anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Imi dati si mie niste detalii despre terapia aba? adica in ce consta? pe internet nu gasesc mare lucru...si ma gandeam poate a trecut cineva prin asta sau are experienta in domeniu.merci:*

Atenţie! Problemele de natură medicală sunt probleme serioase care necesită asistenţă/consult specializat. Sugestiile date de utilizatorii TPU au doar o valoare orientativă şi în nici un caz nu exclud consultul profesional medical. Prin urmare vă recomandăm să apelaţi la personal medical specializat atât pentru diagnosticare, cât şi pentru tratament.
Răspuns Câştigător
| bombo9 a răspuns:

Terapia este o abordare stiintifica a intelegerii comportamentului si a modului in care acesta poate fi afectat de catre mediul inconjurator.

Comportamentul se refera la toate actiunile si abilitatile unei persoane
naliza stiintei comportamentale se bazeaza pe legi generale, legate de modul in care functioneaza comportamentul si de modul in care se produce procesul de invatare. De exemplu, un principiu al analizei comportamentale este o intarire pozitiva a lucrului respectiv: cand un comportament este urmat de o "recompensa", acel comportament are sanse sa fie repetat.

Datorita zecilor ani de cercetare, domeniul analizei comportamentale a dezvoltat multe tehnici care ajuta la inmultirea comportamentelor folositoare, si a redus numarul celor care perturba procesul de invatare.

Analiza comportamentala aplicata (ABA) inseamna folosirea acestor tehnici si principii pentru a aborda probleme importante din punct de vedere social si pentru a determina o schimbare majora de comportament.


Cine poate beneficia de ABA?

Metodele ABA au fost folosite cu succes de multi elevi de varste diferite, cu sau fara dizabilitati in diverse contexte. La inceputul anilor '60, analistii comportamentali au inceput sa lucreze cu copii mici cu autism si tulburari asemanatoare.

De atunci, o gama larga de tehnici ABA au fost dezvoltate pentru construirea abilitatilor folositoare in randul elevilor cu autism de toate varstele. Acele tehnici sunt folosite: in situatii structurate (cum ar fi instruirea formala in salile de clasa), in situatii de zi cu zi mai "naturale", dar si in instruirea fata in fata si de grup.

Acestea sunt folosite pentru a dezvolta abilitati de baza precum privitul, ascultatul si imitarea, precum si abilitati complexe precum cititul, conversatia si intelegerea perspectivei altora.

Copiii peste 4 ani invata lucruri precum abilitati sociale mai bune, anumite abilitati academice si mai important, abilitati de viata. In adolescenta acesti copii invata abilitati de autoajutorare, cum ar fi sa stie sa faca cumparaturi, sa ia autobuzul si sa tina curat si ordine in casa. Pe scurt, ei pot, in multe cazuri, relativ independenti si nu trebuie sa traiasca in institutii specializate.


Situatia copiilor cu autism din Romania

In Romania, soarta copiilor cu autism este pecetluita de nestiinta, ignoranta si indiferenta. Putin specialisti stiu sa diagnosticheze aceasta afectiune, centre pentru recuperare si educarea acestor copii sunt foarte putine, iar terapiile considerate eficiente sunt foarte scumpe.

Terapia de recuperare ABA este pe cat de complexa, pe atat de scumpa, adica lunar pentru un copil cu autism trebuie alocat un buget de 1000-2000 euro.