| Flavyuseduard a întrebat:

Buna, am un audi a3 1.9 2004 105cai modificat la 150 zice fostul proprietar, oarecum il cred pentru ca nu motor de 105 nu trage asa in veci. Intrebare, ce as putea face sa il fac sa sune cat de cat mai agresiv (fluierul ala are vreun efect?)? Si sa ii mai adaug ceva putere, multumesc anticipat

9 răspunsuri:
| mgtow a răspuns:

La un mecanic care face tuning cu chip apoi altul care modifica evacuarea pentru zgomot cum vrei, sant optiuni sa adaugi in motor o chestie pentru a scoate un zgomot specific dar modificarile pentru CP aditionali chiar daca faci economie 1-2L strica motorul masinii mai devreme

| Simpatic a răspuns:

Eu nu l-as crede pe cuvant atata timp cat nu ti-a aratat un grafic dyno
Testeaza masina pe dinamometru si vei vedea ca nu are 150 cp :)
Pentru evacuare e asa cum a zis Frank, la masinile pe benzina schimbi doar toba finala si ai un sunet sportiv, la masinile diesel trebuie sa schimbi evacuarea complet sa dai jos catalizatorul si sa inlocu esti totul cu teava goala, ceea ce este si o prostie si o ilegalitate.
Dieselurile care suna bine au acele difuzoare si modul electronic cum au dieselurile premium de fabrica de la audi, ceva de genul asta : https://www.youtube.com/watch?v=lo_0NaoTsGk
Sistemele oem care modifica sunetul pe un diesel normal sa-l faca sa sune ca un V6, V8 costa multisor e vorba de toba si traseul in sine ce vin cu un fel de module electronice si montajul si poate ajunge si la 10.000 lei lejer, acum nu zic ca nu exista si prostii aftermarket mult mai ieftine dar o fi o smecherie sa ai nici 200 de CP si sa sune motorul tau prin niste difuzoare ca un unul de 600 CP reali? nu prea cred.
De fapt cine se respecta stie ca un sunet frumos obtii dintr-un motor pe benzina, nu la diesel e un kitch ceea ce au creat nemtii.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Pai e simplu!
Arunca porcaria aia, si cumpara ceva cu 1.9 JTDm/CDTI. Au 150-180 cp de fabrica, le duci si la 300cp daca ai conditii.
https://www.youtube.com/watch?v=ikPDf1VCGuc&ab_channel=Sprintauto
https://www.youtube.com/watch?v=WCCLM5Su-aY&ab_channel=LivingLifeFast

| GabiDumitrescu a răspuns:

Scoate capul pe geam si latra ca un pitbull cand accelerezi. Asa o sa sune agresiv. Pune un subwoofer serios ca sa mai adaugi putere.

| Frank51 a răspuns:

Motoarele diesel nu vor suna agresiv niciodată, pentru că nu urcă în ture. Dacă investești într-o evacuare goală vei avea rezultate dar din păcate este ilegal.

| OldSoul a răspuns:

Recomandarea mea e sa ramai cu masina asa cum esti.
Sunetul nu prea poti sa-l imbunatatesti, da poti, sa faci o evacuare cap coada din inox, dar la cat costa, si la cat se schimba, nu cred ca prea merita "investitia".
Cat despre putere, trebuie de vazut ce piese ai tu pe masina.
De la 105 cap la 150, cred ca ar trebui ceva mai mult decat soft, deci posibil sa ai o alta turbina, si poate alte injectoare plus soft, insa astea sunt doar banuieli.
Trebuie sa aflii ce piese ai tu montate in momentul de fata pe masina (daca ai) abia dupa iti poti, si ne putem face o idee despre ce modificari ar mai trebui aduse pentru a mai adauga cativa cai putere.

| Simpatic a răspuns (pentru OldSoul):

Poate avea 150, m-am uitat pe configuratorul de la tcm si am vazut ca acest model se resofteaza fix la 150 cp (doar soft fara alte modificari interne!), dar vesnica mea intrebare este legata de dieseluri, daca nu cumva crestea mai ales de cuplu (+70,+100 Nm in unele cazuri) nu necesita imediat si inlocuirea kitului ambreiaj + volant cu unele mai rezistente la CP si cuplu? De asta zic ca resoftarile astea nu ar trebui sa se faca pe genunchi in spatele blocului ci cu bani multi si cu luare la cunostinta de ce imbunatatiri trebuiesc aduse pe langa crestearea de cai putere...
Cand pui un kit turbo marit nu schimbi doar turbina si accesoriile ei, schimbi si discuri si placutele si kitul ambreiaj si multe altele pe langa asta.

| OldSoul a răspuns (pentru Simpatic):

Exact. La o asa resoftare multe piese sunt deja solicitate, turbina, si asa mai departe, kit-ul de ambreaj nici nu mai zicem.
Si da, in mod normal, un upgrade la cp, ar trebui sa vina si cu unul la stabilitate franare, sa nu facem totusi o capcana pe roti.
Dar multi, nu prea stiu asta.

| Sofer a răspuns:

Cu o evacuare goala Cap coada din inox.