| Diaconu_Raluca_1980 a întrebat:

A primit un raspuns la o intrebare anterioara, desper un clio, dar pun iarasi o alta intrebare: de ce e mai bun pe benzina decat pe motorina Clio? De ex am gasit unul convenabil ca si pret, an, motor, km si e si la mine in oras, nu ar trebui sa ma mai interesez in alte parti, dar e diesel.

19 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Pentru ca un diesel e mai greu de intretinut mai ales daca il freci doar in oras.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru suntserios):

Mulțumesc din suflet! Atunci pica cel pe care l am văzut la mine în oraș....deși era acceptabil că preț și dotări tot....rămâne să mă uit la ceva pe benzina

| suntserios a răspuns (pentru Diaconu_Raluca_1980):

De ce sa pice, dacă îți asumi că trebuie sa dai mai multă atenție la întreținere dieselurile de la Renault sunt chiar fiabile.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru suntserios):

A, atunci mă mai gândesc, doar nu oi sta toată ziua numai da circul de acasă la serviciu, cumpărături, etc... poate oi pleca cu ea și in concediu? pe viitor! Ca și preț, e ok așa: Renault Clio IV 1.5 Energy dCi 90 Dynamique
2013 · 177 574 km · 1 461 cm3 · Diesel

5 300
EUR

Negociabil

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In general, oamenii recomanda masinile pe benzina pentru costuri "mai mici" la piese. Insa se refera la preturile pieselor din magazin, nu fac un calcul corect, cu banii bagati raportat la numarul de kilometri. Un motor pe benzina e terminat pe la 200. 000km, trebuie desfacut si reconditionat, in timp ce motorul diesel la 200. 000km nu prea cere nimic.
Un ambreiaj la motor pe benzina 'crapa' in jur de 100. 000km, cel de diesel tine dublu. Intr-adevar, si costa dublu.
La diesel inlocuiesti turbina undeva pe la 300. 000km, la benzinar nu ai turbina, in schimb ai cel putin 10 seturi de bujii pe care trebuie sa le schimbi, deci suma este aceeasi.
Un motor pe benzina de la un EGR defect nu mai sta pornit si nu mai are putere. Un motor diesel iti aduce familia din Germania, trage alta masina pe platforma si doar da putin fum, cu un EGR defect de cativa ani laughing
As putea continua, dar cred ca s-a inteles.
Intre Clio pe benzina si Clio diesel, raspunsul este subiectiv, bazat pe reusita celor de la Renault cu motoarele pe benzina din perioada 2002-2016.
Mai rar se fac motoare precum 1.4 mpi sau 1.2 16v. Alea probabil bat media motoarelor diesel, la fiabilitate raportata la numarul de kilometri. Insa si 1.5 dci e un motor de casa, taximetristii spun ca merge bine pana la 600. 000km, iar spre 700. 000km se ovalizeaza cilindrii si e cam "gata". 1.4 mpi tine si el undeva pe la 500. 000km fara reconditionare.
Am avut un Logan 1.4 mpi trecut de 400. 000km, mergea "ca noua", dpdv al motorului. Dedesubt nu mai avea nimic original, bineinteles.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc, dar ca si chestie,,, e vreun site de masini care iti aduce masina direct de afara, fara defecte ascunse? daca stiti un link va rog

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Diaconu_Raluca_1980):

Nu stiu vreun site anume, dar dealerii autorizati fac asta. In schimb isi adauga cate 1000-2000 de euro la pret, iar masinile tot au defecte ascunse, cum ar fi accidente in trecut (care nu afecteaza cu nimic) si/sau kilometraj dat inapoi.
Eu cumpar masini de ocazie, inmatriculate deja in Romania, de la persoane fizice. Fiind din domeniu le verific cat sa stiu ca nu vor face probleme in viitorul apropiat, si le cumpar asumandu-mi intretinerea pe viitor, indiferent cat de mult se complica. In felul asta nu sunt niciodata dezamagit.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Eu cred că și cine mai aduce de afara bușite și le face in Romania prin nu știu ce service Dorel?, degeaba le verifici istoricul cu seria sasiu că apare ca neavând nici o dauna...mai tine și de noroc. oricum mai am timp sa caut vreo 2 luni, cam atunci plănuiesc să achiziționez mașina. Îmi dăduse cineva un sfat sa iau de pe automobile.de, dar nu am nici în aia încredere.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Diaconu_Raluca_1980):

La verificarea seriei de sasiu nu apar nici 30% din daune. Doar alea despagubite de asigurari apar.
Am cazuri concrete, masini lovite cat timp mi-au apartinut, si nu apare acest lucru, desi au fost accidente solutionate de politie.
Apare doar atunci cand vine un evaluator in procesul de despagubire. Pozele facute la constatarile RCA sau CASCO apar pe carvertical, atat.
Daca un sofer isi loveste masina singur, fiind vinovat, poate aparea si la TV accidentul, ca pe Carvertical va figura fara accident. Masinile vinovate in accidente nu apar cu dauna, decat daca au CASCO si sunt despagubite si ele.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Deci intr-un final, in cine sa mă mai incred când cumpăr o mașină?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Diaconu_Raluca_1980):

Un serviciu precum "Masinapotrivita" este cel mai ok. Acum nu stiu cat de multi se ridica la nivelul lui, pe olx sunt multi mecanici ca mine, care vin la vizionari de masini si indruma clientii, dar nu toti stiu la ce sa se uite, multi merg pe prejudecati de coltul blocului. Eu merg cu diagnoza dupa mine, si am cunostinte avansate atat de mecanica, cat si de tinichigerie/caroserii. Altii sunt mecanici de directii si incearca sa dea sfaturi despre caroserie si motoare laughing Si mai vor si 150 de euro pe o duminica la targ.
https://masinapotrivita.com/

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Problema e că eu nu sunt din București, și nici nu am cum sa ajung pe acolo, căutam in județul Bacău, și nici nu am cum sa merg sa vad mașini prin târguri chestii, tot trag nădejde că oi găsi ori la mine in localitate (Onești) ori macar pe raza județului Bacău.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Diaconu_Raluca_1980):

Eu sunt in judetul Suceava, dar cand vine vorba de masini, doar din zona Ardealului cumpar. Bistrita, Cluj si Tg. Mures. Acolo sunt cele mai ok, mai ales la Mures. Si ieftine, si bune.
In zona Moldovei sunt foarte multe cazane cu improvizatii, reparate ieftin si neintretinute.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Și eu mă bazez tot pe Ardeal, sunt mai corecți, am un unchi in Cluj, și mă gândeam și la varianta asta. Macar e bărbat și are și experiență în vânzări. O sa mai discut cu el sa vad daca mă poate ajuta. Mulțumesc pentru toate sfaturile.

| siriusblack98 a răspuns:

Dar nu vad dezavantaje sincer. Exceptand faptul ca motorina e putin mai scumpa la pompa, nu inteleg care sunt aceste dezavantaje despre care vorbesti. Am avut si am si la ora actuala masini diesel si masini pe benzina dar fiecare are propriul sau rol, nu neaparat una este mai prosta decat alta. Cine iti zice ca una dintre ele este mai buna decat cealalta din toate punctele de vedere, nu are habar ce vorbeste.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru siriusblack98):

Multumesc, era doar o curiozitate auzisem ca pentru oras e mai ok pe benzina, chestii...in fine eu cred ca daca e sa nimeresti o masina buna, nu mai are rost combustibilul..., zic si eu

| KovacsB a răspuns:

Teoretic cea diesel are motorul de 1, 5 de pe logan sau similar.
Motor fiabil bun, consuma putin, trocane ca orice diesel, probleme cu filtrul de particule ca orice diesel.
Benzina este o alta planeta.Silentioasa,la ralanty nici nu se aude motorul iti vine sa o mai pornesti inca odata nu da probleme incepe sa devina plictisitoare.

| Diaconu_Raluca_1980 explică (pentru KovacsB):

Mulțumesc

| KovacsB a răspuns (pentru Diaconu_Raluca_1980):

Cu placere. Dieselul il ucizi in oras.