| UnderPressure a întrebat:

Avantaje și dezavantaje la mașinile pe motorină și la cele pe benzină.
Care motor credeți că este mai bun?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Avantaje benzina:
-porneste usor iarna
-da caldura repede
-raspunde aproape instant la acceleratie
-polueaza foarte putin in comparatie cu diesel
-este foarte silentios (stock)

Dezavantaje benzina:
-consuma mai mult in anumite conditii
-este mai sensibil dpdv al parametrilor de functionare
-se uzeaza mai repede decat un motor diesel (in medie)
-poate fi mai dificila plecarea de pe loc
-risc de incendiu/explozie mai mare
-cuplu mai mic.

Avantaje diesel:
-consum redus
-cuplu mare
-durata de viata mai lunga
-depanare mai usoara
-se comporta mai bine la drum lung
-nu prea se opreste la plecarea de pe loc (pentru incepatori)

Dezavantaje diesel:
-polueaza mult
-formeaza multe depuneri de calamina care afecteaza mersul motorului
-piesele sunt mai scumpe
-este galagios
-se incalzeste greu iarna
-chiulasa cedeaza la prima supraincalzire.

Cel mai bun motor pentru mine e Z19DTH. Ca dezavantaj, se incalzeste greu iarna si imi iese consumul 7-8 permanent, cu AC si mers deloc la consum. In rest, cai multi, intretinere minimalista si 0 defectiuni.
Fiind totusi satul de el, mi-as dori o masina pe benzina, turbo, cu motor 1.4 sau 1.6, sa fie mai silentioasa si mai agila prin oras.
Nu exista un "cel mai bun motor", exista doar cea mai buna alegere pentru fiecare, in functie de dorinte, buget si aplicatii.
Ca si consum, stilul meu de sofat scoate acelasi consum pe 1.6 benzina si 2.0 turbodiesel. Deci e absolut indiferent aspectul asta.
Ca strecorabilitate, mereu benzinarul ia fata tuturor prin intersectii.
Ca fiabilitate, benzinarele sunt pacoste la casa omului. Mereu te freaca o bujie, o bobina, un senzor. Orice piesa de 10 lei iti face motorul nefolosibil. Pe cand dieselul e grosolan, merge ok si in 3 injectoare sau cu senzori lipsa. Se aprind niste martori, merge mai cu fum, limitat, dar merge.

3 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Prefer cele pe benzina ca sunt mai rapide decat cele pe motorina care sunt "lenese'.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Singurul avantaj al motorului diesel e ca are cuplu mare la turatii mici. Asa ca daca vrei sa tractezi ceva dieselul e raspunsul. Si consumul daca e vorba de motoare mici.

In rest dieselul e pretentios la motorina, la frig, la intretinere, zgomotos, lenes la turatii mari samd.

| relian a răspuns:

Motorul pe benzina este mai bun,motiv pentru care cele pe motorina or sa fie scoase din uz.
Deci daca se cauta eliminarea motoarelor diesel,inseamna ca nu-s bune laughing
Restu ce spune turbina ca motoarele pe benzina nu stu ce proble e iti face mereu,probabil daca el este invatat cu cazane e si normal laughing un motor pe benzina daca este intretinut normal nu ai probleme niciodata,eu am avut numai masini pe benzina si probleme zero.
Hai sa zic mi s-a ars un bec laughing dar asta nu tine de motor,deci motoarele pe benzina is mai bune decat cele diesel,nu prea au dezavantaje.

Daca vrei consum mic,cumperi o masina cu motor mic si ai consum mic.
Tot turbina spune ca astea pe benzina ar avea problema la pornirea de pe loc laughing care ar fi problema? Il invit pe turbina sa ne gasim si sa facem probe,sa imi arate ce problema ar fi la plecare de pe loc.

Cum am spus,tu nu ai intrebat de cazane,nu ai intrebat de masini farimante ce folosesc unia,deci vorbim despre masini bune,masdini care functioneaza corect si care is intretinute corect.

Deci la automobile motoarele pe benzina is cele mai bune,chiar si la masinile mai amri,gen camioane mai mici,VAN-uri,iti zic din experienta celor care au si au avut asa masini.

E un roman pe aici a avut Truck mereu numa pe benzina,acu si-a luat unu nou pe motorina,a spus nu merita laughing omu care are si a folosit poate face diferenta.
Unia care raspund pe aici,nu e ca ma iau eu de cineva,dar uite si turbina, baga tot felul de chesti desi el n-a avut niciodata din ce banui ca a raspuns pe aici masina pe benzina, dar totusi is da cu presupusu, dar nu spune ca ar presupune, omu e specialist, stie deja e batut in cuie laughing

Uite aici in America un american a fost dat la stiri acum vreo 2 ani cu masina lui originala facuse 1 milion de mile laughing deci totu original si masina era pe benzina.
Deci despre ce avioane vorbeste turbina? Ca is mai sensibile la ce anume? Asa sa bati din gura aiurea oricine poate, cum am zis sa spuna cei care au si au folosit ambele, nu de astia care au fiare vechi, vorba unora cazane de tuica, pai ce poti compara in cazul ala?
Sa fim seriosi.Motoarele diesel is puturoase, unsuroase, jegoase laughing miros a motorina, te duci la benzinarie te faci numa motorina, trebuie sa pui manusi laughing
Stii cei bun dupa mine la masinile pe motorina? Faptul ca folosesti frina mai putin laughing cum iei piciorul de pe acceleratie masina si incetineste, zici ca pui frina.
Zic asta ca am folosit o masina diesel Audi A3 noua vreo saptamana si am zis nu-s curios, nu mai accelerezi, masina se opreste deja laughing cum zic e buna cand vrei sa opresti, probabil te duc frinele mai mult timp.