|

Buna tuturor, astăzi când mergem spre Cluj, pe autostrada de la Turda am mers cam cu 130-140 km/h, la accelerare, când am intrat pe autostrada, mașina a scos un fum gros, dar pe o perioada scurta, nu a mai scos deloc pana acum nici un gram, toba era mereu curată, are DPF activ, in stare buna, de la ce ar putea fi? Mercedes S350 diesel 2010, va rog puțin ajutor, m-am cam speriat, pe autostrada am călcat-o mai tare dar nu a dat nici un gram de fum. Un prieten a spus ca e posibil sa fi scos pentru ca am mers cu ea mult in oras la turații mici, iar când am accelerat mai tare a scos ce era de scos, ar trebui sa îmi fac griji pentru așa ceva? In trecut am pățit asemanator la mașina lui tata un VW Phaeton 3.0 diesel, din 2013, luată de aproape noua la 230.000 înceapă sa scoată fum la accelerări. Nu îmi place, nu e sănătos pentru mașina și arată și urat, ceva păreri pls

5 răspunsuri:
| a răspuns:

Eu cred ca s-a curatat dupa o perioada lunga in oras se acumuleaza pe toba reziduuri. Odata ce iesi din oras si o calci ele se elimina. Nu cred ca ai probleme.

| a răspuns:

Probabil si-a facut o regenerare DPF-ul. Asa e normal.
Mie la motor 1.9 cu dpf uscat (fara aditiv sau adblue), imi face regenerare cam la fiecare 1000-1200km. Daca o conduc prost prin oras, chiar la 400km. Cand incepe regenerarea, scoate norisori de fum albicios pe evacuare, suna motorul mai infundat, iar consumul o ia razna, imi arata 30-40 litri/100km, sau 4 litri/ora in stationare.

| explică (pentru NoTurbinaNoGood):

La mine era fum negru negru

| a răspuns:

Când ai schimbat ultima dată uleiul de motor? O dată pe an sau la 10. 000km parcurși trebuie schimbat.

| explică (pentru Ked):

Eu schimb la 14-15.000 pentru ca fac cam 30.000 pe an...