şi ei" Apocalipsa 6, 9-11
"Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul şi după aceea nu vă mai pot face nimic. Am să vă spun de cine să vă temeţi: temeţi-vă de Acela care după ce a ucis, are puterea să arunce în gheenă; da, vă spun, de Acesta să vă temeţi" Luca 12, 4
"Si precum este randuit oamenilor, o data sa moara, iar dupa aceea sa fie judecata" (Evrei 9, 27).
"Toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut pe când trăia în trup" (II Corinteni 5, 10
"Când a rupt El pecetea a cincea, am văzut sub altar sufletele celor ce fuseseră înjunghiaţi din pricina Cuvântului lui Dumnezeu şi din pricina lucrării de mărturie pe care o avuseseră. Ei strigau cu glas tare şi ziceau: ‚Până când Doamne, Tu care eşti suveran, sfânt şi adevărat, zăboveşti să judeci şi să răzbuni sângele nostru asupra locuitorilor pământului?’ Fiecăruia din ei i s-a dat o haină albă şi li s-a spus să se mai odihnească până când se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi a fraţilor lor care vor fi omorâţi ca şi ei" (Apocalipsa 6, 9-11).
"Sunt strâns din două părţi: aş dori să mă mut şi să fiu cu Hristos, deoarece asta ar fi cu mult mai bine. Dar pentru voi este mai necesar să rămân în trup" (Filipeni 1, 23-24). Dacă existenţa lui Pavel alături de Hrisos în viaţa de dincolo, imediat după ieşirea din această viaţă,, ar fi mult mai bună" rezultă de aici că este o existenţă conştientă în care sufletul nu dispare pur şi simplu.
"Săracul a murit şi a fost dus de îngeri în sânul lui Avraam. A murit şi bogatul şi l-au îngropat; fiind în chinuri, în Hades şi-a ridicat ochii..." (Luca 16, 22-23), etc...
Referitor la parabola din Luca 16, trebuie citita in context. in cea mai mare parte, capitolul trateaza subiectul bogatiei, iar parabola are multe de spus referitor la acest subiect. Isus foloseste o povestire populara despre viata de dupa moarte, ca un mod sugestiv de a ilustra adevarul ca Evanghelia ridica pretentii in ce priveste vietile si chiar resursele noastre.
1. in alte locuri in Evanghelii, Isus se refera la moarte ca la un somn din care El ii trezeste pe oameni (Matei 9, 24; Marcu 5, 39; Ioan 11, 11-12; FA 7, 60; 1 Corinteni 11, 30; 15:6, 18,20, 51; 1 Tesaloniceni 4:13-15; 2 Petru 3:4, etc.)
2. Potrivit parabolei, dupa moarte bogatul avea inca "ochi" si o "limba", adica parti ale corpului extrem de reale. El a cerut ca Lazar sa-si inmoaie varful degetului in apa. Aceasta stare materiala este contrara conceptului de suflet nemuritor care paraseste trupul la moarte.
3. Daca aceasta este o relatare literala despre viata de apoi, atunci raiul si iadul sunt suficient de apropiate pentru ca sa poata avea loc conversatii intre locuitorii iadului si cei ai raiului. O situatie departe de a fi dorita de vreuna dintre parti.
4. Folosirea acestei parabole pentru a dovedi ca oamenii isi primesc rasplata la moarte ar insemna ca Hristos s-a contrazis pe Sine cand a spus intr-o alta imprejurare, ca dreptii si nelegiuitii isi primesc rasplata la a doua Sa venire. (Matei 16, 27; 25:31-46; Luca 11:31, 32)
5. Scriitorii Vechiului Testament sunt foarte insistenti in a afirma ca mortii, drepti sau nelegiuiti deopotriva, zac in tacere si inconstienta in mormant pana la ziua invierii. vezi Iov 14:12; Psalmi 115:17; Eclesiastul 9:5, 6,10
"Mijlocirea" despre care este vorba în textul din Timotei se referă la Jertfa pe Cruce a Mântuitorului. Într-adevăr aceasta a fost una singură, iar noi avem un singur Mântuitor.
Observaţia din Timotei nu se referă la sfinţi ci la un context limitat (Jertfa pentru mântuire). Acest lucru se poate observa din tot ansamblul Sfintei Scripturi şi a Sfintei Tradiţii.
Mijlocitor mai poate fi numit şi cel care se roagă lui Dumnezeu pentru altcineva. Un argument în acest sens este îndemnul din Iacov cap.5, 16:,, şi vă rugaţi unul pentru altul, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului."
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VIII, 3-4)
- „În numele lui Hristos, aşadar, ne înfăţişăm ca MIJLOCITORI, ca şi cum Însuşi Dumnezeu v-ar îndemna prin noi. Vă rugăm, în numele lui Hristos, împăcaţi-vă cu Dumnezeu!" (II Corinteni, 5, 20)
- „Şi a venit un alt înger şi a stat la altar, având cădelniţă de aur, şi i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu RUGĂCIUNILE TUTUROR SFINŢILOR, pe altarul de aur dinaintea tronului. Şi fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinţilor." (Apocalipsa, VIII, 3-4)
- "Şi când a luat cartea, cele patru fiinţe şi cei douăzeci şi patru de bătrâni au căzut înaintea Mielului, având fiecare alăută şi cupe de aur pline cu tămâie care sunt RUGĂCIUNILE SFINŢILOR." Apocalipsa 5, 8...
- Iacov cap.5, 16: "şi VĂ RUGAŢI UNUL PENTRU ALTUL, ca să vă vindecaţi, că mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului." (Trebuie menţionat că drepţii din cer nu sunt oameni morţi! Ei "trăiesc" în imediata apropierea a lui Dumnezeu şi se pot ruga Lui, asemeni îndemnului apostolului Iacov!)
- Alte citate asemănătoare: (Coloseni, IV, 12), (Coloseni, I, 9),. (Apocalipsa, V, 8), etc.
- "Vă îmbrăţişează Epafras, care este dintre voi, rob al lui Iisus Hristos, pururea LUPTÂND PENTRU VOI ÎN RUGĂCIUNILE SALE, ca să staţi desăvârşiţi şi plini de tot ce este voinţa lui Dumnezeu." (Coloseni, IV, 12).
- „De aceea şi noi, din ziua în care am auzit aceasta, NU ÎNCETĂM SĂ NE RUGĂM PENTRU VOI şi să cerem să vă umpleţi de cunoaşterea voii Lui, întru toată înţelepciunea şi priceperea duhovnicească" (Coloseni, I, 9)
Referitor la "tăcerea" sufletelor...
ECCLESIASTUL 9, 5 PREZINTĂ UN CONTRAST ÎNTRE DOUĂ PUNCTE DE VEDERE DIFERITE: cel PROFAN materialist ŞI CEL SACRU, spiritual. Acest contrast este prezentat sub forma unei dezbateri ce are loc în mintea autorului.
ESTE CLAR CĂ ACEST PASAJ, ECCLESIAST 9, 5 EXPRIMĂ O CONCEPŢIE STRĂINĂ DE DUMNEZEU!
În Eclesiastul 9, 2 se spune: "Aceeaşi soartă are cel neprihănit şi cel nelegiuit, cel bun şi cel rău", iată EXEMPLU DE ALTĂ IDEE a Eclesiastului, CONTRADICTORIE cu restul Scripturii. Cine poate crede că vor avea aceeaşi soartă indiferent de comportare? Acolo este prezentat doar un punct de vedere uman!
Dar ce putem spune despre capitolele anterioare? Primele zece versete din capitolul 9 redau perspectiva profană asupra vieţii. Nu doar că morţii nu ştiu nimic (v. 5), ci şi faptul că "niciodată (se referă la toţi) nu vor mai avea parte de tot ce se face sub soare". Cine poate crede că morţii au dispărut TOŢI PENTRU TOTDEAUNA?
În finalul cărţii, perspectiva sacră triumfă: "Dar adu-ţi aminte de Creatorul tău în zilele tinereţii tale... Să ascultăm dar încheierea tuturor învăţăturilor: teme-te de Domnul şi păzeşte poruncile lui. Aceasta este datoria oricărui om" (Eclesiastul 12, 1-13).
Oricât de exagerat s-ar interpreta parabola "bogatului nemilostiv şi a saracului Lazăr", în nici un caz, Mântuitorul Hristos nu a transmis semnificaţii opuse "imaginilor" din pildă: felul în care sufletele îşi continuă existenţa, realitatea că ele "comunică" intenţii, emit gânduri şi dorinţe!
"Degetul", "limba"- sunt aici simboluri ale actelor de comunicare, nicidecum ale dispariţiei şi morţii totale!).
Nicăieri între sutele de parabole şi pilde, Fiul lui Dumnezeu nu foloseşte metafora pentru a vorbi despre lucruri contrare realităţii, despre lucruri imposibile, fictive, despre personaje mitologice inexistente!
Toate "metaforele", "alegoriile" şi figurile de stil ale Scripturii se referă DOAR LA LUCRURI ŞI REALITĂŢI CONCRETE!
DA! Bineinteles. Sfintii sunt mijlocitori intre noi si Dumnezeu, fac nenumarate MINUNI(sunt milioane de marturii cu minuni ale Sfintilor), de exemplu cauta:Sfantul Nectarie pe internet si ai sa vezi o gramada, milioane de marturii cu minuni ale lui. Sfintii au dus o viata extrem de placuta lui Dumnezeu..au avut parte de multe suferinte si prigoniri si batjocuri(nu toti dar majoritatea) dar si-au pastrat sufletul si credinta curata, intacta, pura.Rugaciunea la Sfinti ajuta mult dar IMPORTANT ESTE SA NU UITAM DE DUMNEZEU SI MAICA DOMNULUI!
Numai bine
Nu. Matei 6:9 Tatăl nostru care eşti în ceruri, să fie sfinţit numele tău.
Isus ne-a îndemnat să ne rugăm Tatălui, numai el este numit "ascultătorul rugăciunilor". Deasemenea Biblia ne ăndeamnă să ne rugăm unii PENTRU alții, nu unii LA alții
Ar trebui sa pui mana sa incerci sa iti rezolvi problemele si sa nu mai astepti de la prieteni imaginari!
Obiceiul de a adresa rugăciuni sfinţilor are la bază doctrina mijlocirii sfinţilor, susţinută de unele biserici ale creştinătăţii. După cum se afirmă într-o lucrare de referinţă, la baza acestei doctrine se află ideea că „numai o persoană merituoasă în ochii lui Dumnezeu poate să facă implorări pentru cineva aflat în nevoie" (New Catholic Encyclopedia). Astfel, cei care se roagă la sfinţi speră să obţină favoare prin intermediul lor, întrucât consideră că aceştia se bucură de o poziţie privilegiată înaintea lui Dumnezeu.
Are doctrina mijlocirii sfinţilor o bază biblică?
Ce baza biblica mai buna poate exista decat ca Apostolii au scris atatea capitole din Noul Testament, si au fost trimisi de Iisus in toata lumea sa propovaduiasca credinta. Apostolii nu sunt tot Sfinti? Prin ei s-a raspandit credinta in lume. Ce dovada mai buna poate exista legat de intrebarea ta.
Si cum ramane cu versetul:,, Nu este nici un om neprihanit, niciunul macar. caci toti au pacatuit si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu". Pe langa dovada ca nu este nici un om de pe pamant sfant, apostolii cand au murit, s-au dus in pamant, nu in cer. iar daca Biblia dovedeste ca nu exista viata dupa moarte, decat viata vesnica pe care o va da Dumnezeu, copiilor Sai la revenirea Lui, cum te poti ruga unui om mort? cine e mai in masura sa-ti ierte pacatele: fecioara Maria, apostolii (care sunt morti) sau Dumnezeul cel viu? Hristos, slujeste in Sanctuarul din ceruri ca Mare Preot si ca singurul Mijlocitor intre om si Dumnezeu. El spune in Biblie:,, Orice veti cere in Numele Meu, veti primi". nu spune in numele fecioarei Maria, sau in numele vreunui apostol. Si ei au fost oameni ca si noi.
Daca ne apucam fiecare sa interpretam cate un pasaj din Biblie o sa inventam milioane de credinte. Pai si Iisus a fost om ca si noi. Lui te rogi sau nu?
Bine spus,, a fost''. E adevarat ca a luat trup de om pentru o vreme, dar ce a fost mai inainte? ce este acum? om sau Dumnezeu? eu ma rog Celui care m-a creat, care m-a iubit atat de mult incat a murit pentru mine, care poate sa ma salveze. nu unui om. daca am fost toti creati de acelasi Dumnezeu, se presupune ca suntem egali nu? asta sustine toata lumea-egalitatea intre oameni. eu prefer sa ma inchin Creatorului, nu creaturii! in Biblie scrie de multe ori, in momentul in care apostolii faceau vreo minune, oamenii voiau sa i se inchine, iar ei il ridicau pe om si ii spuneau ca nu lor sa i se inchine, ci lui Dumnezeu.
Unde scrie ca pe Sfinti ii scoatem din ecuatie? Ce rol au Sfintii dupa moarte? Dar cand traiesc ce rol au? Repet biblia a fost scrisa de cei pe care ii numesti tu creaturi. Pune-ti intrebarea de ce nu a scris-o Iisus? Asa cum tatal tau si mama ta ti-au dat viata si trebuie sa le multumesti si sa-i pomenesti la rugaciune de fiecare data cand ai ocazia, asa ii pomenim si pe ei pe toti ca au existat, si ca au impartit roadele lui Dumnezeu in toata lumea, adica credinta. Citeste si tu un Acatist, pe care il numesti tu rugaciune nepotrivita, ca este ca o slujba de pomenire pentru Sfantul respectiv, este si rugaciunea Tatal Nostru. Mergi Duminica la biserica sa vezi ca mai toata slujba reprezinta Moartea si Invierea Domnului, restul sunt pomeniri si cantari de multumire catre un Sfant. Egalitatea intre oameni este o doctrina a comunismului. Te rog nu confunda lucrurile. Suntem egali ca sansa de a ne mantui. Dar cum un Sfant care a pacatuit o data in luna poate, sa fie egal cu un pagan, criminal si care nu a regretat niciodata faptele sale? Din nou aberant! Nici macar in ceruri nu scrie de egalitate, ci spune ca fiecare va fi rasplatit dupa faptele sale. Cum poti fi tu egala cu Fecioara Maria? Aberant! Daca Iisus este Dumnezeu, crezi ca Dumnezeu te pedepseste daca te rogi Fecioarei Maria(Mamei Sale)? Apropo nu raporta totul la Biblie, pentru ca sunt o multime alte scrieri care completeaza Biblia, si daca s-ar fi scris toate intamplarile si cat ar fi dorit Iisus sa ne transmita nu ar fi incaput in toate cartile din lume. La Ingerul pazitor e bine "sa ne rugam" adica sa-i multumim sau oricum e datoria lui sa ne protejeze? Daca ma cheama Andrei, si vreodata zic, Sfinte Andrei roaga-te pentru mine pacatosul/pacatoasa, iar apoi imi fac cruce si zic In numele Tatalui si-al Fiului, si-al Sfantului Duh, Amin! Dumnezeu ma va pedepsi pentru asta? Vino cu argumente de ce m-ar pedepsi? Dar daca merg la Biserica si il rog pe parinte sa faca o rugaciune catre Dumnezeu e pacat zicandu-i: "Parinte va rog sa faceti o rugaciune pentru mine ca am probleme mari" E pacat? Inseamna ca m-am rugat parintelui sau a fost o mijlocire? Dar Mantuitorul de ce a spalat picioarele ucenicilor sai daca nu in semn de respect si de multumire? E impropriu cand spui ma rog la cineva pentru e ca si cand ma rog sa primesc mereu ceva in schimbul rugaciunii. Rugaciune este o multumire si atat. Ca si fapta buna, o faci ca asa simti tu, si pentru ca asta este placut in fata lui Dumnezeu, altfel daca faci fapte bune gandindu-te ca Dumnezeu iti va da ceva in schimb fapta ta nu mai cantareste la fel.
Deuteronom 4,15-16: "vegheati cu luare aminte asupra sufletelor voastre, ca nu cumva sa va stricati si sa va faceti un chip cioplit sau o infatisare a vreunui idol, sau chipul vreunui om, sau chipul vreunei femei..."
Romani cap.1: "mania lui Dumnezeu se descopera din cer impotriva oricarei necinstiri a lui Dumnezeu si impotriva oricarei nelegiuiri a oamenilor. fiindca macar ca au cunoscut pe Dumnezeu, nu l-au proslavit ca Dumnezeu, nici nu i-au multumit, si au schimbat slava Dumnezeului nemuritor, intr-o icoana care seamana cu omul muritor. caci au schimbat in minciuna adevarul lui Dumnezeu si au slujit si s-au inchinat fapturii in locul Facatorului. Si macar ca stiu hotararea lui Dumnezeu, ca cei ce fac asemenea lucruri sunt vrednici de moarte, totusi ei nu numai ca le fac, dar si gasesc de buni pe cei ce le fac. "
si mai sunt multe astfel de texte, dar cred ca cele care ti le-am scris, sunt destul de clare si explicite!
iar despre faptul ca Mantuitorul le-a spalat picioarele, a fost ca sa le dea un exemplu de umilinta.
Nu caci asta ar fi idolarie si incalcarea uneia din cele 10 porunci.noi trebuie sa ne rugam la Dumnezeu prin Isus.
Oamenii credinciosi se roaga atat lui Dumnezeu, cat si Sfintilor.Depinde de fiecare. Daca esti credincios, crezi in divinitate si in puterea ei, te rogi si Fecioarei Maria, Sfantului Andrei etc.
Dar cand erai copil si faceai o prostie te duceai sau vroiai ceva te duceai la mama ta sa mijloceasca pe langa tatal tau.
Sfintii sunt bine placuti lui Dumnezeu si cererile lor sunt ascultate, ii putem folosi ca mijlocitori catre Dumnezeu