| SaveTheNature a întrebat:

SERIOASA! Va rog sa imi dati niste. sfaturi, pareri.-mai ales cei care se pricep si la PSIHOLOGIE. E foarte important pentru mine sa stiu parerea voastra!
Sunt plecat in strainatate cam de 5 ani. Toti membrii familiei (7 la numar) suntem in strainatate. Prietenii mei din Romania majoritatea sunt plecati
Intrebarea este: De ce atunci cand ma intorc in Romania ma umplu de fericire, radiez de fericire, ma umplu de fericire, chiar si atunci cand am stat 6 7 luni in tara, ramanand chel de bani, dar fericit. Ce pot face sa raman in tara? Sa nu mai trebuiasca sa plec.Sa raman in Romania. Unde simt fericirea.Nu pot spune ca acum sunt trist. Dar in Romania ma simt, fericit, acasa. iubit, implinit, linistit? Care poate fi explicatia acestor simtaminte?
Trebuie sa spun ca aici lucrez ca Tehnician Topograf- pe un salariu frumusel. Si in Romania am muncit anul trecut pe un salariu de 9 milioane ca Operator telefonic. Material vorbind salariile difera de la cer la pamant-insa-- aici su un salariu de aproape 2000 de lire sterline.-nu ma simt atat de fericit cum ma simteam in Romania cu 9 milioane.(cam 6 luni) De ce sunt atat de sec cand vine vorba de material, atat de respingator fata de material. Si atat de atras de copacii din Romania, de cainii de acolo, de cersetorii nostri, de batranii nostri, de romani, de blocuri, de saraci, fitzosi, vanzatori, gardieni, politisti etc si de TOT ce are Romania.Mai este cineva ca mine pe aici? -asa ciudat?
Multumesc anticipat pentru sfaturi, pareri si sugestii.Si multumesc pentru intelegere!

17 răspunsuri:
| Hombre a răspuns:

Unii spun ca "tara mea e acolo unde traiesc mai bine" altii din contra, ai probleme de adaptare, esti prea atasat de ţărâna unde te-ai nascut si bine zice Harciog, inca nu ai invatat sa zbori bine si poate ca nu o sa inveti niciodata, mai bine pentru tine sa revii langa cuib daca partea materiala este sub simţăminte.

| harciog a răspuns:

Orice pui de pasare pina reuseste sa zboare de tot, tot mai in siguranta se simte zburind in jurul cuibului.

| Sentinel a răspuns:

Cred ca daca ai socializa mai mult acolo, ti-ai face prieteni si ai deprinde obiceiurile lor, practic, daca te-ai integra in societatea lor, golul dinlauntrul tau va fi umplut si nu vei mai simti acea chemare acasa. Locul acela va deveni noua ta casa. Dar pentru ca inca nu ti-ai facut un anturaj si nu te-ai integrat in societatea respectiva, sentimentul de singuratate este amplificat iar cand ajungi in tara te simti mai in largul tau deoarece esti deja integrat in societatea romaneasca. In locul tau, as ramane acolo si as incerca sa inteleg ce se intampla cu mine de doresc sa revin acasa. Nu e cumva un sentiment interior neconstientizat de singuratate care se transforma in dor de ROmania? Nu cumva faptul ca am devenit interiorizat aici in strainatate ma face sa o privesc ca pe un mediu ostil si prin urmare sa-mi doresc sa revin acasa? Ce-ar fi daca as privi intreg Pamantul ca pe casa mea? Nu conteaza unde sunt, caci sunt pe Pamant si sunt acasa in orice colt al sau.

Daca nu poti constientiza aceste lucruri, atunci nu cred ca vei gasi rezolvare la problema ta.

| SaveTheNature explică (pentru Sentinel):

Tu c rezi ca in atatia ani de strainatate, nu am facut toate astea? Sunt cu toata familia aici(7 SUNTEM), si multisori prieteni romani din orasul meu-vreo 12.Si prieteni englezi. Tot nu sunt in Romania.

| Ecea a răspuns:

Sincer,la inceput nu am inteles acest fenomen.
Si eu sunt plecat de 2 ani,aceiasi poveste ca si tine,salariu bun pe aici, sunt respectat la locul de munca, etc.Insa nu este suficent pentru mine,desi am o gramada de activitati pe aici,parca mai interesanta era viata in Romania,am de gand sa ma intorc curand.
Nu stiu cum este la tine,dar aici la mine nivelul de inteligenta este foarte scazut. Oamenii habar nu au engleza, daca au virusi in calculator se duc cu el la service, sau in functie se situatia materiala arunca calculatorul.Nu exista umor inteligent, doar glume proaste, nu exista cultura doar distractii prin discoteci si baruri.Eu sincer ma simt foarte limitat,simt ca nu ma pot dezvolta intelectual absolut deloc.
Nu stiu care este problema ta, dar a mea asta este.Cel putin in Romania mai gasesti un om inteligent, avem multi oameni valorosi.

| ChioruL14 a răspuns:

Din acelasi motiv eu raman aici, desi pot sa plec de vreo 10 ani. nu stiu cat voi ramane dar eu sunt mai nationalist de fel, ca si tine. ne place Romania si suntem mandri ca suntem romani, oriunde mergem avem o personalitate cum numai romanii o au. probabil de aia o iubesti, pentru ca te-a facut mai special decat restul lumii.

| Woodenpints91 a răspuns:

Lăsând la o parte mica declaraţie de avere.o poţi duce foarte bine şi aici,dacă eşti băiat descurcăreţ şi capabil. Nu trebuie să lingem vestul între craci ca să ducem o viaţă mai bună. Cine are măcar o bucată de creier care să funcţioneze,poate duce o viaţă destul de bună în românia. Cei care nu sunt aşa de capabili, pleacă în străinătate să fie slugă, apoi se plânge că-i este dor de românia.
Dacă ştii că o să-ţi fie dor de ţară nu mai pleci.

| sabin89 a răspuns:

Oricat am colinda prin lume, tara pe care o lasam in urma va ramane pururea leaganul amintirilor noastre. Ca sa-l parafrazaz pe Eminescu, tot ce misca-n tara asta, raul, ramul ne sunt prieteni noua. Altora nu stiu ce le sunt; poate nu dusmani, dar prieteni in niciun caz. Intr-o tara straina, niciunul din cei pe care ii vezi pe strada, prin case, prin magazine nu iti este un fost coleg de scoala, un var primar, un var de-al treilea sau frate cu cumnatu'. Sunt toti straini. Alta limba, alta natie, alta cultura... Un fel de extraterestri. Ii respectam, ii tratam politicos, dar cam atat.
Eu ma intreb de ce ai plecat. Ce ai cautat acolo? Fugi de dorintele inselatoare!

| AndraNicoleta a răspuns:

Este normal sa te simti atras de tara ta natala. Aici te-ai nascut, ai copliarit...te leaga multe amintiri de locurile de aici.
Aici sunt oamenii cu care tu te-ai obisnuit, aici te simti la tine acasa. Tu acum esti intr-o strainatate si te simti ca un strain. Locul tau nu este acolo si de aici vine si sentimentul de o oarecare neadaptare.
Adevarata bucurie nu consta doar in lucruri materiale. De cele mai multe ori chestiile spirituale le inving pe cele materiale, chiar daca multi nu vor sa recunoasca asta.
Numai bine si intoarce-te in tara daca te simti mai bine aici!

| ZvT a răspuns:

Pune banii la ciorap, vii în ţară, deschizi o bodegă sau ceva ce ai văzut tu la englezi şi noi nu avem, şi trăieşti o viaţă decentă în ţară. Simplu şi frumos până te loveşti de birocraţia din România, dar asta e altă poveste.

| Sabin91 a răspuns:

Pentru ca iti e tara de bastina si acolo ai tot ce tine de tine...Satisfactia pe care ti-o da strainatatea consta in banii pe care ii produci,dar la nivel de suflet ai nevoie si aicihappyde niste ''bani''happyce scriu pe ei iubire si incantare.Iar astia, de partea sufleteasca, or' ii gasesti in tara.Pe glia ta.

| cucarachaalien a răspuns:

Esti plecat in strainatate de 5 ani dar ai muncit anul trecut in Romania. Ai lucrat in concediu sau cum? E greu sa te adaptezi, sa intelegi ca nu toti oamenii is ca romanii, nu oricine poate.

| Laya a răspuns:

Simt nevoia sa raspund la intrebarea ta. Si eu (ca si tine si ca multi altii) sunt plecata de vreo 5 ani afara.Toate bune si frumoase, aici merg la o scoala privata, ma descurc cu limba, am si un serviciu bun. In schimb, nu ma simt ca-n Romania. Am fost saptamana trecuta in Romania si pur si simplu eram fericita, simteam ca traiesc si nu am facut multe lucruri, in sensul ca nu am facut lucruri pe care aici nu le fac. In Romania, am iesit cu prietenii si nu stiu... cam atat, dar ma simteam bine, ma simteam eu.
Aici, chiar daca pot face tot ce vreau si pot pleca cand vreau intr-o mica vacanta, nu ma simt acasa. Prietenul meu e-n Romania si am hotarat ca dupa ce termin scoala sa ma intorc acolo si sa lucrez pe bani mai putini, dar sa fiu acolo unde ma simt acasa, unde-mi e inima.
Toti cei pe care-i cunosc, simt acelasi lucru. Aici e bine din punct de vedere material, dar acasa e acasa. Locul unde ai crescut, toate amintirile, distractia de acolo nu pot fi inlocuite.
Sunt mandra ca sunt romanca, chiar daca tara noastra e una "problema". Sunt de parere ca o poti duce bine si acolo, e adevarat ca nu ai conditiile din afara, dar daca esti descurcaret o sa reusesti.

| nicolilovecata a răspuns:

Este normal sa te simnti fericit deoarece poti sa spui ca esti acasa. aici te-ai nascut, ai copilarit, ai inceput sa faci primi pasi in viata. nu o sa putem sa traim bine in Romania in privinta banilor. nu esti singurul care se simnte asa am o matusa care daca nu vine in Romania de cel putin odata pe an se imbolnaveste si acolo o duce super patroana de restaurante dar dorul de locul unde s-a nascut o face sa revina mereu in tara

| Loremary a răspuns:

Buna,eu sunt in Italia de 2 ani,sincer si eu am simtit la fel cand am mers in tara, pentru ca acolo e tara noastra a tuturor Romanilor, acolo ne amintim de copilarie de rasul mamei! Este normal sa iti gasesti linistea in tara ta!laughing)))

| OlariuPetru a răspuns:

Sal, am o intrebare, cum ai reusit sa lucrezi in strainatatea ca si tehnician topograf, am o prietena care lucreaza in autocad si ia 600 lei si a absolvit facultatea de topografie si cadastru...astept raspuns

| SaveTheNature explică (pentru OlariuPetru):

Salut! Pai in 2007 m-am dus in Anglia. Mi-au pus aia picamaru in mana. Am spart la betoane de mi-a venit acru. Si printre altele ma puneau sa-i car ustensilele inginerului. Sa-i tin prisma, mira si tot asa! Eram cum ar veni sageata inginerului. In timpul asta mai decrofam, mai maturam, mai turnam beton. Si intre timp m-au scos de aceste treburi si m-au lasat doar ajutor de inginer. Prin 2009 eram doar ajutor de inginer. In timpul asta "furam" meserie. In mai 2010, seful cel mare de santier a observat ca deja prinsesem meserie, asa ca mi-a propus sa fac un curs de 2 saptamani care sa ateste aptitudinile mele de "Setting out engineer"- inginer de asezare. (sau topograf ). M-am dus la acel curs -am, dat un test de 6 ore -3 ore test scris 3 ore test practic -am luat diploma.
Asa ca in iunie 2010 aveam dimploma cu titlul "Setting out engineer"
La scurt timp mi-au dat si un job - un colegiu de 2 etaje + sala de sport pe care am reusit sa-l realizez cu scucces. Dupa acest succes mi-au dat un job si mai mare -o cladire cu 26 de etaje in centrul londrei -in zona Canada Water.
Eu sincer nici nu stiu sa lucrez in autocad.
Scopul meu era sa TRASEZ, stalpii de sustinere, placa, ferestre, deschizaturi in beton etc.
Lucram cu STATIA TOTALA LEICA TCR 805, si alte modele putin mai vechi.

Ce e cel mai important de stiut - majoritatea joburilor disponibile sunt in constructii -in trasari -nu la birou! Muncile la birou sunt destinate exclusiv englezilor! ei ne vor pe noi pe teren -prin beton si fier beton, in soare si ploaie. -dei numai pe teren cu planurile in mana. Transferarea coordonatelor de pe plan pe teren si trasarea liniilor pentru cofraje.


Testul pe care l-am dat este tot in Londra.

Intra aici si vezi detalii! Astia atesta faptul ca esti capabil sa faci acele joburi
Intra aici:

http://www.enka.co.uk/

Ei mi-au dat diploma.
PS -eu nu am nici facultate, nici liceu in topografie.
Si atata timp cat stii meserie nu ii intereseaza nici daca ai 2 clase. Pe ei ii intereseaza sa stii, sa le arati ca stii si ai diploma in mana! preturile sunt afisate acolo
Succes!