| anonim_4396 a întrebat:

Avem pe aici pasionați de drumeții pe bicicletă? Duminică vreau să merg cu bicicleta din Brașov până la Lacul și Barajul Siriu din județul Buzău. Din Brașov până la baraj ar fi între 55 km sau 77 km ( depinde pe care rută alegi sa mergi), însă eu optez pentru a transporta bicicleta cu trenul până la Întorsura Buzăului. Trenul nu merge mai departe de Întorsura Buzăului, e capăt de linie acolo. Din Întorsura Buzăului până la baraj sunt 35 km, lacul e mai aproape. Un bilet pentru RegioTrans costa în jur de 5 lei ( nu știu exact pentru că m-am luat după tabelul de km de pe site), iar taxa pentru bicicletă costă 3 lei. Conform prognozei meteo prezentate pe site-uri de specialitate va fi parțial înnorat, dar nu sunt anunțate precipitații. Prefer duminica pentru că în zilele de duminică circulă numai mașini mici, nu camioane și tiruri. Până la Lac/Baraj și retur trebuie mers pe marginea drumului ( porțiune din DN10) și în cursul săptămânii ar fi prea riscant pentru că sunt două benzi de circulație, nu patru. E foarte nasol să circuli cu bicicleta pe drum cu două benzi când trec și tiruri. O spun din propria experiență. La intoarcere revin pe același drum până în Întorsura Buzăului și apoi retur Brașov cu trenul. Caut pasionați de drumeții pe bicicletă care să mă însoțească. Însă merg în plimbare, nu competiție. Nu vreau cicliști care să meargă numai cu 50-60 km/h.

7 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

Veneam cu tine dar nu ma aflu in BV momentan. Dupa 10 ani e posibil sa avem ocazia sa facem treaba asta. Ai grija de tigani sa nu iti dea dureri de cap

| anonim_4396 explică (pentru mgtow):

Dacă merg din Brașov până la Lac am traseu propus prin Budila, comună populată în mare parte numai de țigani. Araci, Purcăreni, Budila sunt cele mai nenorocite locuri din județ pe care eu chiar le ocolesc. Aaa și Garcini, dar nu am treaba acolo pentru că nu cred că mă țin picioarele să urc serpentinele de la Cheia. Dacă te referi la țiganii din tren, pentru că trenul trece și prin Budila... Voi avea grijă.

Săptămâna trecută am fost într-o drumeție și fără să îmi dau seama am aterizat într-o altă comună populată de țigani. Boroșneu Mic se numește, este în județul Covasna și am tranzitat spre Valea Mare, Întorsura Buzăului. Folosesc o aplicație care mi-a arătat drum prin acea comună altfel nu mă băgam. Nu a avut nimeni treabă cu mine, oricum i-am dat pedală să trec cât mai repede și cred ca în 5 minute eram ieșit din comună. Niciodată nu am avut probleme cu țiganii, iar comunele astea menționate mai sus știu că sunt populate de țigani pentru că am ochi și văd. Transbus Codreanu spre Purcăreni, Araci e full de țigani. Am locuit în Sânpetru și știu. Apoi Budila, altă comună populată de țigani. Și pe un forum citeam ca pentru mers pe bicicletă se recomandă evitarea Araci. Au fost probleme grave acolo din câte am auzit.

| Goddessss a răspuns:

Si eu veneam cu tine, numai ca acum am trecut printr-o entorsa si is praf.
Ce fain de tine...
Noroc!

| anonim_4396 explică (pentru Goddessss):

Îți doresc însănătoșire grabnică. Și eu am o mică problemă la genunchi stâng. Atunci când fac efort prea mare cu bicicleta ( la urcat spre ex) simt o mică durere în genunchi. Pentru asta evit să merg direct pe bicicletă până la Lac, pentru că drumul trece prin Teliu, apoi Brădet. Sunt serpentine în urcare și nu vreau să forțez genunchiul. De la Întorsura Buzăului până la Lac este drum un pic în pantă (privit pe google maps), dar nu serpentine. Și pentru asta aleg trenul.

| Goddessss a răspuns (pentru anonim_4396):

Mersi frumos.Ai multa informație.
Eu chiar iti doresc sa găsești pe cineva. Sper ca o sa te distrezi!

| anonim_4396 explică (pentru Goddessss):

Am informații pentru că am mai fost cu bicicleta din Brasov până în apropiere de Întorsura Buzăului și cunosc drumul la dus și cât de mult se urcă mai ales până la intrare în județul Covasna. În schimb e priveliște de vis. Apoi e coborâre continuă până la intersecție cu Vama Buzăului. Prima dată am fost pe acest drum când am mers cu bicicleta din Brașov - Teliu și urcat serpentinele, apoi e stânga pentru Buzău și Întorsura Buzăului, dreapta spre Vama Buzăului. Eu am mers spre Vama Buzăului și vizitat acolo rezervație de zimbrii, cascada Urlătoarea și apoi intrat în pădure și traversat cu bicicleta prin pădure până într-o comună numită Zizin apoi Brașov. În Întorsura Buzăului am ajuns in ultima mea drumeție când am facut 115 km în total... Am dat un ocol prin zonă prin comune cocoțate pe dealuri și drumuri comunale neasfaltate și am ajuns până la Întorsura Buzăului apoi coborât prin comuna Teliu, către Brașov. Planul a fost să urc și mai sus, prin alte comune cocoțate pe dealuri și zone împădurite ( Valea Dobârlăului dacă ai auzit) însă am avut probleme cu genunchiul și am renunțat. Am fost pe bicicletă și până în județul Harghita la lacul Sf. Ana. Dar m-am jurat că nu mai fac prostia asta în viața mea. Am făcut aproape 13 ore cu bicicleta dus și intors, 155 km. Iar acum am început să ies din județ pentru că sincer nu mai știu pe unde să merg. Am vizitat aproape tot în județ și nu prea îmi place să mă plimb prin același locuri. Iar să mă însoțească cineva în drumeție... Slabe șanse. Și până acum numai singur am mers. Și e pentru prima dată când optez pentru tren. Mereu mergeam numai pe bicicletă, însă țin minte drumeția la lacul Sf Ana și cât am tras să ajung acasă pentru că mai ales la întoarcere mă simțeam foarte obosit.

| anonim_4396 explică:

Trenul Braosv - Întorsura Buzăului nu mai circula de un an și jumătate. Am mers în Gară și interesat. Este închisă circulația din cauza unui pod care s-a rupt și tot lucrează la el de atâta timp. Se poate merge numai cu autobuzul. Momentan mi-am luat gândul de la acest lac și baraj.