| johnsmith1890 a întrebat:

Sunt posesorul a unui opel corsa b 1.2 16v din 2000 de putina vreme mi se aprinde in bord check engine cand vreau sa o accelerez putin mai tare (in mers). si cand accelerez in gol fara sa fie in viteza nu mi se accelereaza deloc si da rateuri.(dar in stationare nu se aprinde becul martor)ma seaca problema asta. cineva stie ce sa aiba? precizez ca motorul este in stare exceptionala am verificat compresie, tester nici o eroare crying

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

Din pacate sunt prea multe componente care pot da acest simptom, de aceea si este necesar testerul. In mod normal, eroarea ar trebui sa ramana stocata in memoria calculatorului, chiar daca martorul s-a stins intre timp. Eu ti-as sugera in cazul in care testerul nu citeste nimic, sa mergi la reprezentanta Opel, este mai scump dar diagnosticul ar trebui sa fie precis.
Daca totusi vrei sa o iei tu babeste si daca ai mai mult de 15.000 de km cu ele, inlocuieste bujiile. Inlcuieste daca e cazul filtrul de aer si filtrul de combustibil. Incearca sa te uiti noaptea la fisele bujiilor, daca vezi scantei pe acolo e clara problema. Daca nu se rezolva, cumpara un spray de curatat EGR (ai pe el instructiuni de folosire) sau cauta pe clubopel un tutorial de curatare. Curata de asemenea clapeta de acceleratie si orificiile din jur. Desfa sonda lambda, loveste-o usor de un corp dur, pentru a se desprinde funinginea, apoi sufl-o cu aer comprimat. Desfa pe rand mufa debitmetrului de aer, a senzorului de oxigen si a senzorului de temperatura, a senzorului axelor cu came, vezi daca fara vreunul se schimba comportamentul motorului.

12 răspunsuri:
| paulthegame a răspuns:

Cred ca e discul de ambreaj sau carburatorul

| regis a răspuns (pentru paulthegame):

Si eu inclin sa cred ca e carburatorul, dar nu reusesc sa il localizez. Stii cumva unde se afla carburatorul la aceasta masina?

| johnsmith1890 explică (pentru paulthegame):

straight face am precizat ca motorul este ok. Am schimbat debitmetrul de aer... nici un raspuns concret nu am primit...

| johnsmith1890 explică (pentru regis):

Aceasta masina nu are carburator nene. are clapeta de acceleratie nu e dacie 1300 straight face

| johnsmith1890 explică (pentru regis):

Am schimbat debitmetru de aer, respira ca nou big grin

| johnsmith1890 explică (pentru paulthegame):

Discul de ambreiaj? straight face rolling on the floor carburator? rolling on the floor e din 2000 tata...ce carburator?

| regis a răspuns (pentru paulthegame):

Din pacate sunt prea multe componente care pot da acest simptom, de aceea si este necesar testerul. In mod normal, eroarea ar trebui sa ramana stocata in memoria calculatorului, chiar daca martorul s-a stins intre timp. Eu ti-as sugera in cazul in care testerul nu citeste nimic, sa mergi la reprezentanta Opel, este mai scump dar diagnosticul ar trebui sa fie precis.
Daca totusi vrei sa o iei tu babeste si daca ai mai mult de 15.000 de km cu ele, inlocuieste bujiile. Inlcuieste daca e cazul filtrul de aer si filtrul de combustibil. Incearca sa te uiti noaptea la fisele bujiilor, daca vezi scantei pe acolo e clara problema. Daca nu se rezolva, cumpara un spray de curatat EGR (ai pe el instructiuni de folosire) sau cauta pe clubopel un tutorial de curatare. Curata de asemenea clapeta de acceleratie si orificiile din jur. Desfa sonda lambda, loveste-o usor de un corp dur, pentru a se desprinde funinginea, apoi sufl-o cu aer comprimat. Desfa pe rand mufa debitmetrului de aer, a senzorului de oxigen si a senzorului de temperatura, a senzorului axelor cu came, vezi daca fara vreunul se schimba comportamentul motorului.

| Azµre a răspuns:

Schimbă Bujiile, și vezi la urmă ce face.

| Toxic a răspuns:

Schimba bujiile. Daca tot la fel face fa-i o diagnoza

| Constantinescu_Remus_1979 a răspuns:

Sonda lambda ai verificat-o?

| johnsmith1890 explică (pentru Constantinescu_Remus_1979):

Da, are voltaj bun la rezistenta

| Budeanu_Gheorghe_1971 a răspuns:

Daca ai schimbat bujiile, filtrul de benzina (care este sub masina partea dreapta)atunci mai ramane EGR.Il demontezi iei o surubelnita si usor incerci sa misti capul pistonului, daca nu merge sau merge greu atunci, da cu un sprai anti rugina, lasa-l cateva minute si incearca din nou pana se deblocheza dar cu, conditia ca bobina sa fie functionala, trebuie masurata cu aparatul de masura

| johnsmith1890 explică (pentru Budeanu_Gheorghe_1971):

Am rezolvat. era debitmetru de aer tongue multam!