| Theo94 a întrebat:

Cat de aproape credeti ca suntem de crearea/inventarea tehnologiei pentru calatorie interstelara?

Nu ma refer la sondele care au fost trimise in spatiu (voyager 1), ma refer la ceva mult mai avansat, mai rapid.

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Cat de aproape credeti ca suntem.
Suntem, deci noi oamenii.
Noi oamenii, suntem oameni de cam 2 milioane de ani.
În raport cu acest timp trecut, suntem mult mai aproape decât ceea ce a fost.
Dar pentru tehnologii capabile de asta, este nevoie de o nouă fizică.
Așa că întrebarea se transformă în - cât de departe suntem de această nouă fizică.
Știința fizicii are, începând cu intuiția atomului de către filosofii antici greci cam 2000 de ani vechime, deci e foarte tânără. Dar a crescut și s-a dezvoltat acelerat în ultimele 200 de ani.
Astfel lumea are nevoie de fizicieni, ca să ne apropiem rapid de călătorii cu viteze apropiate de viteza luminii. Aceasta este calea, fizicieni, fizica nouă, tehnologii noi.

| wildthing a răspuns:

Unii spun ca exista demult programe spatiale secrete si ceea ce numesc ei "breakaway civilisations", dar cine poate sti care e realitatea? Eu sunt convins ca exista tehnologie mult mai performanta decat ceea ce ni se arata noua, prostimii de rand, dar cat de avansata...greu de spus. Daca nu faci parte din anumite cercuri ca sa ai acces la informatie, ramai in pestera lui Platon.

| Frank51 a răspuns:

Departe. Dacă ști puțină fizică atunci ști ca viteza este limitată foarte mult de energie, adică fix la echivalența masă energie mă refer. Călătoriile interplanetare vor fi posibile desigur cu viteză mică. Călătoriile interstelare sunt deocamdată ipotetic imposibile, dar dacă vor fi posibile asta se va întâmpla peste sute de mii de ani de evoluție.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru Frank51):

Nu avem sute de mii de ani. In ritmul actual, nu cred ca mai rezista planeta si rasa umana nici 200...

| Frank51 a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Păi eu cred că o să fie bine. Oricum oamenii se adaptează destul de ușor și repede, dacă creste temperatura vom investi în sisteme de AC planetare, dacă scade o creștem noi destul de ușor. Dacă apa va ajunge la nivel foarte mare populația se va muta unde este mai înalt, pe munți, eu cred că orice încercări ar fi tot trecem peste. Deocamdată schimbările climatice sunt foarte mici, și sunt din cauza noastră, dacă vom avea un echilibru totul ar fi ok.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru Frank51):

Sistemele de AC consuma energie, lol. Stratul de ozon e muci. Asta e marea incercare. Iar mutatul populatiei in zonele inalte e usor de zis, dar nu e asa de usor de facut. Tre' sa fii cel putin ignorant ca sa zici ca schimbarile climatice sunt foarte mici. Par example...

| Frank51 a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Nu contest schimbările climatice, ceea ce am vrut să spun este că omul nu prea are de ales când este supus unui pericol iminent, și va acționa atunci. N-avem ce face.

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru Frank51):

Uneori e prea tirziu. Ignorarea schimbarilor climatice in directia aia ne duce...https://climate.nasa.gov/faq/16/is-it-too-late-to-prevent-climate-change/

| Frank51 a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Nu știu ce să zic, speranța moare ultima laughing

Mama ei de speranță...

| johnnny123 a răspuns:

Realitatea trista este ca sansele sa ajungem vreodata la nivelul ala sunt extrem de reduse.

Daca rasa umana ar avea la dispozitie timp si resurse infinite, atunci ar fi avut o sansa ca la un moment dat, peste 10.000, 100.000 sau 1.000.000 de ani sa ajunga acolo.

Dar timpul si resursele pe care le avem la dispozitie sunt extrem de reduse, si scad pe zi ce trece.

Iar daca vom continua sa ne distrugem planeta in ritmul actual, avem sanse mari sa disparem ca specie chiar si inainte de a avea o colonie permanenta pe Marte.

Nu cred ca specia umana o sa fie capabila de calatorii interstelare, altfel decat in modul "arca", la viteze conventionale.
Am avut timp sa accesez numai primele doua link-uri puse de tine si am doua observatii:
In chiar articolul Alcubierre drive, la punctul 6 sunt prezentate dificultatile teoriei, irsurmontabile de catre fizica actuala, si cel mai probabil, de cea din viitorul indepartat.
In plus, daca cineva reuseste prin absurd sa se joace cu energia spatiului (link 2), este mult mai probabil sa declanseze un Big Slurp schimband instantaneu fundamentele universului, decat sa calatoreasca cu o viteza superluminica.
Teoria vacuum decay care ar duce la B.S. imi pare mult mai realista, mai cu seama ca se poate produce oricand, natural, in timp ce fantezista teorie a Unitatii Alcubierre necesita o tehnologie si o fizica pe care nu le avem.

| chuckmanson a răspuns:

Foarte, foarte departe

| Theo94 explică (pentru Darkmagic):

Interesant ce ai scris, dar cred ca in viitorul mai mult sau mai putin indepartat se va descoperi diverse tehnologii, modalitati pentru o calatorie interstelara.

| Darkmagic a răspuns (pentru Theo94):

Se prea poate, insa cand e vorba de fizica teoretica, e ca in cartile lui Jules Verne, se prezuma multe, si putine lucruri au si o finalitate tehnologica.
Astfel, este imposibil de raspuns la "cat de aproape suntem de"...calatoria interstelara, de copacul Dyson, de sfera cu acelasi nume, de Creierul Matrioshka, Discul Alderson sau de un motor stelar. Nici futurologii, si nici macar fizicienii teoreticieni insisi, nu au avansat si nici nu vor avansa o cifra ca interval de timp, pentru raspunsuri la astfel de intrebari.

| Proraressuper a răspuns:

La fel de departe ca și oamenii preistorici de zborul în spațiu.

| BabaOarba a răspuns:

Toate acestea sunt concepte teoretice. Ele nu pot fi puse in practica, si nu vor fi puse in practica curand, nu avem nici macar toata fizica necesara sa facem asta. Stiu ca in teorie suna bine, dar in practica...

Viteza warp, ca sa se obtina, pentru ca ne limiteaza viteza luminii, inseamna sa mutam spatiul cu totul, deoarece limita e IN SPATIU, nu in afara lui. Insa avem nevoie de masa negativa. Nu a gasit si nu a produs nimeni asa ceva pana acum...

Gaurile de vierme se crede ca apar instant din spuma cuantica. Gauri de vierme de dimensiuni inimaginabile de mici, un atom pe langa ele pare cat o galaxie de mare... Ca sa largesti o gaura de vierme cat sa treci prin ea, si sa o mentii si stabila, la fel ai nevoie de materie exotica, necunoscuta si neprodusa.

Astfel de viteze ne-am permite sa exploram cu adevarat macar galaxia, daca nu tot universul, dar practic nici macar nu am inceput sa lucram la aceste tehnologii, din moment ce nu am descoperit toate ingredientele de care avem nevoie.