| abYgai a întrebat:

E adevarat ca Maria a mai avut copii dupa ce la nascut pe Isus?

Răspuns Câştigător
| iurii75 a răspuns:

Mat. 13:53–56, BC: „După ce a terminat Isus pildele acestea, a plecat de acolo. Şi venind în patria Sa, El a învăţat pe oameni în sinagoga lor, încât ei erau uimiţi şi ziceau: «De unde are El înţelepciunea şi minunile acestea? Oare nu este El fiul tâmplarului? Nu se numeşte mama lui Maria? Şi nu sunt fraţii [în greacă adelphói] Lui, Iacov, Iosif, Simon şi Iuda? Şi surorile [în greacă adelphái] Lui nu sunt toate printre noi?»" (Având în vedere aceste versete, era Isus singurul fiu al Mariei sau ea avea şi alţi fii şi fiice?)
Mar. 3:31–35, BC: „Atunci au venit mama şi fraţii Lui şi, stând afară, au trimis să-L cheme. Mulţimea stătea în jurul Lui, când I-au spus: «Iată, mama Ta şi fraţii Tăi sunt afară şi Te caută». El le-a răspuns, zicând: «Cine este mama Mea şi fraţii Mei?» Apoi, aruncându-şi privirile peste cei care stăteau împrejurul Lui, a zis: «Iată mama Mea şi fraţii Mei: căci oricine va face voia lui Dumnezeu, acela Îmi este frate, soră şi mamă»". (Aici se face o distincţie clară între fraţii carnali ai lui Isus şi fraţii săi spirituali, discipolii săi. Nimeni nu susţine că prin cuvintele „mama Ta" nu s-a făcut referire la Maria, ci la altcineva. Atunci ar fi raţional să credem că prin cuvintele „fraţii Tăi" nu s-a făcut referire la fraţii săi carnali, ci, probabil, la nişte veri? Când se face referire la alte rude, nu la fraţi, este folosit alt cuvânt grecesc [syggenón], de exemplu în Luca 21:16.)

40 răspunsuri:
| danut a răspuns (pentru iurii75):

Esau totusi Dumnezeu a respectat hotararea dintre frati.

| iurii75 a răspuns (pentru danut):

Scuze, dar nu mai înţeles. Doar precizasem care Iacov. Întrebam de familia lui Iacov, de fiii lui.

| danut a răspuns (pentru iurii75):

Ruben fiul Lei (Lea).

| iurii75 a răspuns (pentru danut):

Dar după teoria ta ar reeşi că şi Iosif, fiul Rebecăi este întâiul născut al lui Israel.

| danut a răspuns (pentru iurii75):

Nu este vorba de teorema mea deoarece nu sunt un cercetator in genealogia biblica ci sunt specialisti care fac lucrul acesta. In calcul s-au luat si documente ebraice, ex biblice care spun ca Maria, mama lui Isus Hristos era de obarsie nobila, chiar de un nivel de genul unei printese, nu o oarecare. Problema este ca nu am acces la documentele respective fapt pentru care nu ma pot lansa mai mult in discuti.

| marYmaraYa a răspuns (pentru MetallZuZ):

Bine ca esti tu desteapta, dar daca asa stii tu ca se scrie nu inseamna ca e chiar asa

| iurii75 a răspuns (pentru danut):

În prezent este geva de genul acesta, dacă mama e evreică - şi copii sînt chiar dacă tatăl nu e, şi invers. Cronologia biblică însă e după taţi. În cazul lui Isus ambii erau descendenţi ai lui David, deci nu putea obiecta nimeni.

| danay72 a răspuns:

Da,Isus a fost primul copil al Mariei apoi impreuna cu Iosif au avut fii si fiice.

| milan9 a răspuns:

Scuze pentru redundanţă, dar văd că aici se pierde in vedere realitatea...

Expresia «întâiul născut» nu înseamnă numaidecât că trebuie să presupunem şi existenţa altora născuţi ulterior (al doilea, al treilea etc).
Acesta este un fel de a vorbi al Vechiului Testament, unde «întâiul născut» se numeşte cel ce deschide întâi pântecele, indiferent dacă va mai avea şi alţi fraţi sau nu (Ieş. 13, 2) şi unde adeseori numeralul cardinal (1, 2, 3 etc.) este înlocuit ori întrebuinţat amestecat cu cel ordinal (întâiul, al doilea, al treilea). Ebraismul acesta a intrat şi în felul de vorbire al Noului Testament. In cazul de faţă «întâiul născut» înseamnă «unul născut», în sens de «unicul născut».

Alt înţeles este exclus, deoarece, dacă într-adevăr Iisus ar mai fi avut şi alţi fraţi naturali (fii ai Mariei) n-ar fi lăsat-o pe Maica Sa în grija unui apostol, ci în grija vreunui frate al Său. In citatul al doilea, se spune de „fraţi" şi de „surori" ai Domnului. „Fraţii" sunt chiar amintiţi cu numele şi sunt în număr de patru, iar „surorile" (la plural) trebuie să fi fost cel puţin două. In Sfânta Scriptură sunt amintiţi de mai multe ori (vezi Matei 12, 47-50, Marcu 3, 31; Luca 8, 19; Ioan 2, 12; 7, 3; Fapte 1, 14; I Cor. 9, 5; Gal. 1, 19). Ei însă în nici un caz nu au putut fi fraţi naturali ai lui Iisus Hristos şi fii ai Mariei, mama lui Iisus, pentru că:

1. După o veche şi unanimă tradiţie, Maria, mama lui Iisus, a rămas după naştere fecioară, aşa cum a fost prefigurată în vedenia Proorocului Iezechiel (44, 1-3).

2. Mama acestor aşa-zişi fraţi ai Domnului este o altă persoană decât Fecioara Maria, căci este numită în Sfânta Scriptură Maria sau cealaltă Marie (adică deosebită de Maria, Maica Domnului, şi de Maria Magdalena) sau sora mamei Lui, Maria lui Cleopa, fiind amintită chiar alături de Maica Domnului şi în apropierea ei.

3. Cine crede in sfanta Evanghelie si cine cunoaste sfanta Evanghelie stie bine ca Iisus Hristos nu a fost fiul lui Iosif, dar, pentru ca a crescut in casa
lui Iosif, lumea asa il cunostea si asa ii zicea : "fiul lui Iosif" sau fiul "teslarului". Tot asa cum Iosif nu a fost tatal lui Iisus, tot asa Iacob, Iosi, Simon, Iuda nu au fost fratii Lui.

4). Mama acestor aşa-zişi fraţi ai Domnului este o altă persoană decât Fecioara Maria, căci este numită în Sfânta Scriptură Maria sau cealaltă Marie (adică deosebită de Maria,
Maica Domnului, şi de Maria Magdalena) sau sora mamei Lui,
Maria lui Cleopa, fiind amintită chiar alături de Maica Domnului şi în apropierea ei.

5). Cine crede in sfanta Evanghelie si cine cunoaste sfanta Evanghelie stie bine ca Iisus Hristos nu a fost fiul lui Iosif, dar, pentru ca a crescut in casa
lui Iosif, lumea asa il cunostea si asa ii zicea : "fiul lui Iosif" sau fiul "teslarului". Tot asa cum Iosif nu a fost tatal lui Iisus, tot asa Iacob, Iosi, Simon, Iuda nu au fost fratii Lui.etc.

| milan9 a răspuns:

Trebuie să ţinem cont că peste tot în Orient, dar în special la iudei, cuvântul "frate" se întrebuinţa şi în înţeles mai larg, de "văr" sau de alte rudenii mai apropiate sau mai îndepărtate, ca de exemplu la Facere (13, 8), unde Avraam îl numeşte pe Lot "frate", deşi îi era numai nepot de frate (Fac. 11, 27), trebuie să admitem că şi „fraţii Domnului" au fost - probabil - veri ai lui Iisus, dar nu veri primari, pentru că deşi mama lor este numită "soră" a Maicii Domnului (Ioan 19, 25), ea nu putea să fi fost soră bună a acesteia, deoarece purta acelaşi nume cu Maria, şi foarte rar se obişnuia în vechime ca
două surori sau doi fraţi să poarte acelaşi nume.

Ci cuvântul "soră" trebuie să aibă aici, de asemenea, înţelesul de vară, probabil vară primară de gradul al 2-lea. In acest caz, fiii ei, numiţi „fraţii Domnului", ar putea fi cel mult veri secundari ai lui Iisus Hristos.