| LupusDei1993 a întrebat:

Deuteronom 5:6-7
6 ‘Eu sunt Domnul, Dumnezeul tău, care te-am scos din ţara Egiptului, din casa robiei. 7 Să n-ai alţi dumnezei afară de Mine.

De ce il considerati pe Isus ca fiind Dumnezeu daca YHWH a spus clar ca nu exista alt Dumnezeu in afara de El?

49 răspunsuri:
| Yuoia a răspuns:

Cine il considera dumnezeu in afara de sectanti?

| h379m3973423 a răspuns:

Evreii au un motiv pentru care cred că YHWH nu este Domnul Isus, dar tu? laughing

Apropo, ca o curiozitate, pe cruce evreii citeau YHWH. De unde și râca lor împotriva asta(Ioan 19:21 nu au vrut să schimbe scrisul de tare ce-l iubeau pe actualul conducător ci pentru că ei citeau Dumnezeu acolo).

Peste tot în Biblie unde este menționat YHWH este vorba de Persoana Dumnezeirii care s-a încarnat ulterior, de Dumnezeu Fiul.

| iurii75 a răspuns (pentru h379m3973423):

Mai mari gogomănii e greu de născocit!

| iurii75 a răspuns:

Biblia spune clar că Isus este Fiul lui Dumnezeu, nu "Dumnezeu Fiul" cum le place unora să schimonosească. Doctrina trinității a fost adoptată de creștinătatea apostată de la religii păgâne care cu mult înainte se închinau la triade.

| CostinAlamariu a răspuns:

Dumnezeu e treimic: Tatal, Fiul si Sfantul Duh.
YHWH e Dumnezeul Treimic

| CostinAlamariu a răspuns (pentru Yuoia):

Tot crestinismul il considera Dumnezeu pe Iisus Hristos. Asta e cea mai de baza cerinta a crestinismului. Daca nu-l consideri Dumnezeu pe Hristos atunci nu esti crestin

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Ioan 1:1.
Atat am de zis.

| h379m3973423 a răspuns (pentru iurii75):

Nu crezi dar nici de cercetat nu ai făcut-o, nu-i așa?
Sunt mai multe motive(simbolistice, gramaticale și etimologice) pentru care YHWH este Domnul Isus(da, cu numele Isus). Dar na, presupun că nu știi nici de ce rupeau crengi evreii când urca Domnul Isus la Ierusalim.

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Dă o definiție mai clară a trinității.
Sunt trei persoane sau una. Sunt egale între ele sau nu? S.a.m.d.

| anonimg a răspuns:

Deoarece cuvintele din versetul menționat de tine sunt cuvintele Domnului Isus Hristos. El a fost mai înainte de Avraam. El este Îngerul de care vorbește Scriptura:
"Îngerul Domnului i S-a arătat într-o flacără de foc, care ieşea din mijlocul unui rug. Moise s-a uitat; şi iată că rugul era tot un foc, şi rugul nu se mistuia deloc." (Exod.3:2)

"Îngerul lui Dumnezeu, care mergea înaintea taberei lui Israel, Şi-a schimbat locul şi a mers înapoia lor, şi stâlpul de nor care mergea înaintea lor, şi-a schimbat locul şi a stat înapoia lor."
Domnul Hristos este Îngerul care S-a arătat în mai multe locuri în Vechiul Testament.
Dumnezeu Tatăl mărturisește despre Domnul Hristos:
"Şi din nor s-a auzit un glas care zicea: „Acesta este Fiul Meu preaiubit: de El să ascultaţi."" (Luca.9:35)
Domnul Hristos a spus: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine." (Ioan.14:6)
Nimeni nu poate cunoaște pe Dumnezeu Tatăl decât prin prin Domnul Hristos. El reprezintă caracterul Tatălui. Prin Isus Hristos au fost făcute toate lucrurile; inclusiv mântuirea noastră.
Cine nu iubește pe Fiul nu iubește nici pe Tatăl. Și cine urăște pe Fiul, urăște și pe Tatăl. Sfânta Treime reprezintă cele trei persoane ale dumnezeirii, și sunt strâns legate între ele ca scop. Relația noastră cu una dintre ele este imposibilă cât timp nesocotim relația cu celelalte două.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

3 persoane, o singura fiinta.
Da sunt egale in divinitate si diferite in relatia lor hipostatica.

Fiul se naste in eternitate din Tatal avand "chipul Tatalui" la perfectie, iar Sfantul Duh purcede de la Tatal in eternitate (adica nu are un moment in timp in care a inceput sa existe)
Trei persoane divine egale in dumnezeire si separate in proprietati hypostatice.

Si din nou, Ioan 1:1

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Și mai concret referitor la " relații hipostatice și proprietăți hipostatice"...

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Am spus. Reciteste daca nu ai inteles.
De asemenea Ioan 1:1 declara clar divinitatea lui Hristos

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Și am întrebat, la ce te referi, ceva mai concret la "proprietăți hipostatice". Nu există unitate în rândul trinitarienilor, fiecare are viziunea sa, de aceia te întreb - că să înțeleg exact ce crezi.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Proprietatile hypostatice sunt caracteristicile individuale a persoanelor treimice. Proprietatea hypostatica a Fiului este faptul ca e nascut in eternitate din Tatal. Proprietatea hypostatica a Sf. Duh este faptul ca purcede in eternitate din Tatal. Nu sunt singurele, sunt niste exemple, cele mai importante exemple.

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Poți explica cumva aceste afirmații? Ce înseamnă - purcede in eternitate din Tatăl și născut în eternitate din Tatăl?

| iurii75 a răspuns (pentru anonimg):

Deci sunt trei Dumnezei?

| iurii75 a răspuns (pentru h379m3973423):

Eu sa cercetez? De unde...
Nici cum nu reușesc să înțeleg trinitatea. Fiecare dintre voi o explică diferit și va contraziceți.
Tu cum înțelegi trinitatea?

| anonimg a răspuns (pentru iurii75):

Da, sunt trei Dumnezei. Dar propozitia are nevoie de completare. Pentru ca propozitia "Da, sunt trei Dumnezei" luata ca atare se poate intelege gresit caracterul si natura dumnezeirii. Iar completarea este aceasta: sunt trei Persoane cu pozitii diferite, unite perfect in acelasi scop si gand. De aceea cand ne referim la Dumnezeu putem sa ne gandim la Una dintre aceste Persoane sau chiar la toate Trei deopotriva. Singurul mijloc de comunicare intre noi si Dumnezeu Tatal este ce-a treia Persoana a dumnezeirii: Duhul Sfant. Fara Duhul Sfant omul nu are nicio legatura cu Dumnezeu Tatal sau cu Dumnezeu Isus Hristos. Prin Duhul Sfant Dumnezeu ne descopera pacatul si ne conduce la Domnul Hristos pentru iertare. Pentru ca fara Domnul Hristos este imposibil ca omul sa fie mantuit.

Uita-te peste aceasta cautare si vei intelege ca Scriptura vorbeste despre multe duhuri; ca Duhul Sfant este o Persoana; ca duhul omului reprezinta persoana individului; vei intelege ca una este Duhul lui Dumnezeu -cand se vorbeste desprea aceasta Persoana a dumnezeirii, si alta este duhul -cand se vorbeste despre persoana Domnului Hristos ("Indata, Isus a cunoscut, prin duhul Sau." (Marcu.2:8)
https://old.ebible.ro/......presie.php

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Isus nu e un alt Dumnezeu, El e același Dumnezeu care a dat legea lui Moise. Sfanta Treime este o învățătură centrala a creștinismului, și dacă o negi îți pierzi mântuirea, pentru ca noi suntem salvați de Isus Hristos, iar dacă noi nu credem ca El este Dumnezeu atunci Îi respingem darul vieții veșnice.Sunt multe dovezi în Biblie care susțin Sfânta Treime, uite de ex videoclipul asta:
https://youtu.be/AVQ-LAxOkMM
Ioan 14:9‭-‬10 Isus i-a zis: „De atâta vreme sunt cu voi și nu M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a văzut pe Mine a văzut pe Tatăl. Cum zici tu dar: ‘Arată-ne pe Tatăl’? Nu crezi că Eu sunt în Tatăl și Tatăl este în Mine? Cuvintele pe care vi le spun Eu, nu le spun de la Mine, ci Tatăl, care locuiește în Mine, El face aceste lucrări ale Lui.
Ioan 1:1‭-‬3‭,14 La început era Cuvântul, și Cuvântul era cu Dumnezeu, și Cuvântul era Dumnezeu.El era la început cu Dumnezeu. Toate lucrurile au fost făcute prin El; și nimic din ce a fost făcut n-a fost făcut fără El.Și Cuvântul S-a făcut trup și a locuit printre noi, plin de har și de adevăr. Și noi am privit slava Lui, o slavă întocmai ca slava singurului născut din Tatăl.
1 Ioan 5:7 Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul și Duhul Sfânt, și acești trei una sunt.
Dumnezeu a venit pe pământ, în corp de om, s-a lăsat batjocorit de propria sa creație, și a achitat plata în locul nostru, avem un singur Dumnezeu care ne iubește!

| iurii75 a răspuns (pentru anonimg):

Se vede că Pavel nu cunoștea aceste detalii și din această cauză afirma ceva ce te contrazice.
„Pentru noi este un singur Dumnezeu: Tatăl, de la care vin toate şi pentru care trăim şi noi, şi un singur Domn: Isus Hristos, prin care sînt toate şi prin El şi noi" (1 Corinteni 8:6) Cum de nu știa el că mai sunt doi "Dumnezei"?

| iurii75 a răspuns (pentru anonimg):

Apropo, e ceva nou că referitor la trinitate să se afirme că cei trei nu sunt egali că autoritate, putere...
De obicei trinitarienii neagă chiar că ar fi trei persoane deoarece astfel deja e contrazisă afirmarea Bibliei că este un singur Dumnezeu.

| h379m3973423 a răspuns (pentru iurii75):

Sfânta Treime este un termen ok în limba română. Este sinonim cu Dumnezeu, sau ar trebui să fie...

Elohim este Dumnezeu, sau mai corect spus Dumnezeire(/Sfânta Treime) așa cum noi suntem omenire. Elohim este Unul așa cum omenirea este una.

Cuvântul Elohim deși este plural este luat ca singular(așa cum "echipă" este la singular), cuprinde cel puțin 3 lucruri, în cazul nostru Persoane. De ce minim 3? Pentru că la evrei pentru a face plural trebuie minim 3 nu 2 cum e la noi. Ca exemple: la evrei spui eu și tu suntem(/sunt) eu; eu, tu și tu suntem noi. Un castron, două(/doi) castron, trei castroane. [Tot la evrei pentru a pune mărturie și mărturia să fie veridică este nevoie de 3 persoane, nu două. Sunt 4 evanghelii (și) ca să ne arate cu vârf și îndesat că Domnul Isus este Mesia.]
Dar cred că știai deja că Elohim este la plural din wikipedia, acum știi și cum e cu pluralul la evrei.

Ok, deci minim 3 Persoane. Care sunt acestea? Evident sunt Domnul Isus, Tatăl și Duhul Sfânt. Aceștia 3 reprezintă Elohim sau cum spunem noi în română Dumnezeu(care pentru mine este sinonim cu Sfânta Treime).

YHWH este Domnul Isus, Duhul Sfânt este... Duhul Sfânt și Tatăl este... Tatăl. Mda, numai YHWH a rămas ascuns pentru că evreii nu L-au primit, dar cei puțini ce L-au primit ne luminează și pe noi.

| anonimg a răspuns (pentru iurii75):

Dacă Duhul Sfânt nu este Dumnezeu, atunci cum poate cineva să efectueze un păcat împotriva a ceea ce nu este Dumnezeu? Păcatul este călcarea legii lui Dumnezeu; călcarea poruncilor.
"Cine Mă iubește, păzește poruncile Mele" spunea Domnul Hristos. Și dacă nu este Dumnezeu, cum poate atunci să dea niște porunci -si mai ales privitoare la închinare?
Versetul dat de tine nu se referă la faptul că doar Tatăl este Dumnezeu. Acolo nu spune că Isus Hristos nu este Dumnezeu. Isus Hristos este și Domn și Dumnezeu; este Acela care primește domniile și stăpânirile întregului univers, deoarece prin planul de mântuire S-a făcut vrednic de acestea: pentru că Domnul Isus a creat totul, și tot El a răscumpărat creațiunea pierdută prin uzurpare.
Dumnezeu este dragoste. Și martorii lui Iehova se vor bucura de dragostea lui Dumnezeu numai atunci când Îl vor accepta în viețile lor ca Domn, Mântuitor și Dumnezeu pe Isus Hristos, ca pe o Persoană egală cu Tatăl, vrednică de închinare. Pentru că dragostea vine numai prin Isus Hristos. Dragostea aceasta vine prin Isus Hristos dar și prin Duhul Sfânt. Dumnezeu Tatăl nu poate să fie iubit de oameni fără ca Isus Hristos să domnească peste inima și viața păcătosului.
În mijlocul martorilor lui Iehova nu există dragoste de Dumnezeu. Pentru ei, Iahve este o persoană dură la fel ca și Allah-ul musulmanilor. Ei nu caută oaia pierdută, ci se poartă cu ea mai rău decât necredincioșii. Și asta pentru că nu există dragoste. Fără Isus Hristos, și fără Duhul Sfânt, nimeni niciodată nu poate înțelege caracterul Tatălui. Isus Hristos este Acela care stă la ușă și bate. Nu este Tatăl, ci Isus Hristos. Sau am putea spune că este și Tatăl, și Isus Hristos, și Duhul Sfânt.
La botezul Domnului Hristos, Duhul Sfânt ca și Persoană a luat chip de porumbel, iar Tatăl a dat și El mărturie despre Fiul Său. Nu îngerii depun mărturie despre dumnezeirea lui Isus Hristos; ci a făcut acest lucru Cea mai înaltă autoritate: Tatăl ceresc. Și cine nu cinstește pe Fiul, nu poate cinsti nici pe Tatăl. Cât timp despuiem pe Domnul Hristos și pe Duhul Sfânt de autoritatea cărora Li Se cuvin, noi nu ne putem bucura de dragostea Tatălui, nici de mântuirea care ne-a adus-o prin Fiul Său. Evreii au respins dumnezeirea lui Isus Hristos și L-au condamnat tocmai pentru faptul că S-a făcut pe Sine Dumnezeu. Încăpățânarea oamenilor poate duce chiar până acolo. În zadar așteaptă evreii pe Mesia; El a venit și nu L-au cunoscut. Oricine deschide ușa inimii și Îl va primi, Îl va cunoaște. Numai atunci marama va fi ridicată. Altfel ne naștem și murim tot la fel cum ne-am născut. Natura umană păcătoasă lupta din răsputeri nu împotriva lui Dumnezeu Tatăl, ci împotriva lui Isus Hristos. Cu acest spirit ne naștem toți. Numai când Mântuitorul va fi cunoscut, atunci ne vom bucura de dragostea Lui: a Tatălui și a Fiului. El ne iubește; dar nu ne putem bucura de această dragoste dacă ne opunem Lui în mod continuu.
Îngerii au respins închinarea oamenilor; dar Domnul Isus Hristos nu a respins-o niciodată, deoarece El este una cu Tatăl în gând, în scop. El nu a fost creat de Tatăl, ci coexistă dintotdeauna la fel ca și Dumnezeu Tatăl. De aceea este și dumnezeu.

| iurii75 a răspuns (pentru h379m3973423):

Elohim este la plural, dar este pluralul maiestății. La fel la plural se adresau deseori regilor.
"Tot la evrei pentru a pune mărturie și mărturia să fie veridică este nevoie de 3 persoane, nu două. " - fie nu cunoști, fie minți intenționat, oricum adevărul este altul - Ioan 8:17, 18, BC: „[Isus le-a răspuns fariseilor:] În Legea voastră este... scris că mărturia a doi oameni este adevărată; despre Mine Însumi mărturisesc Eu, şi despre Mine mărturiseşte şi Tatăl, care M-a trimis".
Deci două persoane, nu trei.
Și în rest, cele trei persoane sunt egale că putere, autoritate, cunoștințe? Sunt toate fără început sau nu?

| iurii75 a răspuns (pentru anonimg):

"spunea Domnul Hristos. Și dacă nu este Dumnezeu, cum poate atunci să dea niște porunci -si mai ales privitoare la închinare?" - de fapt a recunoscut că nu vorbea și învață de la sine ci cum l-am învățat Tatăl. Nu fac nimic de la Mine Însumi, ci vorbesc după cum M-a învăţat Tatăl Meu. Cel care M-a trimis este cu Mine; El nu M-a lăsat singur, pentru că totdeauna fac ce-I este plăcut" (Ioan 8:28, 29).

"Versetul dat de tine nu se referă la faptul că doar Tatăl este Dumnezeu. Acolo nu spune că Isus Hristos nu este Dumnezeu. " - de fapt spune clar, un singur Dumnezeu, și îl diferențiază pe Isus de acest singur Dumnezeu.

În mijlocul martorilor lui Iehova nu există dragoste de Dumnezeu. Pentru ei, Iahve este o persoană dură la fel ca și Allah-ul musulmanilor. Ei nu caută oaia pierdută, ci se poartă cu ea mai rău decât necredincioșii. " - o afirmație lipsită de temelie, sau mai degrabă pe temelia prejudecăților.

"L-au condamnat tocmai pentru faptul că S-a făcut pe Sine Dumnezeu." - nici o dată na afirmat aceasta Isus. Tot timpul spunea că este fiul lui Dumnezeu.

" ca pe o Persoană egală cu Tatăl, " - deja te contrazici singur. Mai înainte afirmau că nu sunt egali. Până la urmă, sunt egali că putere, autoritate, cunoștințe sau nu?

"nu a fost creat de Tatăl, ci coexistă dintotdeauna la fel ca și Dumnezeu Tatăl. " - ce înseamnă în viziunea ta " întâiul născut"?

| h379m3973423 a răspuns (pentru iurii75):

Da, așa este, am generalizat acolo. Femeia și bărbatul(căsătoriți) se iau ca unul. "Doi sau trei martori" dacă vin 3 bărbați cu soțiile lor(și ele martore la cele întâmplate) să pună mărturie, câți martori se iau în calcul? 3. A fost un exemplu pe care l-am generalizat, mea culpa.

| iurii75 a răspuns (pentru h379m3973423):

Și referitor la ultimele întrebări?

| h379m3973423 a răspuns (pentru iurii75):

Păi nu?
Ppa eu cu tine și cu pastorul Xulescu suntem pe altă planetă, reprezentăm omenirea pe acea planetă. Toți funcționăm pe aceleași principii, toți 3 vrem să ducem planul pentru planeta respectivă la bun sfârșit, dar suntem persoane distincte. Toți 3 suntem una acolo.

| iurii75 a răspuns (pentru h379m3973423):

Mai bine le repet.
Și în rest, cele trei persoane sunt egale că putere, autoritate, cunoștințe? Sunt toate fără început sau nu?