| Sholl a întrebat:

care ma streseaza de ceva timp deoarece unii spun ceva, iar altii altceva, iar in practica uneori imi iese, alteori nu si chiar ma enervez uneori. Deci am o masina pe benzina si cel mai tare ma streseaza plecarea de pe loc, deci apas ambreiajul, bag in prima treapta, apas usor acceleratia si apoi iau usor ambreiajul, uneori mi se opreste si alteori pleaca dintr-o data, pot spune ca daca as pleca asa si in trafic intru sigur in cel din fata mea. Si intrebarea mea ar fi: Dupa ce apas ambreiajul, bag treapta 1, apoi accelerez, pot prima data sa imi fixez turatia cum ar fi 1500-2000 si APOI accelerand sa iau ambreiajul sau trebuie neaparat in acelasi timp in care accelerez? De multe ori daca accelerez si in acelasi timp iau si ambreiajul, ori accelerez peste 2000 turatii ori nu pot urca nici la 1500, adica pur si simplu nu pot sincroniza. Deci, pot sa imi fixez prima data turatia necesara 1500-2000 si apoi abia sa incep sa iau din ambreiaj in timp ce accelerez, nu in acelasi timp?

9 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Degeaba ti se scriu aici milioane de sfaturi si randuri. totul tine de exercitiu. Faci 30-40-50 de porniri de pe loc pana reusesti si aia e.

| OldSoul a răspuns:

Din ce zici tu pare ca masina ta pleaca de pe loc si fara sa apesi acceleratia deci pana inveti sa o stapanesti mai bine pornesti asa de pe loc cel putin cand esti in oras si e aglomerat.
Acum sa-ti raspund la intrebarea ta...
Apesi ambreajul bagi in viteza, apoi accelerezi, bine, dar accelereaza doar pana la 2000 de turatii sau 1500 cauta si tu o limita care ti-se pare mai acceptabila cel putin pentru inceput, apoi lasi ambreajul pana in punctul in care simti ca cupleaza abia apoi poti sa eliberezi ambreajul si in aceleasi timp sa apesi si acceleratia, daca accelerezi prea tare si ambreajul nu e in punctul in care cupleaza cel mai adesea se opreste motorul sau porneste in socuri.
Pentru inceput fa asta cat mai lent, elibreaza si apasa pedala cat mai lent pana te acomodezi, dupa o poti face mai rapid.

| ExprimareLibera a răspuns:

Fii atent aici.
Ii dai cheie, tii ambreiajul apăsat si ii dai accelerație până la roșu. Dacă te tine motorul bagi direct a 2-a. Nu a3-a ca pleacă motorul fără mașină. Apoi dai drumul la ambreiaj cu acceleratia apăsată si sa vezi ce scart frumos dai. Le dai fum "la fraieri".

| ExprimareLibera a răspuns:

Sunt sigur că ați fi înnotat în bani acum, la cati inteligenți postează pe aici.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru ExprimareLibera):

Dar ce poti men sa raspunzi la asa o intrebare? Eu cred ca trebuie sa fii debil sa crezi ca inveti conducere din poezii pe TPU. Am sa-ti spun eu care e buba. Am invatat sa conduc de copil in anii '70, am fost sofer profesionist si mecanic 30 de ani. Pe vremea aceea masinile erau mult mai proaste, mai dificil de condus si efortul fizic mai mare. Nu existau turometre - toti invatau folosind instinctul, cum invata lautarul sa cante. Lautarului daca ii pui note in fata sa cante dupa ele a stricat toata nunta. Cand te urci la volan masina ( trebuie ) sa fie prelungirea corpului tau. Acuma toti stai holbati pe turometre si le tremura picioarele pe pedale, nu aud motorul, nu simt cum cupleaza ambreajul si cat trebuie sa accelereze ca sunt crispati sa faca calcule de fizica cuantica sa potriveasca academic turatia cu horoscopul pe ziua respectiva. Mama ei de soferie.

| ExprimareLibera a răspuns (pentru Popescu_Eugen_1964):

Pe vremuri nu erau atâtea testere, măsurători de precizie si alte nebunii. Acum toți au testerul, cheia dinamometrica si alte nebunii, nu se mai implică mecanicii atât de mult. Măsurătorile de precizie ar trebui folosite doar la sistemul electronic. Acum marea dilema a lumii este turatia-cheie, dacă nu știi să pornești mașina, o bagi pe tester. Mă întreb dacă s-a gândit autorul la varianta asta. Nici mecanicii nu mai sunt ce au fost, ăștia de generație veche le dau clasa carpacilor de azi, cu tot cu senzorii si diagnoza lor.

| Kreefy a răspuns:

Astea le vei invata cu timpul, mergi cu masina mai mult timp pana o inveti.
Poti sa turezi putin inainte sa pleci, 1500 rpm cam asa. Dar te vei obisnuii cu ea in timp ce o conduci prin trafic

| ExprimareLibera a răspuns (pentru Kreefy):

Sigur, să facă vreo 10 accidente până se învață. Ești deștept

| Sholl explică:

Ofer funda!