| sabin89 a întrebat:

Totul este în mișcare. Dacă te-ai putea situa undeva în spațiu, ai vedea Pământul cum se învârte în jurul axei și cum aleargă în mare viteză pe traiectorie în jurul Soarelui. Ai vedea cum planetele au mișcarea lor, la fel meteoriții și toate stelele. În microcosmos particulele - vei afla că se agită și ele cu viteze uluitoare. Venind pe Pământ, vei vedea și aici mișcare cât cuprinde: apele curg, vântul bate, frunzele tremură pe ramuri. Insectele, păsările și animalele sunt în plină activitate. Râmele în pământ și cârtițele nu obosesc scormonind. Și ce să mai zicem de om! Se scoală de dimineață, merge la lucru, apoi la cumpărături, la pregătit masa. Mai scrie câte ceva și pe TPU - nu stă o clipă nici el. Chiar când doarme, sângele îi circulă prin vene, inima îi ticăie.
Știți să existe undeva ceva în repaus? Pe pământ sau în univers? Să fie oare moartea singura aducătoare de repaus? Odihnească-se în pace! Dar și în mormânt atomii rămân totuși atomi și particulele lor elementare vor continua să se miște. Și foarte activi devin acolo viermii. Iar dacă e adevărat că va fi o înviere, înseamnă că și moartea pentru om este doar un repaus temporar, pentru că la înviere acesta trebuie iar să se agite și să se angajeze într-o activitate de data asta veșnică. happy S-ar părea că singurul mod de a fi cunoscut repausul ar fi fost să nu ne fi născut. Dar, ne-ar fi convenit asta?
Deci, care este concluzia? De ce nu există nicăieri repaus, inactivitate sau nemișcare? De ce natura și universul au ales să se manifeste în felul acesta? Adică într-o continuă mișcare?

Constanta cosmologica introdusa gresit de Einstein in teoria relativitatii arata de ce totul trebuie sa se miste in univers, chiar si universul in sine.
Pentru ca altfel, NU ar putea sa existe.
S-a ajuns la aceasta constatare intr-o vreme cand Stiinta credea ca universul este static, iar Einstein lucrand la T.R. a trebuit sa introduca acea constanta nefericita, pentru a tine acel univers static in existenta.
Restul e simplu, toti si toate din universul in miscare sunt pachete de energie si trebuie sa se miste ca sa existe, avem spatiul, care are o energie, materia barionica (toti atomii din univers), fluxul intunecat, materia intunecata, energia intunecata, totul trebuie sa se miste, altfel, electronii se prabusesc in nucleu, planetele in stele, galaxiile in centrul galactic, universul in sine, in Big Crunch, etc.
Trecand peste relativitatea repaosului si a miscarii, s-a reusit inclusiv oprirea unor fotoni, (da, ai citit bine) cineva de la Princeton sau Harvard, nu mai retin exact, a incetinit lumina mai intai la vreo 60 de km/h, apoi a adus-o la viteza de...0 km/h, printr-un gaz superracit bla, bla, bla, dar asta s-a intamplat cu viteza de grup a luminii, aia de 300 de mii de km/sec, viteza de faza a ramas, fotonii tremurau ca cuprinsi de dambla in gazul ala...
Long story short, daca la nivel micro si macro, nu ne miscam, nu putem exista. Mos Einstein, convins de nenea Friedmann si inca vreo trei fizicieni au stabilit asta fara drept de apel.

| sabin89 explică (pentru Darkmagic):

Mă gândeam că, dacă Luceafărul a zis că i-e sete de repaus, înseamnă că trebuie să existe undeva și acest repaus. Repaus absolut, de! Că doar Eminescu știe ce spune. Ai văzut și în poezia aia La steaua nu vorbește aiureli happy
Nu cred că știu cum e cu constanta aia nefericită, dar o să caut pe net.

| Darkmagic a răspuns (pentru sabin89):

Nu stiu ce idei avea Eminescu despre sistemele de referinta, despre miscare si repaus, in mod cert nu stia la acea vreme ca insusi spatiul se misca, si chiar dupa teoria relativitatii s-au incercat fel de fel de modele, cearta pe eter, constanta cosmologica, etc, pana ce s-a realizat ca spatiul se misca si duce cu el tot ceea ce se afla in el, pentru ca daca nu s-ar afla intr-o continua expansiune...s-ar afla intr-o fatala contractie. Asadar, nicaieri in univers nu exista un corp / reper absolut fix, pentru ca nu exista un corp in repaus absolut.
Dar lui Eminescu i se poate ierta orice, mai ales ca aceste detalii s-au aflat abia prin anii '20, si dupa.

Bula
| Bula a răspuns:

In Univers NU EXISTA nimic, ce nu e in miscare.

| sabin89 explică (pentru Bula):

Era și un "de ce?" pe acolo.

| Bula a răspuns (pentru sabin89):

Pai... sa se joace.; D

| Seba2013 a răspuns:

Da si Occidentul si Romania si etc. Nimic nu ramane ci totul disparé.

Asta ii intrebare evolutionist nu de creationist sau de DIFUSIONIST.

Daca vreti sa intelegeti adevarul trebuie sa fumati si alte manuale decat pe alea care iasa la vedere si vi se servesc. Eu singur nu ma pot bate cu toti tatii vostri din umbra. Daca voi vreti fratie, trebuie sa va parásiti tatii, mamele, etc., ca altfel nu cred ca te-ar interesa pe tine adevarul si sa il urmedi pe Iisus. Cate o data ca SA intelegi o tema trebuie sa parasesti bogatiile, prietenii, sefii, etc., ca altfel acestia devin piedica. Iar mié mi-a pus de multe ori piedica tatii vostrii.

Doar lucrurile abstracte trec pentru ca sunt usoare. Lucrurile corporale nu, pentru ca ele raman. Naturalismul este haos iar CULTURALISMUL este ordine si structura. Biserica este o piatra pe care nici moartea nu o invinge.

Omul nu este interesat doar de cunoastere ci si de valori. Are o prudenta pentru necunoscut. Evalueaza dupa aceea integreaza. Nu poti sa fii pozitivist ca Napoleón si sa elimini capacitatea critica a omului. Oile raspund doar la maestru. Stiu cine este aproapele lor si cine este strainul care nu cauta homogenitate ci dizolvarea speciei si a credintei. Celalalt nu cauta simetrie ci relatii de putere.

Atropologii merg sa studieze triburi insa trebuie sa studieze umanitatea in general. Atunci o sa vada ca nu este nimic nou sub soare. Roata merge ca soarele nimic minunat. Daca isi retrag coada inevitabil acei indieni o sa creasca si o sa le Ia locul. In loc sa promovam schimbarea si dezvoltarea trebuie sa vorbim de represiune si frica.

| sabin89 explică (pentru Seba2013):

"Daca vreti sa intelegeti adevarul trebuie sa..."
Dacă nu sunt prea indiscret, te-aș întreba: Tu cunoști (sau înțelegi) adevărul?

| Seba2013 a răspuns (pentru sabin89):

Da eu cunosc adevarul, dar nu ala a-l tau. Stiinta ta este schimbatoare Credinta mea nu. Ti-ai citit bine liderii ca SA intelegi daca adevarul este schimbator sau inmutabil asa cum spune Parmenide?

Nietzsche este impotriva idealismul si utopiei nu lucrurilor organice. Ca sa intelegi lucrurile organice unitate la un Castel. Tu crezi ca o fortereata trece asa repede? Tocamai de aceea s-a facut aνδρείa pentru a nu se expune la pericol. A te lasa in voia intemperiei sau a naturii este ca un copil mic care se lasa purtat de vanuri incoace si incolo.

De ce nu va faceti orase fara baza si fundament daca totul trece? Sa fie fara mortar daca totul trece si este relativ. De ce nu va expuneti carne la voia destinului?

| sabin89 explică (pentru Seba2013):

"dar nu ala a-l tau" - Deci recunoști că am și eu unul. Care o fi mai bun, al meu sau al tău?

| Darkmagic a răspuns (pentru sabin89):

Sabin, intre al tau si al lui Seba... unicul adevar e al meu. laughing
Datorita energiei de punct zero, nicio particula din intreg universul NU va inceta sa se miste, nici macar la 0 Kelvin.
Sunteti amuzanti. big grin
La intelegerea modului in care functioneaza universul, filosofia este tot atat de utila, pe cat de utila le este ornitologia, pasarilor.

| sabin89 explică (pentru Seba2013):

Auzi Seba, ni s-a ivit un concurent, cu al treilea adevăr. Or mai fi și alții, cu al patrulea, al cincilea? Dacă se adună prea mulți, va fi nevoie de un juriu, să decidă.

| Seba2013 a răspuns (pentru sabin89):

Haha asa este. Da la substanta trebuie sa trecem la Apeiron (distributie).

Substantele nu sunt organismul. O substanta singulara se compune cu alte substante si acestea alcatuiesc un organism.

Ei bine prin invaluire tot Parmenide are dreptate.

Sunt mai multe lucruri de zis...insa nu ma intereseaza sa distrug clasa mijlocitoare. Restul va mai raspund din ani in pasti. Fiecare cu parintii lor ca dupa aceea cauz o lupta nu intre noi ci intre parintii nostri. Astia deja ma considera Boss si eu am doar un nickname.

Deci: Arche dupa aceea Apeiron. De la unitate (ca substanta indivizibila) ajungem la pluralitatea (mai multe substante, elemente). Aceasta pluralitate este dinámica si cualitativa. In acelasi timp aceasta pluralitate este unitara. Ca sa gasim unitatea trebuie sa stim DISTRIBUTIA acestor elemente.

| MrAM a răspuns:

Plecand de la singularitate sau momentul creației, au luat nastere timpul si spațiul. Din praful cosmic prin reactii s-a format materia si compusi organici. Acesti compusi organici au format inclusiv omul. Omul prin constiința sa a putut observa cea mai importanta constanta din univers si anume timpul. Prin trecerea timpului putem observa toate schimbarile ce se petrec in univers, inclusiv degradarea noastra ca ființa si imbatranirea. In codul nostru genetic e stocata informație precum memoria de la calculator, ea nu se pierde ci se transforma. In concluzie nu exista repauz atat cat cat avem timp si mie imi place salata de vinete.

| sabin89 explică (pentru MrAM):

Salata de vinete cu ceapă sau fără?

| MrAM a răspuns (pentru sabin89):

Sincer, mi se pare ok cu ceapa atata timp cat are si maioneza