| gfc96 a întrebat:

am un renault laguna,din 99, motor de 1.6 16 v,problema este ca imi consuma foarte mult, consuma 10 %, mai mult de 90 km h nu merg.
Ce ar trebui sa fac ca sa nu mai consume atat?
E normal sa consume asa mult?
Masina am cumparat-o acum cateva luni,iar in bord nu imi arata consumu,imi arata niste linii de cratima "- - -", e posibil ca vanzatorul sa ii fi facut ceva ca sa nu arate consumu? va rog sa ma ajutati

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Poate problema vine de la sofer, nu de la masina. Daca nu stii sa conduci un benzinar, rezultatele sunt dezastruase.
Nu ai precizat in ce regim ai scos consumul asta (incarcat/doar 1-2 persoane, urban aglomerat/urban lejer/extraurban).
Daca consumul scos de tine e extraurban, mers constant, intr-adevar iti consuma dublu fata de cat ar trebui. Trebuie facute o serie de verificari mecanice, printre care si scosul bujiilor (dupa culoarea electrozilor afli multe despre mersul motorului), verificat scanteie, diagnoza computerizata, curatat clapeta de aer, verificat si circuitul de alimentare, daca are retur sa nu fie infundat.
Daca nu te pricepi deloc, cauta un mecanic bun, dar ar fi de preferat sa stai cu el cand face lucrurile astea.

4 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

E o masina veche cu motor mare. 10 % e un consum bun pentru oras

| gfc96 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Dar cum ar trebui sa conduci corect un benzinar?
eu merg la scoala intr-o comuna, merg 8 km apoi ma intorc acasa, e posibil ca temperatura motorului sa nu ajunga la temperatura optima? viteza o schimb cam pe la 2800 rpm.

| MariusF23 a răspuns (pentru gfc96):

Ar fi ok ca atunci cand e rece motorul sa schimbi pana in 2500rpm.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru gfc96):

In 2 km deja ar trebui sa fie la temperatura optima. Mie Dacia imi face 60 de grade pana in prima intersectie, dupa 2 km am temperatura normala de functionare (habar n-am cate grade, vreo 80 cred), de la care nu-mi mai urca indiferent ce o pun sa faca. Asa lucreaza un sistem de racire cu termostat bun. Fie ca urc serpentine cu 'talpa', sau merg bara la bara iarna, temperatura acolo ramane. Verifica in bord pe unde sta acul de temperatura. Daca nu sta peste 70 macar, ai termostatul defect. Ce-i drept, masinile mai calumea au aerotermele mult mai bune, iar cand mergi cu ele pornite, scade temperatura antigelului.
Benzinarele nu se conduc dupa turatie, ci dupa simt. Cat e motorul rece nu are ungerea buna, mergi cum zice colegul, sub 2500rpm, dar dupa ce se incalzeste, mergi cum se simte motorul bine. Cand ai nevoie de demaraj, nu te feri sa-l "iei", tureaz-o si pana pe la 4000 cu treapta 2, 3 si chiar 4, dar cand mergi constant, cauta zona cea mai eficienta, adica turatia si viteza la care masina inainteaza relaxat, cu acceleratia apasata cat mai putin, dar fara sa mearga balbait.
Eu asa conduc, am avut mai mult motoare pe benzina, dar si cateva dieseluri, si in general scoteam acelasi consum. Am umblat in ultima perioada doar cu Golfurile unui prieten, ambele TDI-uri cu consum foarte mic, si surpriza... Nici mixt, nici extraurban, n-am scos consum mai mic decat cu un benzinar oarecare, cu nici unul din ele, atat cu condusul meu, cat si cu al lui. Nu s-a condus deloc sportiv, cu benzinarele chiar merg mai tare.