NOname
Întrebare recomandată | NOname a întrebat:

Sunteţi de acord cu predarea religiei în şcolile din România în forma ei actuală?
"Școala trebuie să-i învețe pe elevi CUM să gândească nu CE să gândească și mai ales trebuie să-i încurajeze să pună întrebări inclusiv despre religie și credință.
Deoarece credința în Dumnezeu și religia joacă un rol important în viața majorității românilor, subiectul prezenței religiei în școlile publice este intens dezbătut, de multe ori haotic.
Încercăm să aducem structură argumentației, punctând considerentele legale și morale care ne fac să respingem actuala formă de predare confesională.
Forma actuală a Legii Educației Naționale este dezamăgitoare pentru că nu permite cetățenilor să aibă un rol activ cu privire la una dintre libertățile fundamentale ale omului, libertatea de credință.
Susținem importanța prezenței religiei în educație dar suntem ferm împotriva prezenței bisericii în scoală.
Asociaţia Secular-Umanistă Din România."
http://youtu.be/E6ythVfTWJ8
Care dintre opţiunile prezentate în materialul video aţi bifa-o voi personal?

112 răspunsuri:
| sublime89 a răspuns:

Doar istoria religiilor trebuie predata in scoli. Si predata intr-um mod obiectiv. Toate religiile lumii sa fie prezentate la fel, dpdv istoric. Niciun alt mod de predare a vreunei religii, mai ales sub forma de indoctrinare, nu-si are locul in scoala. Relgiile au avut rolul lor important in istoria omenirii, deci e normal sa le abordezi la ore. Si elevul, daca vrea, sa-si aleaga el una, care i se pare lui mai potrivita. Dar preferabil ar fi ca profesorul sa predea materia intr-o maniera sceptica, in asa fel incat elevii sa-si dea seama care a fost originea religiilor, si ca nu sunt dovezi in favoarea lor. Dar bineinteles, decizia sa fie doar a lor, daca vor sa creada intr-o religie sau nu.

| olarubianca a răspuns:

Eu sunt in clasa a8-a si nu sunt de acord cu asta. Mie, profesorii de religie imi baga efectiv pe gat numai DUMNEZEU DUMNEZEU DUMNEZEU si se comporta ca si cum noi nu am avea o parere, iau pe de-a gata faptul ca noi credem in El, dar jumatate din clasa noastra nu mai crede de mult, si majoritatea si-au pierdut credinta datorita aberatiilor spuse de profesori.

| taximetristul a răspuns:

Predarea obligatorie a istoriei religiilor.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu sunt de acord. as fi de acord doar cu Istoria Religiilor predata de oameni specializati ca urmare a unor studii aprofundate.

| Mikhtarian a răspuns:

Eu personal,as alege sa se predea o religie ambientala.
Incepand de la crestinism,pana la islamism / budism etc.
De ce? Asa copilul intelege singur rolul fiecarei religii,si ce isi doreste fiecare de la o persoana, si persoana de la religie.
Si ca prin urmare, copilul e singurul care isi alege religia, care simte ca e adevarata pentru el.
Liberul arbitru, nu?

| MMihai a răspuns:

Nu am răbdare să văd toată aia!

Religia trebuie scoasă din școli și gata!

| Miauti a răspuns:

As fi de acord daca s-ar face toate religiile lumii sau istoria religiilor.

| HueyFreeman a răspuns:

In 11 de facut religie la scoala azi (cica) am facut prima ora despre islamism...tocmai cand se termina scoala. O ora despre mozaism si am stat vreo 5 ore la lectia care era dedicata crestinismului (nu ca in restul anilor am fi facut altceva). In 11 ani am facut 2 ore in care s-a vorbit despre alte relig... adica despre celelalte religii monoteiste. Foarte faina aceasta "istorie a religiilor" care cica se preda.

| contαbαndonαt a răspuns:

-Multi confunda "cum sa gandeasca" cu "ce sa gandeasca".

-„trebuie să-i încurajeze să pună întrebări inclusiv despre religie și credință. "
Imposibil, deoarece sunt constienti de faptul ca daca ar proceda asa planul lor de a-i subjuga/domina/inrobi pe cei slabi (cei creduli si usor naivi) s-ar duce de rapa.Si "noi" (episcopii, preotii, arhiepiscopii etc.) nu am vrea asa ceva! nu, nu, nu.

-Cat despre video, participarea la orele de religie trebuie sa fie optionala (nu cu acordul parintilor, nici a scolii si cu acordul copilului...ca el (copilul) sa poata alege pentru el daca vrea sau nu sa participe la acea ora).

| milan9 a răspuns:

Prezenţa educaţiei morale în şcoala nu poate fi decât benefica…

Ora de religie presupune în primul rand educaţie morală şi mai puţin prezentare a unui specific dogmatic. Cel puţin, aşa cum ştiu din toate sursele pe care le am, cam pe această educaţie morală se insistă cel mai mult.

Eficienţa educaţiei morale nu constă atât într-o asimilare a unei culturi generale, cât mai ales în punerea în discuţie a temelor morale generale, practice şi esenţiale pentru echilibrul psiho-fizic al persoanei umane...

Fiecare elev, aflat în plin proces de formare a personalităţii, are nevoie şi de repere morale sănătoase, sau în primul rând de repere morale, de o învăţătură morală – constructivă pentru spiritul său tot la fel cum pentru metabolismul său, eficiente şi vitale sunt necesităţile sale nutritive.

| milan9 a răspuns:

Se face abstracţie, uneori cu rea-voinţă de rolul complementar al fiecărui factor venit în serviciul educaţiei morale şi al formării.

Se "lucrează" mult la diminuarea importanţei celor mai importanţi factori de educaţie (familia şi şcoala), probabil după modelul american (în care familia nu-şi mai poate educa principial proprii copii fără teama de a fi decăzuţi din drepturile părinteşti- deocamdată cazul Statelor Unite);

Prezenţa spiritualităţii în şcoală este cu atât mai necesară cu cât condiţiile societăţii o cer chiar şi în mod tacit. Relevante în acest sens sunt tarele morale care se cer remediate: influenţele non-educative ale mass-mediei, avalanşa de provocări ale imoralităţii, viciilor în general, ale pierderii diferitelor valori spirituale şi general umane, ale pierderii interesului pentru asumarea responsabilităţilor multiple ale vieţii, etc...

| BlackSulphur a răspuns (pentru milan9):

Invatatura morala nu se trage din religie, ci ar trebui dictata de individ. Ar trebui cel mult influentata de parinti in copilarie.
Religia nu preda moralitate in scoli. Din cate am analizat, este un program de indoctrinare, deoarece tot incearca sa convinga copilul ca exista dumnezeu. Lectiile de moralitate lipsesc din programa. Mai multa moralitate am invatat la orele de matematica, sincer, de la profesor!

P.S.: De asemenea, metabolismul este tot unic, difera de la om la om. Nu poti face o matrice a unui program care sa functioneze perfect pentru toti.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Mi se pare foarte plictisitor să citești toată chestia aia. Oricum, n-am avut de ales...
Sunt de acord cu predarea istoriei religiilor în școli.

| milan9 a răspuns (pentru milan9):

În programă există şi lecţii de morală, şi lecţii de istorie sau istorie a religiilor, şi sunt chiar mai multe pentru fiecare an în parte (în special la liceu)...

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sunt de acord cu predarea religiei dar nu sunt de acord cu bagarea in cap saracilor copii tot felul de dogme false sau lucruri prostesti!
Oricum religia nu este obligatorie dupa cate stiu! Daca nu te declari crestin poti renunta la religie!

| Ben00 a răspuns:

100 de procente.In scoala nu se poate baga nimic in cap cu de-a sila. Ca dovada rezultatele de la bac. Daca profesorii nu le pot inocula matematica sau limba romana, care se predau mai dur, cu atat mai putin religia, care se preda foarte liber, notele fiind mai mult stimulente decat instrumente coercitive. Nu te ingrijora prea mult de asta. Sunt sigur ca videochatul, alcoolul sau homosexualitatea te ingrijoreaza mult mai putin decat religia, marele pericol.

NOname
| NOname explică (pentru milan9):

Milan, zău aşa, ţi se pare că morala biblică este perfectă, încât să fie benefic să intoxicăm cu ea copiii?

- http://i.imgur.com/VTHhXbC.png

Am văzut boschetari mult mai morali decât personajele biblice. Poate acea morala era bună acum câteva sute sau mii de ani, dar cum am evoluat şi nu mai suntem nişte sălbatici (mă rog, nu toţi), Biblia mai mult ne trage în jos (şi) din punct de vedere moral.

Ar cam fi timpul să ne desprindem uşor-uşor de trecutul barbar şi de basme şi, chiar dacă să învăţăm religia, să o facem în calitate de observatori, cât se poate de obiectiv şi detaşat şi să fie Istoria religiilor, nu ortodoxism, căci îndoctrinarea religioasă nu e bună, în special pentru copii.

- http://youtu.be/Hs7CfjmDTgA
- http://youtu.be/8Eam-z1bwrk

- http://www.tpu.ro/......ina-3.html

| thealchemist a răspuns:

L-am mai trimis odata dar a fost sters, nu stiu de ce:
"Romania e o tara asa de patetica la ora actuala pentru ca in locul credintei a fost promovat "materialismul stiintific" timp de 45 ani.
nici dupa 90 nu s-a schimbat prea mult, orele de religie in scoala nu au nimic de a face cu religia, arata de fapt gradul de incultura al celor care termina teologia astazi. ar fi nevoie de o petitie care sa ceara profesori de calitate nu una care sa critice studiul religiei in sine.

p.s.: acum imi dau seama de ce ai tendinta sa vezi peste tot crestini care te dusmanesc, pentru ca tu esti in primul rind dusmanul lor, si anume in mod activ si direct, vrei sa nu mai studieze nimeni religia si sa fie toti ca tine, plina de ura si sigura de superioritatea ta."

| thealchemist a răspuns:

Sau poate ca tu ai cerut sa fie sters, desi nu-mi dau seama cum se poate asa de repede.
dar asta pina la urma nu face decit sa-mi confirme parerea.

| LegionarulRoman a răspuns (pentru NOname):

Aha, deci aproape 2000 de crestinism si valori similare la daci nu sunt urme clare pe unde am putea calca? Bravos!

Marii istorici romani(printre care Nicolae Iorga sigur iti sugereaza ceva) au considerat mai mult ca necesara predarea religiei(si nu a oricarei religii, ci a celei nationale-ortodoxia) pentru dezvoltarea morala si mai mult, spirituala! Prin istoria religiilor nu rezolvam decat dezbinare religioasa, sicretism... bullshit! De parca nu suntem deja pilaf din punct de vedere mental!

Pe mine m-a ajutat foarte mult predarea ortodoxiei in scoala mea si nimeni nu se poate plange ca profesorul a fost vreun "tiran "!

Un interviu foarte interesant :http://www.familiaortodoxa.ro/......u-complet/


Sin in final, putina lirica:

Aici comiţi omor barbar
gen „Conan"
dar scapi cu suspendare, că ai mare cont bancar
sau eşti mai sărman ca un orfan african
şi tremuri ca trancanu' la răcanul adus cu arcanul
De unde atât lux static ca în Vatican
şi de noi ai zice că suntem numa-n Ramadan
şi juma' din copiii de pe glob sunt robi
muncind pentru nababi snobi
Cum să aprob caractere mai slabe ca puii de Crevedia
ce ne cerşesc simpatia?
Timp în care tot profită de reveria ce a cuprins România
amestecând cuvântul cu erezia, democraţia cu tirania, adevărul cu fantezia
şi ar fi schimbat şi ortodoxia cu mistria, calculând cu geometria
cum poţi pune casa pe roţi, dar neştiind cum poţi să îi muţi temelia
Ce zidesc ei nu rezistă deloc
ca nişte castele făcute din nisip sau cărţi de joc
Vor fi iar şterşi de foc venind din cer
traficanţi de plăceri şi alţi participanţi la flagel
Că nu e de-ajuns să te-nfiori de la diori
mii de tonuri de culori, sau acorduri de viori
îţi trebuie dragoste, dar când e cu forţa e viol, adică frică
şi restul-s bozgori, evrei şi ciori
Că asta vor, să ne dezbine
tocmai de-asta pozează în ambasadori, poţi să vezi bine
că tineri, bătrâni, romi, români
şi-au luat stăpâni mercenari păgâni
care nu dau doi bani pe nimeni
Zi-mi cine, cine-şi iubeşte ţara ca mine?
Mureşanu' a zis-o bine
Mihai, Ştefan, Corvinii, îngroapă sub istorie epigonii de azi
care ne fac, pe toţi, să ne simţim ca-n Alcatraz
Prin ce fac, mă simt mic
dar când văd ce faceţi voi, vă zic:
NU REPREZENTAŢI NIMIC
cu vanitate şi gândire foarte raţională
dar fără spirit sau identitate naţională
Suntem un ghimpe pentru FMI, e limpede
că ai mai multe şanse să te ridici cu un scripete
Când corporaţiile câştigă teren la propriu
şi fac războaie pentru gaz, petrol sau opium
Deschide-ţi sufletul şi deschide-ţi ochiul
marile puteri fac totul în interes propriu
săracia Indiei, dispariţia Palestinei, tragedia Siriei, inaniţia Argentinei
Uită-te la ce a făcut Chevron în Ecuator
înainte să ceri avize, piratule vânzător!
Exact la fel şi în Brazilia, bulangii
deversând accidental în ocean mii de barili
iar noi riscăm rezervele de apă dulce
atuncea când o să le permitem să distrugă Tulcea
pentru gaze de şist, lumea tace din plisc
nu vrea să afle de risc
şi-i cât se poate de trist
aur plus cianură egal ură
otrăvind natura umană şi vegetală în egală măsură
şi toate astea pentru confort
ca şi cum poţi face ceva bun şi durabil fără efort
Tu poţi să te scarpini după ceafă ca Păcală
pipăindu-ţi burta goală
că-ţi cânt de plictiseală
Îmi ţii morală, cardeală banală de vară
că-s conspiraţionist, e doar patriotism
dar tu o arzi cam sionist
Înainte credeam că nu vezi, cu timpu'
am văzut că nu vrei să accepţi un adevăr simplu
o să îl găseşti în carte
nu pe Lună sau pe Marte
nu într-o lună sau în ani
Te mântuieşte, dar te dai la o parte
de gânduri deşarte, ce aprobate deja
te despart de har, te împing foarte departe
în spate, până la pacate de moarte
frate, că ai demnitate de român
trădat pe o sumă de bani, dator la banci, o sută de ani de acum
Ai probleme de toate tipurile
şi liderii iţi cer mai multă putere să le rezolve, chipurile
de parcă nu le-ai ştii tertipurile şi trucurile
doar că tu tot speri că or să se-ndrepte lucrurile
Două mii de ani de creştinism şi valori similare la daci
sunt urme clare pe care să calci
Că nu poţi ştii concret
ce-i corect din ce-i pe net,
dar dacă vrei să retuşezi un autoportret
ăsta-i mediul perfect
asediul cu efect întârziat în intelect
iluzia că n-ai defect
fiindcă în faţa Lui nimeni nu-i fără greşeală
şi mândria vine prima, frate, fără îndoïală.


Cedrea-Identitate

NOname
| NOname explică (pentru thealchemist):

Nu ştii de ce?!
Pentru atacurile la persoană, nesimţire şi aberaţiile calomnioase, evident.

Mersi pentru complimente, thealchemist, cu care văd că tot insişti. Foarte creştineşte din partea ta.

Vă este greu, unora, să vă rezumaţi la a răspunde la întrebări, fără să jigniţi?
De ce mereu căutaţi cearta şi după vă victimizaţi şi pozaţi în îngeraşi?
Halal morala creştină!
Puţină Educaţie nu v-ar strica!

NOname
| NOname explică (pentru LegionarulRoman):

LegionarulRoman: "Pe mine m-a ajutat foarte mult predarea ortodoxiei in scoala mea...".

Da, se vede. Te-ai ţicnit de tot în fanatismul tău.
Rămâi în obsesia ta, de ţi-e atât de dragă, dar nu-i îmbolnăvi şi pe alţii! Societatea mai are nevoie şi de oameni întregi la cap.

| мιнαɛℓα36 a răspuns:

Claaar istoria religiilor in scoli! As semna oricand pentru asta!

| мιнαɛℓα36 a răspuns (pentru MMihai):

Religia nu trebuie scoasa din scoli, Mihai!
ASUR nu lupta pentru scoaterea religiai din scoli, ci pentru predarea ei intr-un mod corect, eliminarea indoctrinarii!
"Pentru binele copiilor noștri, este momentul să introducem Religia în Educație și să scoatem Biserica din Școală!"

http://www.contributors.ro/......-in-scoli/

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Scoala nu a invatat niciodata elevii cum sa gandeasca. De pe bancile facultatii (daramite a scolii) ies tineri care habar n-au sa faca nimic in realitate, motiv pentru care nici nu-si gasesc de munca. Stiu asta pentru ca si eu am trecut prin asa ceva recent.
Profesorii predau la plesneala si fara a da prea multe explicatii din viata de zi cu zi (asta daca cumva apuca sa termine de predat pentru ca de regula nu termina toata materia).
Legea invatamantului in vigoare nu asigura oamenilor un minim de bun simt de educatie financiara, daramite cum sa gandeasca. Programa este supraaglomerata cu tot felul de tampenii care mai de care mai nefolositoare, nu se studiaza pe profil asa ca in strainatate ci se aplica metoda ''indesarii'' in capul elevilor/studentilor a inculturii generale.

Ca sa nu mai lungesc vorba :

- religia trebuie predata in scoli dar nu in forma actuala si nu mai departe de scoala primara (pentru ca exista si alte prioritati mai importante)
- la liceu, nu exista niciun motiv realist pentru care sa existe mai mult de 7 materii (care sa varieze in functie de profil).
- 10 clase de scoala sunt de ajuns, 12 clase inseamna pierdere de timp si viata. Doi ani de liceu sunt extra-suficienti.
- In facultate (pentru cine ajunge acolo) trebuie sa se faca 50% teorie si 50% practica efectiva (nu seminarii, practica pe piata muncii cu contract de practica obligatoriu si cu examen la final)

NOname
| NOname explică (pentru мιнαɛℓα36):

Foarte adevărat:

"Pe lângă problema manualelor de religie prezentată pe larg cu alte ocazii, devine îngrijorător felul în care unii dascăli de alte discipline fac prozelitism creștin ortodox la orele lor, încălcând deontologia profesională şi consensul ştiinţific, aducând explicaţii medievale unor fenomene naturale. Astfel, copiii sunt învățați că secetele sunt produse de un Dumnezeu răzbunător pe oamenii care nu-l iubesc suficient. Același Dumnezeu este gata să-l condamne pentru eternitate pe copilul care duminica merge la cinema. Cea mai îngrijorătoare este intoleranţa cu care sunt privite persoanele de alte credințe religioase sau ateii precum și atitudinea paternalistă față de știință care este "bună" doar dacă nu contrazice dogma creștină, în caz contrar este "satanică". În această săptămână, presa a ajuns în posesia unor materiale audio foarte relevante pentru situațiile de mai sus [1]. Au fost semnalate numeroase alte exemple de catehism ortodox crâncen care, dacă sunt văzute prin prisma manualelor de religie confesionale, ne zugrăvesc o imagine sumbră de intoleranță religioasă [2].

În astfel de condiții, ne întrebăm cât de pregătiţi vor fi elevii români să facă faţă marii competiţii globale când ei învaţă la şcoală că oamenii de alte religii sau cei fără vreuna sunt imorali şi nedemni de încredere?

Cât de benefică va fi relaţia cu sud-americanul catolic căruia îi vindem automobile dacă profesorul de religie îl descrie ca papistaș, membru al unei turme rătăcite? Cât de fructuoase vor fi schimburile culturale cu scandinavul ateu pe care profesorul îl zugrăvește ca adept al Satanei? Cât de xenofob și intolerant va deveni copilul nostru față de imigrantul musulman care fuge tocmai de fundamentalismul din propria țară dacă Ministerul Educației nu se îngrijește ca fenomenul religios să fie prezentat echilibrat, fără ore de cateheză în școlile publice?"

| Mădă0611 a răspuns:

Nu e frumos sa incep cu "eu", dar eu sunt rea cand vine vorba de lucruri de genul, daca observ ceva http://i.imgur.com/i2RqmmT.jpg si vad ca nu e bine, spun, fara sa ma agit, daca lumea nu ma baga in seama, oky doky, mergeti inainte pana picati, si daca trec pe acolo, sa nu indrazneasca sa imi ceara ajutorul, asa ca, sa fie religie in scoli, ortodoxism (aici ar fi link-ul cu popa care nu simte ca se misca, deci Pamantul sta pe loc, Soarele invartindu-se in jurul lui, de fapt tot Universul http://vimeo.com/67621971 >:)), cine vrea copii sanatosi, sa mearga in tari sanatoase. As fi impotriva, dar de ce sa lupti cu cineva pentru a-i ajuta pe cei dragi lui? Ntz ntz ntz.

| Igama a răspuns:

Sunt clasa a 12-a si sunt de-acord cu asta

NOname
| NOname explică (pentru Mădă0611):

Simpatică, ca de obicei, şi pusă pe şotii. :))

...
De ce? Măcar pentru că problemele din ţară (create şi de acest aspect) se răsfrâng şi asupra ta, iar copiii de astăzi (poate) îţi vor plăti mâine pensia.

Oricum, apreciez ironia şi frumoasele imagini care m-au vrăjit.
http://vimeo.com/67621971
M-am lăsat absorbită de Univers. Spectaculos!

NOname
| NOname explică (pentru Igama):

Ca să nu existe o confuzie, Anamaria:
Eşti de acord cu forma sub care se predă "religia" momentan sau eşti de acord cu materialul video şi părerea celor de la ASUR?